Beantwoord

Office 365 Business Essentials installatie is niet voltooid

  • 5 February 2018
  • 8 reacties
  • 771 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo,

Een paar weken geleden heb mijn domeinnaamregistratie en webhosting bij jullie afgesloten. Vandaag heb ik daar ook Office365 Instap aan toegevoegd. E-mailadres is nu ook zo ingesteld dat mijn domeinnaam erin staat. Nu krijg ik alleen de volgende melding in Office Admin Center:



Deze configuratie ben ik dus gaan doorlopen, maar de laatste stap vertrouw ik niet helemaal. Alles lijkt nu te werken en dat wil ik niet verpesten 😁 Ik heb namelijk het idee dat dit al ingesteld zou moeten zijn??

Dit is die laatste stap:



Wat moet ik hier doen?

Alvast bedankt!
Mvg Henk
icon

Beste antwoord door Tim 5 February 2018, 19:52

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge
Nog een toevoeging:

Ik heb nog iets van 25 domeinnamen die ik nog moet koppelen aan één hoofd domeinnaam binnen de KPN beheerportaal. Moet ik hier iets mee doen binnen het Office Admin Center?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +11
Hi @Henkie, leuk om u weer op het forum te zien 😀

Als u de domeinnaam in het KPN portal aan de office 365 installatie toevoegt, worden automatisch de benodigde DNS records aangemaakt op de nameserver van KPN. Aangezien de microsoft portal niet uw domeinnaam kan beheren, is hier deze installatie wizard voor. Over het algemeen kunt u deze melding negeren.

In de stap van uw 2e afbeelding heeft u in de vorige stap gekozen voor "Microsoft beheert de domeinnaam". De juiste keuze moet hier zijn dat u zelf de domeinnaam beheert (extern), wel te verstaan in de KPN portaal. Als u die stap kiest gaat de installatie vermoedelijk wel doorlopen zonder problemen.

Mijn advies is, negeer de meldingen en doe zoveel mogelijk in de KPN portaal. U kunt bovenstaande volgen om eventueel de installatie meldingen in het office portaal op te lossen. Dit veranderd niets aan de werking van uw pakket aangezien de nodige DNS records al aangemaakt zijn in de KPN portaal.

Hopelijk kunt u mij volgen! 🤓
Reputatie 2
Badge
Hoi Tim,

Bedankt voor je bericht. Ik heb ze inmiddels in "eigen beheer" gezet en nu krijg ik ook geen foutmeldingen bij "Admin center > Status Controleren" van het betreffende domein.

Echter wat wel raar is: Ik heb een gedeelde postvak aangemaakt en deze wordt maar niet zichtbaar bij de beheerder? De beheerder is hier info@mijndomein.nl en het gedeelde postvak is booking@mijndomein.nl.
Ik kan het gedeelde postvak wel benaderen door apart in te loggen op dat emailadres(booking@mijndomein.nl), maar liever heb ik dat deze te benaderen via het hoofdaccount namelijk info@mijndomein.nl. Ik heb een aantal uur gewacht, (een aantal minuten werd geadviseerd) maar nog steeds niet zichtbaar dus. Kunnen jullie iets zien/doen vanaf jullie zijde? 🤔

Met vriendelijke groet,
Henk
Reputatie 7
Badge +6
Op welke manier is het gedeeld als ik vragen mag?

Ik raad het altijd op de volgende manier aan:
1: Ga vanaf de office365 portal naar de Exchange Admin Center
2: Ga naar "reciepients"
3: Ga naar de desbetreffende mailbox, gezien je kan inloggen zal deze waarschijnlijk bij mailboxes staan
4: Geef de rechten bij "Full Access" aan het account dat toegang tot de gedeelte mailbox moet hebben



Natuurlijk kan je ook in outlook een map delen, alleen moet je dan ook elke submap delen wat natuurlijk gigantisch omslachtig is.

Een stukje advies: Persoonlijk zou ik van booking@mijndomein.nl een shared mailbox maken. Dan kost het namelijk geen licentiegeld (Nadeel is dat je dan niet direct hier op kan inloggen).
Reputatie 2
Badge
Beste @SjorsK,

Bedankt voor uw reactie! Ik had inderdaad een "gedeelde postvak" gemaakt omdat ik hiervoor geen extra licentie hoef aan te schaffen.
Ik heb de volgende printscreens gemaakt en volgens mij zou het zo toch moeten kloppen? Helaas staat het gedeelde postvak niet bij mijn hoofdadres info(at)hotelnouvelle.nl?? En dat terwijl ik wel het gedeelde postvak booking(at)hotelnouvelle.nl kan benaderen via "een ander postvak openen" onder het menu bij de rode pijl (zie laatste afbeelding). Dit is echter niet handig, want ik wil direct in aan de linkerzijde (blauwe pijl) de map zichtbaar hebben, zodat ik direct kan zien of er een mail binnengekomen is.








Ik heb wel een mail gehad dat info(at)hotelnouvelle.nl toegevoegd zou zijn aan het gedeelde postvak booking(at)hotelnouvelle.nl. Dan zou je toch zeggen dat het goed zou staan??




Misschien alles opnieuw proberen door het gedeelde postvak te verwijderen en opnieuw aan te maken?
Reputatie 7
Badge +6
Via de webmail valt alleen de postvak te openen via de genoemde optie. Het is echter wel mogelijk om een directe link als favoriet in te vullen.

Binnen outlook worden shared mailboxen wel Automatisch ingeladen.
Reputatie 2
Badge
@SjorsK

Het is gelukt! Heel erg simpel eigenlijk....
Heb het volgende gedaan namelijk:
https://support.office.com/en-us/article/add-a-shared-mailbox-to-outlook-on-the-web-98b5a90d-4e38-415d-a030-f09a4cd28207

Was dus gewoon een kwestie van rechtermuisknop gebruiken, stom van me dat ik dat niet eerder geprobeerd heb.
In ieder geval bedankt voor het meekijken en de hulp!

Groeten Henk
Reputatie 7
Badge +6
Weer wat geleerd 😀 met dit Trucje ga ik veel mensen blij maken 😉

Het komt zelden voor als ik iets niet weet. Waarschijnlijk is het een nieuwe optie waar ik ook dankbaar gebruik van ga maken 😀

Reageer