Beantwoord

Wijzigen DNS-instelling lukt niet.

  • 18 januari 2018
  • 1 reactie
  • 177 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik ontvang geen zakelijke e-mail meer, ontvangen gaat wel. Domeinnaam is ergens anders geregistreerd, heb Office365 wel via KPN aangeschaft. Volgens KPN moesten er diverse DNS-instellingen gewijzigd worden. KPN gaf de volgende instelling aan: TXT v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all

Instellingen zoals was ingevoerd:
Type:TXT
Naam: dbzw.nl.
Data: v=spf1 a:spf.protection.outlook.com -all
Prioriteit: 0
TTL: 86400

TXT
dbzw.nl.
MS=ms13046464
0
86400

Echter, bij het wijzigen van bovenstaande gegevens in de gegevens van KPN komt er een foutmelding:
ERROR
Kies SPF type record in vorige scherm voor toevoegen SPF

Wat is de oplossing, zodat ik wel weer mail kan ontvangen?
icon

Beste antwoord door Lindsay 18 januari 2018, 16:04

Hi @Linda Prinsen,

Welkom op het Zakelijk Forum! 😄

Om maar met de deur in huis te vallen: als uw domeinnaam extern staat, staan de DNS records in uw Zelfservice Cloud er een beetje voor spek en bonen.🍲 Die error heeft dus eigenlijk geen recht van spreken. Ik ben benieuwd waarom die zo naar voren komt.

Zou u de domeinnaam willen doorgeven? (eventueel in een privébericht). Ik zou de instellingen even willen checken.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Hi @Linda Prinsen,

Welkom op het Zakelijk Forum! 😄

Om maar met de deur in huis te vallen: als uw domeinnaam extern staat, staan de DNS records in uw Zelfservice Cloud er een beetje voor spek en bonen.🍲 Die error heeft dus eigenlijk geen recht van spreken. Ik ben benieuwd waarom die zo naar voren komt.

Zou u de domeinnaam willen doorgeven? (eventueel in een privébericht). Ik zou de instellingen even willen checken.

Reageer