Beantwoord

Onedrive voor bedrijven synchronisatieproblemen

  • 17 November 2015
  • 5 reacties
  • 882 keer bekeken

Beste KPN,

Mijn Onedrive geeft aan dat er een fout is opgetreden tijdens het synchroniseren van de onedrive voor bedrijven en dat ik contact op moest nemen met de helpdesk. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Met vriendelijke groet,

Dominique
icon

Beste antwoord door Tim 18 November 2015, 10:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Dominique,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Lastig dat u dit probleem ondervind met OneDrive voor Bedrijven.

Heeft u wellicht de mogelijkheid om een uitgebreide fout rapportage te delen of een schermafbeelding te posten van deze foutmelding? De melding is namelijk redelijk algemeen om meteen te kunnen zeggen wat de oorzaak is. Krijgt u deze foutmelding bij elke actie of kunt u bijvoorbeeld nog wel een bestand verwijderen?

Ik verneem graag uw reactie!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Onedrive-voor-bedrijven-synchronisatieproblemen/m-p/5212#M683Beste Dominique,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! Smiley Vrolijk

Lastig dat u dit probleem ondervind met OneDrive voor Bedrijven.

Heeft u wellicht de mogelijkheid om een uitgebreide fout rapportage te delen of een schermafbeelding te posten van deze foutmelding? De melding is namelijk redelijk algemeen om meteen te kunnen zeggen wat de oorzaak is. Krijgt u deze foutmelding bij elke actie of kunt u bijvoorbeeld nog wel een bestand verwijderen?

Ik verneem graag uw reactie!

 Beste Tim,

Bijgaand een printscreen van de melding. 

Ik heb zojuist een bestand verwijderd en opnieuw teruggezet in de onedrive map. Hij blijft nu de melding geven dat er één bestand moet worden gesynchroniseerd en bij het desbetreffende item blijven twee roterende pijltjes staan, dus ik neem aan dat hij deze nu niet heeft teruggezet. -> 5 minuten later geeft de map overal groene vinkjes (dus dan denk ik dat alles is gesynchroniseerd) maar rechtsonder in beeld krijg ik weer de melding dat er synchronisatieproblemen zijn en staat er een driehoekje bij de onedrive.

Hoop dat u hier iets mee kunt ;)

Met vriendelijke groet,

Dominique

printscreen2.jpgPrintscreen.jpg
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dominique,

Ik verwacht dat er geen problemen zijn met de verbinding of de software van OneDrive. Een probleem zoals deze heeft vaak toch te maken met de mappen en/of bestanden die OneDrive moet synchroniseren. Het is meestal erg vermoeiend om de oorzaak vervolgens te vinden.

Tip: u kunt altijd online inloggen op OneDrive om uit te sluiten of de laatste wijzigingen en toevoegingen wel zijn uitgevoerd en online beschikbaar zijn.

Aangezien dit vaker voorkomt, heeft Microsoft een gehele webpagina toegewijd aan synchronisatie problemen. Deze pagina kunt u hier vinden. Mijn advies is om alle stappen door te lopen. Het meest waarschijnlijke is dat een bestand niet geüpload kan worden doordat deze niet toegankelijk is of een niet ondersteunende bestandstype of bestandsnaam heeft.

In de foutmelding wordt aangegeven dat er een probleem met één bestand is, wat is dat precies voor bestand? Heeft u dit bestand regelmatig open, is het een zeer groot bestand, heeft deze ongeldige tekens in de bestandsnaam of herkend u het bestand misschien niet eens (b.v. systeembestand)?

synchronisatieproblemen

Als er geen vermoedelijke problemen gevonden worden met betrekking tot de bestanden, dan geeft stap 5 hopelijk meer resultaat. U kunt overwegen om de map met problemen te verwijderen uit de bibliotheek en opnieuw de map toe te voegen zodat deze wederom kan synchroniseren.

  1. Selecteer het pictogram van OneDrive voor Bedrijven onderaan op het scherm en selecteer daarna De synchronisatie van een map afbreken... De opdracht De synchronisatie van een map afbreken in het menu van OneDrive voor Bedrijven
  2. Selecteer de map die u niet langer wilt synchroniseren en selecteer Synchronisatie afbreken.

Ik hoop dat u iets aan deze informatie heeft! Ik verneem graag uw reactie of het is gelukt.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Onedrive-voor-bedrijven-synchronisatieproblemen/m-p/5224#M688Beste Dominique,

Ik verwacht dat er geen problemen zijn met de verbinding of de software van OneDrive. Een probleem zoals deze heeft vaak toch te maken met de mappen en/of bestanden die OneDrive moet synchroniseren. Het is meestal erg vermoeiend om de oorzaak vervolgens te vinden.

Tip: u kunt altijd online inloggen op OneDrive om uit te sluiten of de laatste wijzigingen en toevoegingen wel zijn uitgevoerd en online beschikbaar zijn.

Aangezien dit vaker voorkomt, heeft Microsoft een gehele webpagina toegewijd aan synchronisatie problemen. Deze pagina kunt u hier vinden. Mijn advies is om alle stappen door te lopen. Het meest waarschijnlijke is dat een bestand niet geüpload kan worden doordat deze niet toegankelijk is of een niet ondersteunende bestandstype of bestandsnaam heeft.

In de foutmelding wordt aangegeven dat er een probleem met één bestand is, wat is dat precies voor bestand? Heeft u dit bestand regelmatig open, is het een zeer groot bestand, heeft deze ongeldige tekens in de bestandsnaam of herkend u het bestand misschien niet eens (b.v. systeembestand)?

synchronisatieproblemen

Als er geen vermoedelijke problemen gevonden worden met betrekking tot de bestanden, dan geeft stap 5 hopelijk meer resultaat. U kunt overwegen om de map met problemen te verwijderen uit de bibliotheek en opnieuw de map toe te voegen zodat deze wederom kan synchroniseren.

  1. Selecteer het pictogram van OneDrive voor Bedrijven onderaan op het scherm en selecteer daarna De synchronisatie van een map afbreken... De opdracht De synchronisatie van een map afbreken in het menu van OneDrive voor Bedrijven
  2. Selecteer de map die u niet langer wilt synchroniseren en selecteer Synchronisatie afbreken.
Ik hoop dat u iets aan deze informatie heeft! Ik verneem graag uw reactie of het is gelukt.

 Beste Tim,

Het is gelukt! Hij geeft nu aan dat de Onedrive actueel is. Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dominique,

Bedankt voor uw terugkoppeling, fijn dat het gelukt is!

Ik help u graag ;)

Reageer