Vraag

Problemen met synchroniseren

  • 25 April 2017
  • 20 reacties
  • 850 keer bekeken

Sinds een aantal maanden heb ik Onedrive voor bedrijven maar ik heb problemen met het synchroniseren van de bestanden. Volgens mij heb ik alles al geprobeerd maar er gebeurd niets.
Als ik op het blauwe icoontje klik van onedrive dan geeft hij aan dat alle bestanden gesyncrhoniseerd zijn.
Wie kan mij helpen, ik heb window 10.

Groeten teneinderaad :?

20 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Probeer is hier op te klikken:



Hiermee dwing je een synchronisatie af.

Komt het probleem voor met alle of enkele bestanden? Indien het met enkele bestanden voor komt: Staan er bij bepaalde mappen in de onedrive for business folder (Op je PC) een kruisje? Meestal wordt dit veroorzaakt door leestekens in de bestandsnamen.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @teneinderaad,

@SjorsK geeft hier een echte pro tip! 🙂 Heeft het geholpen?

Wat ik me ook kan voorstellen is dat u niet de laatste versie van OneDrive heeft op dit moment. Als u in uw Configuratiescherm kijkt bij 'Programma's en Onderdelen', ziet u OneDrive daar dan apart bij staan?

Met de Windows 10 versie is dit namelijk niet de bedoeling.
Hallo SjorsK,

Bij onedrive heb ik al op syncroniseren geklit zie plaatje
alleen als er daarna niets gebeurd moet ik een nieuwere versie van onedrive downloaden maar dan blijft het probleem bestaan. Volgens mij heb ik alles al geprobeerd.
Onedrive staat bij programma en onderdelen zie plaatje maar deze is wel van 2013.



Hallo SjorsK,

Vergeten te vermelden er staan geen kruisje bij de mapjes alleen een groen V

Met vr. gr. Jan
Reputatie 7
Badge +6
Heb je al geprobeerd om onedrive clients te de-installeren en opnieuw te installeren vanuit de website? Ik zie dat je meerdere onedrive versies hebt en ik ben bang dat dit een conflict kan veroorzaken. Microsoft wilt namelijk van de "aparte" onedrive for business client af en ik ben bang dat dit conflicten veroorzaakt.
Hallo SjorsK,

Volgens mij wel maar weet het niet zeker omdat ik al zoveel heb geprobeerd.
Waar kan ik dit vinden op de website, dan ga ik dit morgen even doen?

Met vr. gr. Jan
Reputatie 7
Badge +6
Tuurlijk, je kan hier de client downloaden:
https://onedrive.live.com/about/en-us/download/

Via de Sync Knop in deze post voeg je onedrive opnieuw toe.

Het is belangrijk dat je zowel onedrive, als onedrive voor business de-installeert.
Hallo SjorsK,

Met jouw links lukte het niet om te de-installeren dus heb ik 2x one drive van de computer gehaald
en opnieuw gedownload. Hierna begon hij de wijzigingen te verwerken. Helaas zijn dezelfde bestanden
blijven bestaan en die ik later heb toegevoegd komen er niet bij. Je kan aan het plaatje zien dat hij bezig is te syncroniseren. Op de een of andere manier neemt hij de bestanden niet over van de computer en zijn deze niet goed gelinkt!

Met vr. gr. Jan

Reputatie 7
Badge +6
Kan je in de mappen die op synchroniseren staan controleren op welke bestanden hij vast loopt? Waarschijnlijk zit het in de naam van de bestanden of dat de bestanden te diep staan in de mappenstructuur
Hij loopt niet vast hij heeft ze nu allemaal al gesynchroniseerd zonder de aanpassingen.
Hij geeft nu aan onedrive is up-to-date.
Zoals je kan zien is er vandaag niets gewijzigd (datum) en het bovenste bestand wijzig ik dagelijks.

Met vr. gr. Jan

Reputatie 7
Badge +6
Hoi Jan,

Dit is heel erg verwonderlijk, op 't eerste gezicht lijkt alles nu goed te gaan maar als je zegt dat het niet goed synchroniseert, maar op dit punt zit ik ook op de grens van mijn kunnen. Het lijkt mij eerlijk gezegd erg op een fout in de onedrive applicatie.

Ik heb voor de zekerheid in de service health van onedrive gekeken en kwam tot de volgende conclussie:



Het lijkt er dus op dat Microsoft bekend is met het feit dat er problemen zijn met de synchronisatie van onedrive for business. In dit geval is geduld de beste actie.

Je kan de volledige storingsmelding hier zelf inzien:
https://portal.office.com/adminportal/home#/servicehealth
Hallo SjorsK,


Bedankt dat je mij hebt geholpen, super!
Dan maar even wachten!

Met vr. gr. Jan
Reputatie 7
Badge +6
Hallo Jan,

Geen enkel probleem, het lijkt er op dat het probleem een combinatie is van verschillende factoren, dat maakt het uitzoeken wat lastiger 🙂

Hier is een status update van Microsoft:
Current status: At this time, impact has been mitigated, but we're monitoring the service to ensure that it continues to function as expected. In parallel, we're analyzing service usage across the infrastructure and automated throttling settings.


Het zou weer moeten werken, maar men heeft er nog geen 100% vertrouwen in.
Hallo SjorsK,

Nog steeds niets, we wachten af.
Bedankt!


Met vr. gr. Jan
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Jan,

Is het inmiddels gelukt? 🙂

- Sjors
Hallo Sjors,


Nee het is nog niet gelukt. In januari heeft KPN onedrive voor bedrijven geïnstalleerd misschien als deze het
probleem kan oplossen, alleen om daar binnen te komen is op zich zelf al een probleem!

Groeten Jan
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Jan,

Vervelend om te horen, ik hoop dat verder iemand nog ideeën heeft, ik heb nog wel wat in gedachten maar dat is de "nuclear option" (Volledige re-install van de computer, als je niet in een groot-bedrijfsnetwerk zit is dat wel wat lastig 😉 )

Daarnaast zijn er ook nog mogelijkheden om onedrive toe te voegen als een externe netwerkschijf, maar dat is ontzettend traag. Als je wilt kan ik hier een uitleg over geven. :)

- Sjors
Hallo Sjors,

Eerst probeer ik KPN en hopelijk werkt hij dan.

Bedankt!

Met vr. gr. Jan
Hallo Sjors,

Het is gelukt, het lag geheel aan mij zelf!
KPN heeft onedrive geïnstalleerd en ik moest de rest doen zonder enige kennis van zaken.
Mijn bestanden van de 😨 schijf heb ik toen gekopieerd naar onedrive dus dacht ik dat de nieuwe of
aangepaste bestanden dan automatisch zouden gaan syncroniseren met die van onedrive.
Echter moest ik mijn nieuwe bestanden niet meer opslaan op de 😨 schijf waar mijn oorspronkelijke bestanden staan maar naar de gekopieerde bestanden in onedrive die ook op mijn 😨 schijf staan.
Dus mijn fout en geen problemen bij onedrive.

Sjors bedankt dat je mij geholpen hebt en er tijd in hebt gestoken om een onbekende te helpen

Nogmaals bedankt ;)

Groeten van Jan
Reputatie 7
Badge +6
Fijn om te horen dat het probleem verholpen is! 🙂 Gelukkig was het niet technisch want anders was ik ten einde raad :8

Dan hoef ik toch niet aan mijn kennis te twijfelen 😛

Reageer