Beantwoord

Update webserver?

  • 25 September 2015
  • 14 reacties
  • 557 keer bekeken

Ik wilde voor een opdrachtgever van mij de Wordpress website updaten. Nu gaat dat niet want ik krijg de volgende melding:

Download failed. error:0D0890A1:asn1 encoding routines:ASN1_verify:unknown message digest algorithm

Na wat zoeken op internet krijg ik als antwoord dat dit te maken heeft met een oude versie van curl en/of de OpenSSL bibliotheek. Ik wil u dan ook verzoeken om de server te updaten. Mede omdat dit ook inhoudt dat de website dus niet de nieuwe SSL certificaten ondersteunt. Zonder deze updates kan de site van mijn opdrachtgever niet meer goed (en veilig!) draaien. Ik hoor graag van u hoe dit opgelost kan worden.

Deze vraag heb ik ook al rechtstreeks aan de cloudservice van KPN gevraagd. Ze zouden binnen twee dagen reageren. Ik krijg echter gewoon geen antwoord.

Is er hier wel iemand die binnen niet afzienbare tijd wel een antwoord kan geven? Of telt het MKB niet meer mee voor KPN?
icon

Beste antwoord door Ruud 21 October 2015, 09:24

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Ruud,

Graag help ik u binnen afzienbare tijd aan een antwoord. Op het moment van typen ben ik eigenlijk alleen wel vrij, maandag kan ik u van meer informatie voorzien. Op voorhand is het moeilijk te zeggen wat hier speelt. Het zou kunnen dat de website nog op ons oude hosting platform zit, dan is het probleem op te lossen door handmatig te migreren naar het nieuwe platform. Middels een WHOIS kunt u kijken op welke nameservers het domein zit.

nameservers oud platform:

ns1.pem.kpn.net

ns3.pem.kpn.net

nameservers nieuw platform:

ns17.kpn.net

ns18.kpn.net

Kunt u mij een privébericht sturen met de betreffende domeinnaam?
Wat mij wel verbaasd is dat het oude platform niet meer onderhouden wordt. In feite pleegt KPN dus contractbreuk.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ruud,

Alle accounts worden automatisch gemigreerd naar het nieuwe platform. Eigenlijk had dit al klaar moeten zijn. De migraties hebben helaas vertraging opgelopen, hierdoor is het account van uw klant nog niet omgezet. Dit staat absoluut wel in de planning.

Ik stuur u een privébericht toe met meer informatie over het abonnement van de klant.

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Update-webserver/m-p/4373#M431


Beste Ruud,

Alle accounts worden automatisch gemigreerd naar het nieuwe platform. Eigenlijk had dit al klaar moeten zijn. De migraties hebben helaas vertraging opgelopen, hierdoor is het account van uw klant nog niet omgezet. Dit staat absoluut wel in de planning.

Ik stuur u een privébericht toe met meer informatie over het abonnement van de klant.

 
[/quote]
[/quote]
Beste Tim,

Ook onze website heeft last van het probleem dat in dit topic beschreven staat. De webserver moet bijgewerkt worden want wij zitten ook nog op de oude:

NSERVER

  NS3.PEM.KPN.NET 213.75.76.84

  NS1.PEM.KPN.NET 195.121.1.59

Kun je ons overzetten?

M.vr.gr.

André
Reputatie 7
Badge +11
Beste André,

Uiteraard wil ik u helpen om uw abonnement over te zetten naar het nieuwe platform.

Er is alleen nog geen automatisch migratie proces ingericht voor alle abonnementen, er kan momenteel alleen handmatig gemigreerd worden naar het nieuwe platform. Dit heeft een nadeel dat er handmatig een backup gemaakt moet worden van de website, database en e-mailaccount. Indien u dit zelf kunt realiseren, kan ik u helpen om de domeinnaam over te zetten naar het nieuwe platform. Vervolgens kunt u alle gegevens herstellen.

Kunt u mij een privébericht sturen met de betreffende domeinnaam en een telefoonnummer waarop ik u of de contractant kan bereiken?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Update-webserver/m-p/4373#M431

Beste Ruud,

Alle accounts worden automatisch gemigreerd naar het nieuwe platform. Eigenlijk had dit al klaar moeten zijn. De migraties hebben helaas vertraging opgelopen, hierdoor is het account van uw klant nog niet omgezet. Dit staat absoluut wel in de planning.

Ik stuur u een privébericht toe met meer informatie over het abonnement van de klant.

 Tim, ik zit met hetzelfde probleem. Is er enig zicht op wanneer de overzetting klaar is? Mijn site functioneert al meer dan een maand niet. Als er geen uitzicht is op overzetting voor het eind van deze week, kan je me dan ook helpen met het handmatig overzetten?

Geert
 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Geert,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! Ik help ik u graag!

Om welke domeinnaam gaat het precies? Deze kunt u eventueel ook in een privébericht naar mij sturen.

Dan kijk ik voor u na wat de status van de overzetting is en hoe we dit kunnen oplossen.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Update-webserver/m-p/4367#M427

Beste Ruud,

Graag help ik u binnen afzienbare tijd aan een antwoord. Op het moment van typen ben ik eigenlijk alleen wel vrij, maandag kan ik u van meer informatie voorzien. Op voorhand is het moeilijk te zeggen wat hier speelt. Het zou kunnen dat de website nog op ons oude hosting platform zit, dan is het probleem op te lossen door handmatig te migreren naar het nieuwe platform. Middels een WHOIS kunt u kijken op welke nameservers het domein zit.

nameservers oud platform:

ns1.pem.kpn.net

ns3.pem.kpn.net

nameservers nieuw platform:

ns17.kpn.net
ns18.kpn.net

Kunt u mij een privébericht sturen met de betreffende domeinnaam?

 Dag Tim,

Ook ik heb last van deze error bij het updaten van de Wordpress software. Wordpress geeft aan dat de webhost verantwoordelijk is. Zo te lezen duurt dit al een tijd en ik ben ook reuze benieuwd naar de datum van overgang naar het nieuwe platform. Mijn website staat ook onder ns1.pem.kpn.net. Dus graag een bericht over de voortgang.

Pieter 
Reputatie 7
Badge +11
Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Update-webserver/m-p/4718#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Het streven is om alle Cloud abonnementen voor einde van dit jaar over gezet te hebben naar het nieuwe platform. U zou hierop kunnen wachten of wanneer u graag eerder wenst te migreren, kan ik u op de wachtlijst van de eerstvolgende batch proberen te krijgen! Ik hoor graag wat uw voorkeur heeft. :D
Inmiddels is alles overgezet en werkt het weer naar behoren. Het heeft nog wat voeten in de aarde gehad en een bijbehorende prijsstijging. Ik ben blij dat het opgelost is maar het verdiend niet de schoonheidsprijs. KPN mag hierin nog wel het een en ander verbeteren: het kan klantvriendelijker. Ik heb ook licht het idee dat KPN niet een overzicht heeft wie er allemaal op het oude platform zit, daarom kunnen ze niet pro-actief reageren. Maar ik ben geholpen en zet een punt achter deze discussie. Punt.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ruud,

Het is inderdaad niet eenvoudig om te upgraden naar het nieuwe platform. Vooral bij gebruik van Wordpress in combinatie met een nieuwe PHP versies moeten er nogal wat aanpassingen worden gedaan. Dit is voornamelijk een probleem waar KPN geen invloed op heeft en niet klantvriendelijker kan maken. De prijsstijging kunnen we weinig aan doen, het abonnement had al een tijdje niet meer gratis aangeboden mogen worden. Dat is uiteraard onze eigen fout geweest.

Op zich hebben we het goed inzichtelijk wie nog op het oude platform draait, veel abonnementen zijn al pro-actief overgezet. Aangezien er tevens complicaties zijn opgetreden, is het automatisch overzetten voor veel abonnementen uitgesteld. Inmiddels kan ik gebruikers aanmelden voor een automatische migratie, we maken zeker stappen vooruit!

Bedankt voor uw terugkoppeling, het delen van uw ervaring en het prettige contact.
Reputatie 7
Badge +11
Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-id/1070#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

De migratie heeft enkele problemen gehad en duurde daardoor wat langer.

Maar is vanmorgen helemaal afgerond! Als het goed is heeft u e-mails ontvangen over uw nieuwe account.

Ik zie dat de website nog helemaal werkt :D

Als er vragen zijn verneem ik het graag. Succes ermee!
Ook de Wordpress website van mijn klant kan niet worden ge-update. De meeste providers adviseren hun klanten om hun Wordpress websites up-to-date te houden in verband met de kwetsbaarheid voor veiligheidlekken. Het antwoord gegeven door KPN is toch te gek voor woorden; zelf handmatig migreren naar het nieuwe platform! Kan mijn klant de factuur voor het meerwerk en de kosten die daar dan bijkomen indienen bij de KPN? KPN heeft zijn zaakjes gewoon niet goed voor elkaar en ook al een hele tijd zo te lezen. 

Kunt u aangeven hoe de stand van zaken is voor wat betreft de migratie naar het nieuwe platform?

Erika
Reputatie 7
Badge +11
Beste Erika ( http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Update-webserver/td-p/4366/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank ),

Inmiddels worden alle migraties automatisch uitgevoerd, de klant hoeft zelf eigenlijk niets te doen.

Bij het verplaatsen/verhuizen van een Wordpress website kunnen er wel enkele problemen optreden die de klant zelf kan/moet verhelpen. Meer informatie over de migratie kunt u tevens in dit topic vinden. Voor het einde van 2015 zouden alle Cloud account automatisch gemigreerd moeten zijn. Indien updaten meer haast heeft, kan ik accounts doorzetten om vervroegd in aanmerking te komen.

Ik verneem het graag als u aanvullende vragen heeft.

Reageer