Vraag

Office 365 mail account toevoegen

  • 16 juli 2015
  • 6 reacties
  • 1343 keer bekeken

Goedenavond,

Op mijn werk hebben we office 365 (zat bij het zakelijk internet abbonement  van KPN).

De domeinaam van ons geverifieerd, geen probleem.

In totaal kun je 5 mail accounts toevoegen, om het te proberen eerst 2 toegevoegd.

Dat werkte prima, ze staan ingesteld op imap, zodat we bij Hostnet eventueel ook nog bij de mail kunnen.

Na het een poosje geprobeerd te hebben, heb ik nog 3 accounts toegevoegd.

Nu komt het probleem, inkomende mail werkt prima, voor je uitgaand kunt gebruiken moet het account geverifieerd worden.

En dat lukt niet meer, hij zegt dat het mailtje verstuurd is, maar deze is nergens terug te vinden.

Dus mail versturen met deze accounts kan dus nog niet..

Alle accounts hebben onze eigen domeinnam, ze staan nij Hostnet.

Alle instellingen zijn hetzelfde, voor de zekerheid ook nog pop3 geprobeerd, maar geen resultaat.

Alleen de 2 accounts die ik als 1e heb ingsteld werken, de later toegevoegde accounts krijg ik niet geverifieerd.

Wie heeft hier een oplossing voor of weet waar het probleem zit?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen ikbenerweer,

Leuk om te zien dat u er weer bent! ;)

Erg lastig dat u geen foutmelding krijgt en de e-mail gewoon "lijkt" te versturen. Dat maakt het niet eenvoudig om de oorzaak te vinden.

Wellicht is het een goed idee om eerst uit te zoeken of de oorzaak in het account zit (KPN platform) of in de instellingen van de e-mail cliënt (instellingen/configuratie). Via http://mail.office365.com" target="_blank kunt u inloggen op de webmail van de accounts. Met de webmail moet het vervolgens mogelijk zijn om een e-mail te versturen. Indien dat niet werkt, wil ik graag uw accounts na (laten) kijken. Als het versturen wel werkt, wil ik u adviseren om het account opnieuw toe te voegen of de uitgaande e-mail instellingen te controleren.

Ik lees graag uw bevindingen.






























Uitgaand  
Server (SMTP) smtp.outlook.com
Poort 587
Coderingsmethode TLS
Verificatie SMTP-server Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP)is verificatie vereist. Gebruik dezelfde inloggegevens als de server voor inkomende mail.
Webmailadres
http://mail.office365.com

Goedemorgen Tim,

Daar zit het probleem niet volgens mij.

De eerste 2 accounts werken prima, mail komt binnen en kan beantwoord worden.

We gebruiken trouwens de "webversie", dat had ik er niet bijgezet..

Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: TLS

Twee accounts heb ik tijdelijk verwijderd, die zijn nog niet direct nodig.

Ik krijg/zie ook geen foutmeldingen, de vertificatie mail wordt verstuurd, althans dat zegt hij.

En vervolgens kan ik die niet vinden, bij Hostnet zie ik het ook niet, spam map ook gecontroleerd.

Dus geen idee waar het probeleem zit..
Reputatie 7
Badge +11
Hallo ikbenerweer,

Bedankt voor de toelichting, het probleem / de vraag is mij nu duidelijk.

Met deze functie binnen Office 365 kan een extern e-mailaccount worden toegevoegd zoals  bijvoorbeeld Gmail en Hotmail. Het lijkt erop dat er dus inderdaad een probleem is met het versturen of ontvangen van de verificatie mail.

Zelf heb ik zojuist zonder problemen een Gmail account kunnen koppelen aan Office 365. Er zou geen probleem of storing met deze functie mogen zijn. Heeft u toevallig een test- of privéaccount die u nog kunt proberen?

Wanneer dit probleem blijft aanhouden dan kan ik voor u een storingsmelding aanmaken.
Hallo Tim,

Dat is een goed idee, ga ik straks proberen.

Alvasst bedankt!
Goedenavond Tim,

Ik heb mijn g-mail account toegevoegd met hetzelfde resultaat.

Een verschil ik heb dan niet de mogelijkheid om opnieuw een vertificatie mail te sturen.

Mail wordt netjes opgehaald, maar de vertificatie mail komt niet aan helaas.

(spam ook nagekeken)

Ook nog een live.nl adres geprobeerd, ook niks.

Op internet ook nog gezocht, maar niks gevonden, het is blijkbaar niet iets wat vaker voorkomt.
Reputatie 7
Badge +11
Goedendag ikbenerweer,

Bedankt voor het testen! Goed dat dit uitgesloten is.

Ik stel voor dat we een melding van dit probleem maken bij de 2e lijn van Software Online.

Wanneer deze niet bekend zijn met het probleem en geen oplossing kunnen vinden zou het zomaar kunnen dat dit uitgezet wordt bij Microsoft.

Kunt u mij een privébericht sturen met de gegevens van uw Office 365 account? Dan ga ik u verder helpen.

Reageer