Beantwoord

Verifiëren van domein via office 356 lukt niet

  • 19 October 2016
  • 4 reacties
  • 331 keer bekeken

Sindskort heb ik een exchange online pakket besteld met de intentie om een eigen info@eigennaam.nl mailadres aan te maken. Echter ik kom hier totaal niet uit. Ik heb de gegeven DNS gegevens in gevuld bij de cloudservice portal van KPN maar als ik op "controleren" klik dan zegt ie dat het record niet goed is ingevuld. heb al veel geprobeerd maar het blijft haken bij het verifiëren van het domein.

Groet
icon

Beste antwoord door Tim 21 October 2016, 15:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Nautster, welkom op het Zakelijk KPN Forum! Leuk dat u met deze vraag bij ons op het forum komt.

Bij het controleren van uw domeinnaam, op welke punten mislukt het?
Hebt u de domeinnaam bij KPN of extern?

Wij helpen u graag!
De reden dat ik een exchange pakket heb genomen is omdat ik een info@eigennaam.nl wil. Om dit kunnen moet ik volgens mij eerst een domein aanmaken als eigennaam.nl. In mijn kpn cloudportal maak ik een domein aan eigennaam.nl. Vervolgens maak ik dit domein ook aan in het beheerscherm van office356. Vervolgens moet office356 een bewijs hebben dat het domein eigennaam.nl van mij is. office356 geeft mij vervolgens een txt record die ik moet aanmaken in het kpn cloudportal. Na het aanmaken van het txt record klik ik op 'controleren' in het beheerscherm van office356. Dan komt er een melding dat het txt record niet juist is ingevuld terwijl ik zeker weet dat ik de MS=code goed heb gekopieerd.

Groet
Reputatie 7
Badge +11
Dag Nautster,

Bij een Exchange pakket zit nog geen domeinnaam. Bij KPN kunt u een domeinnaam online pakket nemen of een externe domeinnaam koppelen. Als de domeinnaam bij KPN wordt afgenomen, staat de MS=code al standaard ingevuld en zou u niets hoeven doen. Vandaar mijn vraag waar de domeinnaam staat.

Om u beter te helpen, kunt u mij een privébericht sturen met uw domeinnaam? Dan kan ik kijken wat de huidige situatie is.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Frederik, bedankt voor uw privébericht.

Uw domeinnaam zit bij Yze Webdesign. Dat betekent dat de DNS records, waar Office 365 naar kijkt, op de nameserver van deze provider staat. Het TXT record en de andere CNAME records moet u daarvoor bij Yze Webdesign aanmaken op uw domeinnaam.

De 2e optie is om de nameserver van uw domeinnaam te wijzigen naar de nameservers van KPN. Vervolgens kunt u de DNS records vanuit de CP van KPN beheren. In de CP van KPN moet de domeinnaam dan als "Elders geregistreerd domein" toegevoegd worden, ik zie dat u dit hebt gedaan.

Als u bij Yze Webdesign onderstaande nameservers doorgeeft, is uw probleem verholpen:
- ns17.kpn.net
- ns18.kpn.net

Een 3e mogelijkheid is om uw domeinnaam volledig naar KPN te verhuizen met behulp van een Domeinnaam Online abonnement..

Reageer