Beantwoord

Ontvangst mailtjes

  • 13 January 2018
  • 10 reacties
  • 337 keer bekeken

Geachte,

Sinds een paar dagen ervaar ik dat (inkomende) mails op m’n Zakelijk Exchange Online niet meer binnenkomen.
Uitzonderingen zijn inkomende mailtjes vanuit binnen het domein(naam). Dat gaat goed.
De situatie is erg frustrerend!
Ook merk ik dat het inloggen bij m’n “clouddasboard” (cp.online.kpn.com) ook problemen oplevert. Bij het invoeren van m’n gebruikersnaam en wachtwoord wordt naar een “sterker” wachtwoord gevraagd.

Ik heb begrepen dat er activiteiten zijn voor een migratie/omzetting naar het nieuwe Office 365 platform.
Het kan zijn dat het daar mee te maken heeft. Maar dat hoor ik dan graag!
In de communicatie hierover (mail van KPN) over die omzetting:
“.Uw abonnement wijzigt inhoudelijk niet en blijft gewoon werken. U ontvangt een e-mail zodra we uw abonnement hebben omgezet. U hoeft verder niets te doen.”

Graag een reactie en actie dat dit probleem (problemen) zsm wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,
Peter
icon

Beste antwoord door Lindsay 18 January 2018, 10:36

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor je bericht,

Ik heb even gekeken en het lijkt er op dat in de DNS de MX records inderdaad niet ingesteld zijn - Om dit in te stellen moet je inloggen op de de control panel inloggen. Ik begrijp echter dat hier ook problemen mij zijn.

Om deze reden geef ik achter de schermen het domein naam door naar een KPN medewerker - ze zijn maandag weer op het forum aanwezig en met een beetje geluk kunnen ze de MX records voor je instellen - Met een beetje geluk lukt het ze ook met de overige DNS records waardoor de spamfiltering beter werkt.
Beste Sjors,

Bedankt voor je 'actie'
Ik heb sterk de indruk dat nu mailtjes van 'buiten' weer binnenkomen. Dat zou dan dankzij jouw bemoeienis zijn. Maar even afwachten of het zo is dat mailtjes gewoon weer binnen kunnen komen.
Blijft het control panel en daar blijf ik op dit moment maar liever even vanaf, aannemende dat Tim (of Lindsay) daar morgen naar kijken.

In ieder geval bedankt voor je betrokkenheid en hulp!

Peter
Reputatie 7
Badge +11
Hi @Wellingp, werkt de mail en toegang tot de control panel nu weer?
Reputatie 7
Badge +11
Hi Peter,

Zo te zien zijn gelukkig alle DNS records weer in de lucht. Bij een aantal gemigreerde accounts zijn de DNS records tijdelijk niet aanwezig geweest.

De migratie is volledig afgerond. Gezien je een premium licentie erbij hebt genomen, is deze nu sinds de migratie zichtbaar gekomen als een losse licentie van Exchange Online Premium en moet klanten meer duidelijkheid en overzicht geven in de licentie afname op onder andere de factuur.
Voor zover ik weet komt er geen bevestigingsmail na het voltooien van de migratie. Het lijkt allemaal goed bij jou. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Uw abonnement wordt voor het einde van januari 2018 omgezet
Omdat uw maandbedrag lager wordt, ontvangt u het verschil op de factuur na de omzettting. Uw abonnement wijzigt inhoudelijk niet en blijft gewoon werken. U ontvangt een e-mail zodra we uw abonnement hebben omgezet. U hoeft verder niets te doen.
Laten we het er maar op houden dat die mail is weggewaaid met de storm... 😅 😅

Feedback wordt doorgegeven! Dankuwel Peter😉
Reputatie 7
Badge +6
Met het account kan ik helaas niet helpen - Het niet werken van de e-mail is waarschijnlijk een DNS probleem, mag ik weten over welk domein naam het gaat? Dan kan ik verder op onderzoek uit gaan 🙂
Hi @Tim

Zo te zien werkt de mail weer.
De toegang tot het Control Panel is ook gelukt.

Staat nog open wat @SjorsK aangaf:
citeer
Om deze reden geef ik achter de schermen het domein naam door naar een KPN medewerker - ze zijn maandag weer op het forum aanwezig en met een beetje geluk kunnen ze de MX records voor je instellen - Met een beetje geluk lukt het ze ook met de overige DNS records waardoor de spamfiltering beter werkt.

Dan nog de vraag:
Is hiermee de transfer/migratie volledig uitgevoerd in mijn geval?
De info op het Control Panel is daar niet duidelijk over.
Ik zie zowel Zakelijk Exchange Online Standard als Exchange Online Premium "actief" staan.
Ook heb ik (nog) geen KPN bevestiging (mail) gezien.

Groeten,
Peter
Beste Tim,

Inderdaad lijkt het allemaal weer prima te werken. Ook het Control panel (de gevraagde wachtwoordwijzing heb ik doorgevoerd).
Het KPN Forum team (@Tim,
@Lindsay) bedankt (en ook @SjorsK) voor de support.

Voor wat betreft de bevestigingsmail van Cloud-diensten van KPN ; Er is wel een belofte gedaan in de mail. van 21 december 2017
citeer;
U hebt vorige maand een e-mail ontvangen over het nieuwe tarief voor uw Zakelijk Exchange Online Standaard. Daarin lieten we u weten dat uw abonnement wordt omgezet. Het is niet gelukt dat op de aangekondigde dag te doen.

Uw abonnement wordt voor het einde van januari 2018 omgezet
Omdat uw maandbedrag lager wordt, ontvangt u het verschil op de factuur na de omzettting. Uw abonnement wijzigt inhoudelijk niet en blijft gewoon werken. U ontvangt een e-mail zodra we uw abonnement hebben omgezet. U hoeft verder niets te doen.

Einde citaat

Het valt allemaal niet mee voor de Clouddiensten met hun communicatie......😉

Tim, nogmaals bedankt!

Groeten,
Peter
Uw abonnement wijzigt inhoudelijk niet en blijft gewoon werken. U ontvangt een e-mail zodra we uw abonnement hebben omgezet. U hoeft verder niets te doen.


Laten we het er maar op houden dat die mail is weggewaaid met de storm...


Hi Lindsay,
Dat zal het zeker zijn!! Weggewaaid! 😴
En maar goed ook dat ik niet op het advies ingegaan ben;
U hoeft verder niets te doen.

Nogmaals fijn dat jullie er zijn als vangnet......

Groet,
Peter
Reputatie 7
Badge +6
Fijn om te horen dat het probleem is verholpen! @Forum Team: Kunnen jullie nog even kijken naar de toegang van de control panel? Dan is alles weer helemaal op en top 🙂

Reageer