Beantwoord

OneDrive voor bedrijven werkt niet meer op iPad

  • 20 maart 2017
  • 12 reacties
  • 1250 keer bekeken

Mijn OneDrive voor bedrijven werkt niet meer op mijn iPad. Via de gewone OneDrive kan ik niet meer terecht op mijn Office 365 account (werkaccount). Ik heb de One Drive app opnieuw geïnstalleerd, maar ik geraak niet op mijn Office 365 OneDrive.
Alles gaat goed tot aan het blauwe scherm. Ik vul mijn emailadres in, en krijg dan een nieuw scherm 'Kies een account: aanmelden bij One Drive of aanmelden bij OneDrive voor bedrijven. Ik wil de versie voor bedrijven gebruiken, maar als ik dat aantik, kom ik meteen - zonder dat ik een wachtwoord kan invoeren - bij een scherm 'Bestanden' met de mededeling 'Controleer of je verbinding hebt met een wi-fi netwerk'. Die verbinding heb ik.
De oude app 'OneDrive voor bedrijven kan ik al helemaal niet meer downloaden.
icon

Beste antwoord door SjorsK 24 april 2017, 20:41

Wat soms een magische oplossing is voor "vreemde" problemen is het volgende:

1: De-Installeer de app

2: Zet de iPad uit en aan

3: Start de iPad opnieuw op

4: Installeer de app opnieuw.



Dit doet meestal wonderen met "vage" problematiek
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo durieux, welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Voor uw vraag heb ik even een eigen topic geopend :)
Lastig dat de OneDrive app niet wil meewerken op de iPad. Soms kan het verwarrend zijn dat een gebruikersnaam 2 keer bestaan, voor zowel zakelijk als privé.
Ik zie dat 2 dagen geleden een update voor de app is uitgekomen. Misschien was in de voorgaande versie een probleem aanwezig? Om die reden wil ik u verzoeken om de app nogmaals volledig te verwijderen en de nieuwste versie te installeren. Hopelijk gaat het met de nieuwe versie wel direct goed, ik ben benieuwd en zie graag uw reactie.
Dag Tim,

Inderdaad, vanochtend deed het ding het ineens weer, zonder dat ik eerst alles hoefde te verwijderen en weer te installeren.
Eén probleem is gebleven: Word-documenten die ik in de app open, kan ik niet bewerken ("de administrator heeft hiervoor geen toestemming gegeven"), maar ik ben zelf de administrator van mijn mini-bedrijfje (1 persoon). Ik had ergens gelezen dat ik een of andere instelling moet wijzigen, maar ik ben vergeten welke.
In ieder geval, dank voor het antwoord.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @durieux, wat goed dat de app weer is gaan werken. 🆒

Dan een nieuw probleem dus! De foutmelding is iets te generiek om concreet aan te geven waar het aan ligt. Met google en andere informatiebronnen kom ik niet meteen ergens op uit. Is het bestand direct in OneDrive aangemaakt of is het een bestand dat eerst een computer is gemaakt en is verplaatst naar OneDrive? Welke bestandsextentie heeft het bestand? Bijvoorbeeld .doc of .docx?

Lukt het om een nieuw Word bestand te maken en op te slaan in OneDrive?
Wat ik doe is dit:
- Ik open de OneDrive app op de iPad
- in Bestanden open ik het .docx bestand dat ik wil bewerken
- om te kunnen bewerken klik ik op Word icoontje in de bovenbalk
- de Office Word app opent en downloadt het bestand
- Dan verschijnt een blokje met de medeling 'Alleen lezen - Meld u aan met het account dat u gebruikt voor Office 65 om wijzigingen aan te brengen'
- Ik klik Aanmelden
- Pop-up Aanmelden - Typ uw emailadres (doe ik)
- nieuw venster Welk account wil u gebruiken - Ik kies Werk- of schoolaccount
- venster Office 365 Werk- of schoolaccount wachtwoord (doe ik) - Aanmelden
- Nieuw pop-up: Kan niet activeren - U kunt gratis documenten weergeven, maar voor dit account is bewerken op uw apparaat niet toegestaan.

Ik heb wel degelijk een betaald Office 365 abonnement. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +11
Dag @durieux, bedankt voor de informatie. Jammer dat het nog niet lukt. Raar dat u geen bestanden kunt bewerken die op OneDrive staan. :S

Hebt u ook uw privéaccount ingesteld in op uw iPad? Aangezien u kunt kiezen tussen Werk- of schoolaccount en vermoedelijk uw privé account? Het bestand dat u opent, is deze aanwezig op uw OneDrive van KPN of misschien wel op uw privé account?

Hebt u een ander apparaat waarmee u bovenstaande kunt testen? Misschien een smartphone?

Ik help u graag, als het niet lukt, om dit verder uit te zoeken met de technische dienst.
Daarvoor ontvang ik graag uw domeinnaam in een privébericht.
Blijkbaar heb ik ook mijn privéaccount heb ingesteld op de iPad, aangezien ik op een bepaald ogenblik kon beslissen welke One Drive ik wilde openen. De bestanden die ik wil openen bevinden zich op https://*.*-my.sharepoint.com/*.* en in de OneDrive mappen op mijn harde schijf.
Ik heb geen smartphone.

Indien nodig: hoe stuur ik een privé-bericht met mijn domeinnaam?
Reputatie 7
Badge +11
Hi durieux,

Middels deze link kunt u mij een privébericht sturen. Ik zie graag uw bericht verschijnen!
Reputatie 7
Badge +11
Ondertussen zijn @durieux en ik in privéberichten verder in gesprek gegaan. Vermoedelijk is de oorzaak verwarring tussen het privé en werkaccount..
Reputatie 7
Badge +6
Wat soms een magische oplossing is voor "vreemde" problemen is het volgende:
1: De-Installeer de app
2: Zet de iPad uit en aan
3: Start de iPad opnieuw op
4: Installeer de app opnieuw.

Dit doet meestal wonderen met "vage" problematiek
Reputatie 7
Badge +11
Goede tip van @SjorsK om altijd even te proberen :8
We horen het graag zodra @durieux er weer mee bezig is geweest!
Dank aan beiden voor de goede raad.

Ik heb gedaan wat SjorsK voorstelde, en inderdaad. Het werkt overigens beter als je eerst Word opent, en dan het document zoekt dat je wil bewerken, in plaats van eerst het document te zoeken in OneDrive, en het dan met Word te openen.

Vriendelijke groet,

Hugo
Reputatie 7
Badge +6
Geen probleem! Als je verder nog vragen hebt dan horen we het graag 🙂

Reageer