omzetting eigen site&mail & frustratie

  • 11 juli 2017
  • 1 reactie
  • 288 keer bekeken

Al héél lang, sinds de start van internet, heb ik een ongewijzigd abonnement. Nooit van provider gewisseld.
Ik kreeg steeds meer e-mail adressen toegeschoven doordat de provider telkens overgenomen werd. zo kreeg ik de extensies achter het @ teken als pi.net, wxs.nl planet.nl, kpnmail.nl enzovoort. Van elk had ik door het abonnement automatisch recht op 5 e-mail accounts..
Omdat ik dat in 2004 al onoverzichtelijk vond worden koos ik voor eigen site&mail van de KPN.
Helder: de email adressen bestonden bij het extra eigen site&mail abonnement nu eenvoudig uit de voornaam@achternaam.info. (Ook hier weer 5 e-mail-accounts).
In 2015 begon de KPN te e-mailen dat ik moest gaan bijbetalen want ik maakte gebruik van te veel e-mail adressen. Dit klopte niet want ik betaalde met mijn alles-in-een abonnement voor 5 gebruikers en voor eigen site&mail betaalde ik eveneens voor 5 gebruikers. Maar goed, ons gezin bestaat uit 5 personen en 5 e-mail accounts was voldoende. Ik heb in 2016 met behulp van KPN medewerkers op dit forum hulp gehad bij het opzeggen van het teveel aan e-mail accounts.
Vervolgens bleek dat eigen site&mail verhuisde van KPN consumenten naar KPN zakelijk. Ik ben erst midden 2016 naar de KPN zakelijk winkel in Arnhem gegaan om hulp bij het wederom omzetten van mijn voornaam&achternaam.info email accounts naar KPN zakelijk. Ook dit bleek niet makkelijk en er zijn veel KPN medewerkers druk geweest met het omzetten omdat ook zij het niet begrepen.
Het heeft vervolgens gewerkt tot en met vrijdag 23 juni 2017. Vanaf die datum ontvingen wij ineens in het geheel geen e-mails meer. Eerst thuis alle instellingen doorzocht maar geen afwijkingen gevonden van instellingen. Op zondag 25 juni 2017 gebeld met helpdesk medewerkster van de KPN. Deze dame had het script van de opleiding hoe je klanten niet moet behandelen voor zich liggen en dit eindigde dan ook vervelend. Op maandag wederom contact gezocht bij de KPN zakelijk winkel in Arnhem. Ook hier kreeg ik slechts met moeite voor elkaar dat er gekeken werd naar de klacht en men vervolgens een nummer draaide voor hulp. De man die mij vervolgens telefonisch hielp kreeg het vrij vlot (binnen 2 dagen) voor elkaar dat wij weer e-mails ontvingen. Echter, alle emails tussen vrijdag 23 en dinsdag middag 27 juni waren er niet omdat onze email adressen niet meer bestaan zouden hebben.
Het bleek dat onze voornaam@achternaam.info adressen helemaal niet op de zakelijk 'hoek' van KPN overgezet waren.
Nu heeft het zegge-en-schrijve één maand geduurd en nu staat mijn abonnement plotsklaps op administratieve opschorting. De KPN helpdesk van KPN zakelijk, volgens eigen promotie 24/7 bereikbaar, vertelt dat iedereen naar huis is op zondagavond 2300 uur. Wel beloven ze dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden. Het is nu maandag avond en ik heb maar weer zelf gebeld. Zelfde belofte: wij bellen u morgen terug want er is nu niemand aanwezig die kan helpen.

Ik wil nu hulp om over te stappen naar een andere provider.
Afgezien van de privé tijd, moeite en frustratie door niet gemotiveerde KPN medewerkers kost het mij ook vrije dagen om op de tijd dat er wèl KPN medewerkers zijn om te helpen er verlangd wordt dat ik thuis ben om één en ander te begeleiden.

Ik wilde dit 'even' kwijt en denk erover dit ook te delen op de social media om medestanders te vinden die dit ook ondervinden of ondervonden hebben.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Beste @robbiep,

Bedankt dat u uw ervaring met ons deelt! Ik kom persoonlijk uit het Cloud team en lees uw bericht met herkenning en medeleven. Ik kan me uw gevoel heel goed voorstellen.

Hier ga ik ook heel eerlijk over zijn: Eigen Site en Mail was het zorgenkindje van Cloud. Het omzetten van Consument naar Zakelijk was niet goed gevallen, en sindsdien ruimen we op achter de dienst. Vanwege de instabiliteit van het platform hebben we er uiteindelijk ook de stekker uit getrokken.

Het tweede probleem wat u noemt met de mail herken ik ook. Microsoft is onlangs bezig geweest met migreren. Daar hebben we ook het nodige hinder aan ondervonden.

Ik baal vooral dat ik u niet eerder heb gesproken! Heel vervelend om te zien dat de service niet goed is geweest in een situatie die toch al naar was. Daarom heb ik uw verhaal ook doorgespeeld naar de dames en heren die verantwoordelijk zijn voor de service. Aan dit soort helder commentaar hebben we heel veel! We laten het er niet bij en gaan hier zeker mee aan de slag.

Betreft uw laatste bericht. Ik kan u helpen om over te stappen naar een andere provider. Het liefst wil ik natuurlijk nog een poging doen om u alsnog tevreden te stellen. Ik ben benieuwd welke richting u op wilt en hoor graag van u,

Reageer