Vraag

Geen internet op tv

  • 22 February 2018
  • 21 reacties
  • 652 keer bekeken

Ik krijg dit in beeld. Wat moet ik doen?

21 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi @Iris, welkom op het Zakelijk KPN Forum! 🙂

Probeert u de TV draadloos of bekabeld aan te sluiten? Er is op dit moment geen goed IP-adres verkregen. Dit komt vaak voor als er met verkeerde instellingen de verbinding wordt gemaakt, er wordt dan een IP-adres toegewezen die begint met 169.*
Wat mij op valt is dat de subnetmasker mogelijk verkeerd staat en de oorzaak kan zijn. Ik verwacht namelijk dat deze op 255.255.255.0 moet komen te staan. Is dat iets wat u zelf kunt aanpassen? Probeer dat eens!
Indien mogelijk is het dan zelfs een idee om een vast IP-adres in de TV op te geven. Gebruik dan bijvoorbeeld 192.168.2.199

Ik verneem graag of het lukt!
Bedankt. Maar het is niet gelukt
Reputatie 7
Badge +11
Ah dat is erg jammer, hebt u voor ons ook antwoord op deze vraag:
Probeert u de TV draadloos of bekabeld aan te sluiten?
Ik heb het allebei geprobeerd terwijl ik iemand van kpn aan de telefoon had
Reputatie 7
Badge +11
Het probleem is hier dat de TV geen geldig IP-adres van het KPN modem ontvangt. Dat kan komen door hoge beveiligingsinstellingen in het modem of bijvoorbeeld verkeerde instellingen in de verbinding van de TV. Het eerste lijkt mij onwaarschijnlijk, tenzij u bepaalde instellingen in het modem hebt gedaan zoals het inschakelen van "MAC / IP filtering - whitelisting".

Een idee is om de TV bekabeld aan te sluiten en vervolgens het KPN modem opnieuw op te starten. Wellicht wordt dan wel een goed IP-adres toegekend.

Een ander advies dat ik heb is om de verbinding verder handmatig in te stellen. In de foto zien we dat de Gateway niets ingevuld heeft en dat is niet goed.

Als u de optie hebt om alle instellingen handmatig te doen, probeer onderstaande:
IP-Adres: 192.168.2.1 tot 192.168.2.253
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.254
DNS: 4.4.8.8 (of 8.8.8.8)

Werkt het daarna nog niet? Dan adviseer ik u om ook navraag te doen bij Samsung of weet bijvoorbeeld @SjorsK of @jaapjolman nog iets?
Reputatie 4
Badge +1
@Tim @Iris

ik heb zelf een zelfde type tv gehad.

Vraag 1: is het wifi of bekabeld?
Vraag 2: hoe zit hij aan het modem ( rechtstreeks, 2de router, switch)
Vraag 3: kun je in het modem inloggen om te kijken welke IP adressen al in gebruik zijn
Vraag 4: heb je misschien in het log van het modem kunnen kijken of daar iets staat wat het kan verklaren?

als ik daar antwoorden bij heb kan ik even bedenken wat er loos kan zijn
Hoi Tim. Bedankt maar het werkt niet. Er staat ook een heel ander mac ww. Maar dje kan ik niet veranderen.
Hoi Jaap,
Het is bekabeld.
Hij zit volgens mij regstreeks aan het modem met een kabel naar de tv.
Ik zou niet weten hoe ik moet inloggen.
Sorry
Reputatie 4
Badge +1
als je naar http://192.168.2.254 gaat en inlogt met admin en geen wachtwoord dacht ik dat je dan een nieuwe kan invullen en dan zit je ingelogd, als je daar een foto van kan maken en die hier weer plakken kunnen we er misschien achter komen wat er mis gaat, wat je wel kan doen als je een windows pc hebt kun je dan eens naar verkenner gaan en dan ik de linker kolom naar netwerk gaan, als je tv op het zelfde netwerk zou zitten als je pc en je de tv aan hebt zou je hoe dan ook zo iets moeten kunnen zien



dat is mijn nieuwe samsung tv de oude stond er ook altijd zo tussen, dan kun je in iedergeval even kijken of je hem met de kabel wel goed aan het modem hebt hangen
Ik heb dat eerste wat u zegt gister al gedaan met de meneer van kpn aan de telefoon. Dat werkte allemaal niet.
Op mijn pc zegt hij dit: netwerkdetectie is uitgeschakeld... enz
Reputatie 4
Badge +1
als je daar op klikt en het aanzet ziet u dan toevallig uw tv? let op de tv moet wel aanstaan, als dat niet het geval is kan het eventueel aan de kabel liggen tussen de router en de tv, ik neem aan dat u wel een netwerk kabel van de tv naar de router hebt gelegt met z'n stekker als ook in de IPTV kastje zit
Ik krijg nu dit te zien.
Ja er zit een internet kabel aan de tv verbonden
Reputatie 4
Badge +1
hij ziet de Setup box wel kunt u die internet kabel eens in de tv doen, want die werkt wel op de STB, als de tv dan nog niet werkt is er iets anders aan de hand, als dat wel werkt is de kabel niet goed en heeft u ook een oplossing
De internet kabel zat de hele tijd al in de tv
Reputatie 4
Badge +1
ja maar je ziet wel de STB het kastje van de IPTV kunt u die zelfde kabel ook eens in de tv doen
Ik denk dat het aan de tv ligt! Super bedankt voor de reacties!
Sorry ik heb er niet zoveel verstand van dus durf er geen kabels uit te halen
Reputatie 4
Badge +1
aah, je woont niet toevallig in groningen stad? anders fiets ik even langs om te kijken wat er aan de hand is met een rol netwerk kabel en connectors als het moet 😅
Haha nee niet in de buurt zelfs! Maar bedankt! Ik ga verder kijken
Reputatie 4
Badge +1
als er wel iets is wat ik kan doen voor je moet je het maar laten weten! probeer altijd zo goed mogelijk mee te helpen 😇
Reputatie 7
Badge +11
Goede suggestie van Jaap! Het lijkt me ook een goed plan om de kabel uit te sluiten voor dit probleem. Dat kan absoluut een veroorzaker zijn. De kabels naar de TV ontvangers zijn in ieder geval wel goed.

Reageer