Vraag

Outlook 2016 error 0x800 40115

  • 20 October 2016
  • 10 reacties
  • 1914 keer bekeken

ik heb een error 0x800 40115 dus geen verbinding met de Microsoft exchange server bij het opstarten van Outlook 2016. Sinds de jubileum upgrade van Windows 10 afgelopen week. Hoe los ik dat op. Office 365 en outlook office werken prima na inloggen op KPN Exchange.Maar ik heb het Outlook 2016 programma.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi johannesblaricum, welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Fijn dat u ons gevonden heeft:)

Wat gek dat de verbinding ineens weg is sinds de update. Heeft u een Instap of Premium Exchange account? Ik zou hoe dan ook aanraden om een nieuw Profiel aan te maken.
Dat doet u via het Configuratiescherm --> E-mail.


Het oude profiel nog wel even bewaren voor de zekerheid.

Kunt u mij laten weten of het hiermee is opgelost?
Beste Lindsay,

Hartelijk dank voor je goede advies. Ik heb een nieuw profiel gemaakt. Microsoft Exchange werkt weer maar alleen na een tijdje krijg ik de mededeling : de verbinding met Microsoft Exchange is verbroken. Wordt zo snel mogelijk hersteld.
De ene keer herstelt de verbinding snel de andere keer duurt het een half uur of langer.
Onderaan de balk:
Outlook Symbool met Driehoek Geel ! (met uitroepteken) -- geen brief
Wat kan ik hier aan doen? Alvast weer bedankt voor je reactie.

hartelijke groet.

John
Beste Lindsay,

Hartelijk dank voor je goede advies. Ik heb een nieuw profiel gemaakt. Microsoft Exchange werkt weer maar alleen na een tijdje krijg ik de mededeling : de verbinding met Microsoft Exchange is verbroken. Wordt zo snel mogelijk hersteld.
De ene keer herstelt de verbinding snel de andere keer duurt het een half uur of langer.
Onderaan de balk:
Outlook Symbool met Driehoek Geel ! (met uitroepteken) -- geen brief
Wat kan ik hier aan doen? Alvast weer bedankt voor je reactie.

hartelijke groet.
John
Reputatie 7
Badge +11
Hi John,

Balen dat het probleem blijft. Ik ben de foutmelding gaan zoeken en dit topic staat boven in Google. Er zijn dus niet veel meldingen op het internet te vinden over deze foutmelding!

Gezien andere mailcliënten geen problemen ondervinden. Probeert Outlook 2016 vermoedelijk iets verkeerd te doen. Het komt weleens voor dat een update problemen introduceert. Controleer daarom voor de zekerheid ook even of er updates beschikbaar zijn:

(Afbeelding is een voorbeeld, betreft niet de laatste versie!)

Ervaart u verder geen problemen met de internetverbinding?
Beste Tom,

Met internet gaat het prima. Overigens wat vind je van het gebruiken van de Microsoft Support Assistent. Is dat raadzaam. Ik heb het gedownload. Ik heb mijn bedrijf online Linux met lite.

groet,

John
Reputatie 7
Badge +11
Hallo John,

Dat is een snelle reactie. Ik vergeef u de typfout, De o zit natuurlijk direct naast de i :$

Oké zonder gekkigheid. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Microsoft Support Assistent. Maar heb er genoeg goede dingen over gehoord en gelezen. Het lijkt mij zeker geen kwaad kunnen. Aangezien de support tool van Microsoft zelf komt, zal deze niet snel de boel slopen.
Beste Tim,

Sorry voor Tom. Bedankt voor je reactie maar waar (link) vind ik de recente update van de download office 2016. Gaat dat niet automatisch? Via login Microsoft Exchange Account?Alvast bedankt voor je reactie.
Groet,

John
Reputatie 7
Badge +11
Hi John,

Haha, geintje hoor, is je vergeven ;)
Zoeken en installeren van updates voor Office 2016 kunnen inderdaad automatisch gaan. Voor zover ik weet zijn deze instellingen gedeeld met Windows. Binnen Windows kunt u aangegeven of en wanneer voor Microsoft producten op updates worden gecontroleerd.

Kijk in Outlook via Bestand -> Info of er updates beschikbaar zijn. (zie de afbeelding in mijn vorige bericht)

De updates voor Windows / Microsoft kunt u via het configuratiescherm vinden.

Hi Tim,

Ik heb gekeken bij instellingen en ik heb aangevinkt :
Updates voor andere Microsoft producten ontvangen tijdens het bijwerken van Windows
Uw apparaat is up to date sinds gisteren 16.28
Na update van Windows 10 Version voor 1607 voor x 64 systemen kreeg ik problemen met Outlook ( 18 -10-2016)
Ik heb de problemen nog steeds: Outlook start op met driehoek en uitroepteken ( geen verbinding) .Na 5 - 10 minuten- met af en toe klikken op outlook en openen- krijg ik weer verbinding. Die dan weer na een tijdje de melding krijgt verbinding met Microsoft Exchange is verbroken. Na een paar minuten is de verbinding weer hersteld.
Hoe kom ik daar nu vanaf? Alvast weer bedankt voor je reactie

Groet.
John
Reputatie 7
Badge +11
Hi John,

Lastig! Voor dit probleem wil ik de technische dienst gaan aansturen, gezien ik geen ideeën meer heb. Kunt u mij een privébericht sturen met uw account of domeinnaam? Dan gaan we dit verder uitzoeken.

Reageer