Beantwoord

Wijzigen DNS-instelling lukt niet.

  • 18 January 2018
  • 2 reacties
  • 311 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik ontvang geen zakelijke e-mail meer, ontvangen gaat wel. Domeinnaam is ergens anders geregistreerd, heb Office365 wel via KPN aangeschaft. Volgens KPN moesten er diverse DNS-instellingen gewijzigd worden. KPN gaf de volgende instelling aan: TXT v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all

Instellingen zoals was ingevoerd:
Type:TXT
Naam: dbzw.nl.
Data: v=spf1 a:spf.protection.outlook.com -all
Prioriteit: 0
TTL: 86400

TXT
dbzw.nl.
MS=ms13046464
0
86400

Echter, bij het wijzigen van bovenstaande gegevens in de gegevens van KPN komt er een foutmelding:
ERROR
Kies SPF type record in vorige scherm voor toevoegen SPF

Wat is de oplossing, zodat ik wel weer mail kan ontvangen?
icon

Beste antwoord door Lindsay 18 January 2018, 16:04

Bekijk origineel

2 reacties

Hi Linda,

Probleem is reeds opgelost. Ik heb in het oude portaal het betreffende record moeten deactiveren en vervolgens een handmatig TXT-record (SPF-record) moeten aanmaken.

Toch bedankt voor je feedback.

Marco

Reputatie 6
Badge +5
Hi @Linda Prinsen,

Welkom op het Zakelijk Forum! 😄

Om maar met de deur in huis te vallen: als uw domeinnaam extern staat, staan de DNS records in uw Zelfservice Cloud er een beetje voor spek en bonen.🍲 Die error heeft dus eigenlijk geen recht van spreken. Ik ben benieuwd waarom die zo naar voren komt.

Zou u de domeinnaam willen doorgeven? (eventueel in een privébericht). Ik zou de instellingen even willen checken.

Reageer