Digitenne


Er moesten zo nodig nieuwe Digitenne ontvangers komen, Braaf omgewisseld, hoop dat de ontvangst beter zou worden, maar nee hoor!
Nog meer ellende zelfs! Geen ontvangst, foutmeldingen, etc. Bovendien een prijsverhoging van 65% voor mij, want ik had 2 extra ontvangers en wilde er graag weer 3. Moest er plotseling € 5,- per extra ontvanger voor gaan betalen. Reden: daarvoor zouden het koopkastjes zijn en nu huur, Flauwe kul, want als er een kastje kapot was kreeg ik weer een nieuwe. Met de insteekkaarten had ik minder gesodemieter, maar ook die moesten worden ingeleverd! Toen ik besefte dat ik meer moest gaan betalen, heb ik aangegeven 1 ontvanger retour te willen zenden. Dat kon, zij moesten gewoon even het nummer van de ontvanger hebben, dan konden zij hem deactiveren. dat is vanmiddag gebeurd, maar voor het gemak hebben zij de andere ontvangers ook maar gedeactiveerd zodat ik vanavond helemaal geen ontvangst meer had, zelfs NPO 1,2,3, niet! Ben er helemaal klaar mee, betaal veel geld voor een ondeugdelijk product (of fouten van medewerkers) Zal blij zijn als ik hier glasvezel krijg! Eigenlijk best eng te beseffen wat een macht zo`n bedrijf heeft, ze kunnen op afstand je zo van het internet afhalen, je televisieontvangst deactiveren en je telefoonverbinding plat leggen. En ondertussen bakken met geld incasseren van klanten die niet kunnen kiezen omdat zij in een buitengebied wonen.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Bedankt voor uw terugkoppeling!
Goed om te lezen dat u gebeld bent en dat u de abonnementskosten vergoed worden.
Ik hoop ook en vertrouw erop dat het beter wordt met de 4G internet verbinding.
Er is inderdaad gebeld door een KPN medewerkster. In eerste instantie wilde zij niets met mijn klacht doen,
Uiteindelijk is toch op mijn verzoek om de € 25,- (abonnementsgeld voor de nieuwe Digitenneontvangers) terug te krijgen ingegaan. Ik vind dit een rechtvaardig besluit en hoop dat het na de aansluiting op 4G Internet beter gaat.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @MoBrak,

Bedankt voor het sturen van het verhaal!
Ik heb zojuist een klachtendossier voor u aangemaakt en doorgezet naar de klachtenbehandelaars.
Een van de klachtenbehandelaars neemt telefonisch contact op om de verdere afhandeling te bespreken.

Wilt u het mij laten weten als u gebeld bent?
Mijn klacht: al jaren traag internet waar mijn bedrijf erg door gedupeerd is, daarnaast voor privégebruik slechte ontvangst via Digitenne en ontvangst van maar enkele zenders. Vaak te horen gekregen dat KPN daar niets aan kon doen, ik woon nu eenmaal in een buitengebied. Na ontvangst nieuwe Digitenne ontvangers, waar ik niet om heb gevraagd maar wel hoopte op verbetering) bleek de ontvangst nóg slechter. Bovendien moest ik per extra ontvanger €5,- per maand gaan betalen. Daardoor betaalde ik €78,- per maand voor internet, vast bellen onbeperkt en digitenne. Ik vind dit te veel voor wat ik er (niet) voor krijg. Mobiel bellen zit daar nog niet eens bij. Er is altijd beweerd dat 4G internet niet mogelijk was. De monteur die afgelopen week langs kwam om de problemen met Digitenne op te lossen (niet gelukt!) heeft het even uitgezocht en toen bleek het opeens wél mogelijk. Dus het ik al die tijd teveel betaald en veel ellende en ergernis gehad voor niets. Daar wil ik een financiële compensatie voor. In elk geval wil ik het geld van het Digitenne abonnement van de laatste maand terug (€25,-) Mocht het na 11 oktober, na de 4G aansluiting nog niet in orde zijn, wil ik dat KPN een passende oplossing biedt. U mag mijn gegevens (mailadres en tel.nr.) doorgeven aan de klachtenbehandelaar.
Reputatie 6
Badge +6
Ik kan inderdaad een klacht voor u aanmaken. Om er zeker van te zijn dat het verhaal klopt en dat alles erin staat zoals u het ervaren heeft wil ik u vragen om de klacht/de situatie in uw eigen woorden te omschrijven en daarbij ook de gewenste oplossing te vermelden. Verder heb ik hierbij een contact telefoonnummer en een mailadres nodig, zodat de klachtenbehandelaar contact kan zoeken. Mag ik hiervoor de gegevens gebruiken die geregistreerd staan bij uw internetpakket?
Goedemorgen Rick, als jij in de positie bent om een klacht in te dienen namens mij, dan houd ik mij aanbevolen. Voor de zekerheid zal ik zelf ook nogmaals aan de bel trekken.
Mvgr. Mo Brak
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @MoBrak,

Volgens mij is het niet relevant wat mijn functie precies is, maar ik wil wel graag voor een oplossing zorgen. Ik kan mij heel goed voorstellen hoe frustrerend het moet zijn. Ik kan er niet voor zorgen dat het Digitenne bereik of de internetsnelheid veel beter wordt, maar we kunnen wel op zoek naar de oplossing die het beste werkt. Overigens kan ik uiteraard een klacht voor u indienen om te onderzoeken wat we financieel voor u kunnen betekenen.
Nou Rick, ik weet niet wat jou functie precies is bij KPN, ik wil je best laten weten hoe internet en tv werken na de aanleg van de nodige kabels.
Dat het frustrerend is kan je wel zeggen, vooral voor mijn portemonnee, want KPN haalt vrolijk elke maand het geld van mijn rekening, terwijl ik er niets voor terug krijg voorlopig.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @MoBrak,

Dat is erg frustrerend! U wilt natuurlijk gewoon normaal tv kunnen kijken.
Nu ben ik nogmaals mijn systeem in gedoken en ik zie dat er afgelopen vrijdag een order is opgestart om uw internet abonnement (klantnummer eindigend op 6294) om te zetten naar Internet en TV Basis. Hierbij worden er ook 2 HD-ontvangers voor interactieve tv geleverd. Ik stel voor dat we eerst afwachten hoe dit werkt. Ik krijg namelijk wel de melding dat de Digitenne dekking op uw adres eigenlijk niet toereikend is. Daarnaast is de internetsnelheid op locatie beperkt, maar de interactieve zou wel moeten werken. Alleen tv kijken in HD kwaliteit is met deze internetsnelheid niet mogelijk.

Geeft u mij een gil als de nieuwe ontvangers aangesloten zijn?
Nee Rick S., de ontvangers werken nog steeds niet goed. Er is een monteur bij geweest, maar die kon er niets aan doen, ligt aan de ontvangst (dat is nu eenmaal zo in het buitengebied!) Ik zei dat ik liefst helemaal van Digitenne af wil. Hij heeft toen mijn internetsnelheid doorgemeten en zei dat 4G internet wel mogelijk is, terwijl eerder tegen mij is gezegd dat dat niet kon, omdat mijn internet dan nóg trager zou worden dan het nu is. Binnenkort gaan ze dat aanleggen, maar ondertussen zit ik met slechte ontvangst, traag internet en ik betaal wel al jaren het volle pond (internet,vast bellen en t.v. € 74,- p.m.) Als er hier glasvezel komt hoop ik van de ellende af te zijn.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @MoBrak,

Het is absoluut erg vreemd dat alle 3 de ontvangers gedeactiveerd waren en dat het vervolgens zo lastig is om weer te activeren. Mijn excuses voor het ongemak!

Begrijp ik overigens wel goed dat de ontvangers nu wel weer helemaal werken?
Nee hoor, ze hadden "gewoon" voor het gemak alle drie de ontvangers gedeactiveerd, Voor het opnieuw activeren moest ik (met een vergrootglas) de Cas nummers weer doorgeven. Is dat niet raar? voor het deactiveren op afstand blijkbaar niet nodig, voor het activeren wel weer en dan d
uurt het ook nog 24 uur voordat je een "normale" ontvangst heb en daar betaal ik dan 20,50 p.m. voor!
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @MoBrak,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat ontzettend naar om te lezen dat de Digitenne ontvangst slechter is geworden na de wissel van de ontvangers. Dat is uiteraard niet de bedoeling!

Aan de hand van het klantnummer in uw profiel heb ik het account opgezocht en ik zie op dit moment 2 ontvangers in het abonnement. Gister is er nog een ontvanger verwijderd. Echter zou dit niet mogen betekenen dat de andere ontvangers helemaal niet meer werken. Het is misschien een voor hand liggende optie, maar heeft u de ontvangers opnieuw opgestart (stroom eraf)?

Reageer