Beantwoord

Office 365 - DKIM Cname record aanmaken

  • 17 september 2016
  • 22 reacties
  • 1108 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Om in Office 365 gebruik te gaan maken van DKIM moeten er een aantal records aangemaakt worden zoals het voorbeeld hieronder:

Host name: selector1._domainkey
Points to address or value: selector1-contoso-com._domainkey.contoso.onmicrosoft.com
TTL: 3600

Host name: selector2._domainkey
Points to address or value: selector2-contoso-com._domainkey.contoso.onmicrosoft.com
TTL: 3600

Helaas kunnen deze records niet aangemaakt worden vanwege invoer checks op de Mijn KPN pagina waar de DNS records toegevoegd worden. Het deel met "_domainkey" in het destination adress accepteerd de portal niet. Is er een mogelijkheid beschikbaar om toch dit record er in te krijgen?
icon

Beste antwoord door Tim 21 september 2016, 14:23

Dag Maikel,

De technische dienst is op de hoogte van dit probleem. Er is een tijdelijke "workaround" beschikbaar gesteld om de DNS records via de achterdeur toe te voegen. Dus geen speciale tekens controle bemoeienis van de control panel. Begin volgend jaar verwachten wij een implementatie in de control panel.

Na het handmatig laten toevoegen van de DNS records, bestaat er de kans dat de records worden gewist bij wijzigingen. Wijzig daarom de DKIM records niet zelf.

Ik help u verder via een privébericht.

Groeten,
Tim
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Maikel, welkom op het Cloud forum van KPN! :)

Dit is inderdaad niet handig. Ik zie dat het deel "_domainkey" in het destination adress altijd standaard is.
Het lijkt mij niet wenselijk dat DKIM wensen handmatig aan de DNS worden toegevoegd. Natuurlijk moet u van deze functionaliteit gebruik kunnen maken. Verwacht van mij voor einde van de week een reactie, ik ga voor u op zoek naar een antwoord.
Reputatie 1
Badge
Klopt het zit er altijd in voor mensen die van deze nieuwe functie gebruik willen maken. Maar rustig aan het heeft geen haast het gaat om een nieuwe Office365 installatie en dacht dit gelijk aan te zetten nu het toch nog allemaal in de test zit.

Alvast bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +11
Dag Maikel,

De technische dienst is op de hoogte van dit probleem. Er is een tijdelijke "workaround" beschikbaar gesteld om de DNS records via de achterdeur toe te voegen. Dus geen speciale tekens controle bemoeienis van de control panel. Begin volgend jaar verwachten wij een implementatie in de control panel.

Na het handmatig laten toevoegen van de DNS records, bestaat er de kans dat de records worden gewist bij wijzigingen. Wijzig daarom de DKIM records niet zelf.

Ik help u verder via een privébericht.

Groeten,
Tim
Beste Tim,

Ik heb herhaaldelijk gebeld/gemaild/contact gehad ook daadwerkelijk inzake onderstaand (urgent) probleem voor een gezamenlijke klant. Omdat ik nergens een antwoord vind was ik bezig met een domein verhuizing echter kan ik geen Token voor verhuizing via het portal aanvragen.

Bij nogmaals zoeken zie ik jouw reactie over DKIM. Kan je mij alsjeblieft helpen met eenzelfde verzoek voor onze gezamenlijke klant? Zou erg prettig zijn, kunnen we alles bij KPN houden, zeker gezien we daar ook KPN 1 e.d. hebben.

Alvast bedankt,

Wim

Om in Office 365 gebruik te gaan maken van DKIM moeten er een aantal records aangemaakt worden zoals het voorbeeld hieronder:

Host name: selector1._domainkey
Points to address or value: selector1-contoso-com._domainkey.contoso.onmicrosoft.com
TTL: 3600

Host name: selector2._domainkey
Points to address or value: selector2-contoso-com._domainkey.contoso.onmicrosoft.com
TTL: 3600

Helaas kunnen deze records niet aangemaakt worden vanwege invoer checks op de Mijn KPN pagina waar de DNS records toegevoegd worden. Het deel met "_domainkey" in het destination adress accepteerd de portal niet. Is er een mogelijkheid beschikbaar om toch dit record er in te krijgen?
Reputatie 7
Badge +11
Dag Wim,

Kan ik u helpen aan de verhuiscode of het toevoegen van de DKIM records? 🙂
Het toevoegen van de DKIM records alstublieft. Dan hoeven we namelijk niet meer te verhuizen 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Haha, goed plan, Wim! :D

Kunt u mij een privébericht sturen met de gewenste DKIM records? Dan zet ik het verzoek door.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Wim,
Verzoek: KCSD-736 is hiervoor aangemaakt.
Reputatie 7
Badge +11
Dag Wim,

Betreffende DKIM records zijn aangemaakt en staan live in de CP!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Maikel,

De DKIM records zijn toegevoegd in de CP.

Groeten,
Tim
Dag Wim,

Betreffende DKIM records zijn aangemaakt en staan live in de CP!


Zoals ook in het privé bericht aangegeven, er is nog een extra DKIM verzoek maar top zoals het hier opgepakt word. Dankjewel! Ben nu al blij 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Helemaal goed, pak ik op!
Tim, alweer bedankt. Ook dit TOP geregeld en helemaal blij.

Ga zo door op dit forum, (veel) prettiger dan bellen en er word super gereageerd. Dankjewel!
Reputatie 1
Badge
@Tim om even je even op de hoogte te brengen. Ik heb na het record dat door jullie is toegevoegd DKIM kunnen aanzetten zonder foutmeldingen of andere problemen. Ook getest of DKIM inderdaad werkt tussen O365 en andere mail aanbieders (gmail bijvoorbeeld) en dit werkt allemaal als een trein nu.
Reputatie 7
Badge +11
Bedankt voor jullie terugkoppeling Wim & Maikel!
Fijn dat het goed werkt!

Indien andere gebruikers dezelfde wens hebben, kan op het forum een verzoek worden geplaatst hiervoor.
Hallo,

Via KPN gebruik Exchange online. Vanuit het Exchange beheerderspanel haal ik de cname records voor het instellen van DKIM op het domein (deze staat extern bij transip). Helaas wordt alleen het cname record zelf getoond en niet de hostname. De informatie is niet geheel volledig.

Op het blog van Microsoft worden waarden voor dkim weergegeven, echter die verschillende nogal voor de verschillende sites.

Kan KPN een how-to aangeven voor het zelf toevoegen van DKIM CNAME records?

Een goed screenshot van juiste instellingen zou al voldoende zijn.

Alvast bedankt,

Walter
Voor mijn eerdere vraag heb ik een nieuw topic geopend. Bovenstaande kan ik helaas niet verwijderen.
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen Walter en nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!:)

De bovenstaande workaround is nog steeds van kracht, de DKIM records kunnen alleen via een achterdeur ingevoerd worden op het moment.
Als u mij een (privé)bericht stuurt met het betreffende domein, ga ik het voor u regelen!
Hoi Lindsay,

Bedankt voor je reactie, ik heb je een bericht gestuurd.

.gr Walter
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Walter,

Super! Het is al aangepast en van kracht. :)

Omdat u heeft aangegeven dat Microsoft de DNS mag aanpassen konden wij, ondanks dat het domein niet bij KPN zit, via het abonnement alsnog het DKIM record doorvoeren. Superhandig dus!

Ik hoor graag of u nu aan uw kant ook alles correct ziet staan.
Hi Lindsay,

Perfect en snel geregeld. Ik kan inderdaad bevestigen dat DKIM nu aan staat.

Dank je wel!

Groet,

Walter
Reputatie 6
Badge +5
Fantastisch Walter!

Heel graag gedaan, u bent altijd welkom op het Forum:)

Reageer