Met een netwerkschijf hebt u net zo gemakkelijk toegang tot uw documenten in OneDrive als de bestanden op uw harde schijf. Via de bestandsverkenner kunt u alle bestanden openen, bewerken en opslaan. Dit bespaart u tijd en moeite omdat u niet steeds via de webbrowser naar OneDrive hoeft te gaan of de synchronisatie cliënt hoeft te gebruiken.
Voordelen:
✓ Office 365 / OneDrive voor Bedrijven applicatie hoeft niet geïnstalleerd te worden.
✓ Rechstreeks een verbinding met uw OneDrive account voor real-time bewerken,
✓ Volledige toegang tot Sharepoint, alle bestanden zijn zichtbaar.
✓ Geen offline synchronisatie, scheelt u schijfruimte!
Nadeel:
⚠ De functie is aanwezig maar de werking kan niet worden gegarandeerd. Er is zodoende geen ondersteuning door Microsoft / KPN (op het forum uiteraard bespreekbaar ;)).
Afbeelding: OneDrive als "virtuele schijf" gekoppeld in Windows.
Stap 1. Voorbereiding
Internet Explorer(IE vereist, gebruik geen andere webbrowser)
2. Ga naar http://kpnoffice365.com
3. Vink de optie aan: “
Aangemeld blijven” (nodig voor de netwerkshare)
4. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
5. Kies
Onedrivein het Office 365 startscherm
6. Ga naar Opties in IE (via het “
tandwiel” knop)
7. Selecteer “
Internetopties”
8. Ga naar het tabblad “
Beveiliging”
9. Kies “
Vertrouwde websites”
10. Klik op de knop “
Websites”
11. De Url van OneDrive staat ingevuld
12. Selecteer “
Toevoegen”
13. Sluit dit venster en de volgende middels "
Sluiten" en “
OK”.
14. Sluit
Internet ExplorerStap 2. Vind de URL van uw OneDrive account
Internet Explorernog een keer
2. Ga naar http://kpnoffice365.com
3. U wordt automatisch ingelogd doordat “
Aangemeld blijven” geactiveerd is
4. Kies
Onedrivein het Office 365 startscherm
5. Kopiëer de link/URL in de adresbalk tot en met uw gebruikersnaam:
https://kpnXXXXXXX-my.sharepoint.com/personal/zakelijkforum_kpn_wiki/
(met uw KPN ID en gebruikersnaam, laat het deel "
_layouts/15/onedrive.aspx" weg)
Stap 3. Voeg uw OneDrive als netwerkschijf toe
Computer” of “
Windows Verkenner”
2. Klik op “
Computer” of “
Deze Computer” in het linker deel
3. Klik bovenin op “
Netwerkverbinding maken”
4. Selecteer een beschikbaar station (schijfletter)
5. In het veld map, plak de URL van uw klembord, voeg aan het einde “
Documents” toe:
https://kpnXXXXXXX-my.com/personal/zakelijkforum_kpn_wiki/Documents
7. Selecteer “
Opnieuw verbinding maken bij aanmelden”
8. Klik op “
Voltooien”
Gefeliciteerd! Binnen enkele seconden is de netwerkschijf toegevoegd en toegankelijk.
Meer informatie over OneDrive voor Bedrijven vindt u op de website van KPN. Hebt u een goede of leuke tip over OneDrive? Deel deze met ons in een reactie!
Interessant voor u:
- OneDrive Tip: OneDrive cloud integratie in applicaties
- OneDrive Tip: Delen en samenwerken met OneDrive
- OneDrive Tip: OneDrive cloud voor bedrijven installeren of upgraden
- OneDrive Tip: OneDrive alternatief voor openbare download diensten
- Forum: Over het Zakelijk KPN Forum
- Forum: Cloud-diensten