Beantwoord

Wegvallen geluid en zender op Samsung 4K TV

  • 7 May 2020
  • 6 reacties
  • 469 keer bekeken

Sinds 15-11-2019 hebben we een Samsung 55Q80R 4K TV aangesloten op de TV ontvanger ZXV-8001 en de Experia box V10. Vanaf het begin zijn er problemen met:

  • synchronisatie van het geluid
  •  geluid valt enkele tot vele malen per avond enkele seconden weg
  •  recent zoekt de TV 1 a 2 maal per avond naar een zender

Kabels vervangen, alles gereset. Geeft geen verbetering. Al een discussie gevoerd op forum voor huishoudelijke aansluitingen tot we er achter kwamen dat ik op zakelijk forum moet zijn.

Mijn laatste voorstel was om een vervanger te vragen voor de ZXV-8001 en de Experia box om zodoende te onderzoeken welke de boosdoener is. Een monteur is ook een optie maar door de laagfrequente storingen kan die wel eens heel lang op de locatie moeten zijn.

icon

Beste antwoord door Rick S. 8 May 2020, 11:05

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @THi ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Goed dat u dit topic aangemaakt heeft. Natuurlijk help ik u graag om dit op te lossen.
Ik heb aan de hand van het klantnummer in  uw forumprofiel het pakket doorgemeten en daar komen geen verstoringen naar voren. Ik ben daarom nog wel even benieuwd hoe de ontvanger precies op het modem is aangesloten? Is dat met een kabel of met een draadloze verbinding set? En ervaart u naast de problemen met TV ook problemen met internet? Hoe branden de lampjes op het modem? 

 

Hoi Rick,

Dank voor de snelle reactie.

Verbinding tussen Experia box en tv ontvanger is middels een directe kabel verbinding zonder onderbreking. Verbinding tussen tv ontvanger en tv is middels directe HDMI kabel zonder onderbreking.

Lampjes op de experia box zijn continue licht groen.

Er zijn mij geen problemen met internet bekend.Net gemeten op de pc: 17Mbps down en 24 up.

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @THi

Bedankt voor de toelichting! 
Aangezien ik zelf geen verstoringen meet kan ik eigenlijk zelf weinig. Ik heb daarom een ticket aangemaakt voor mijn collega's van de technische afdeling. Zij gaan het probleem verder onderzoeken en bepalen wat de juiste stappen zijn om dit op te lossen. We gebruiken hierbij de contactgegevens die bij ons bekend zijn. U wordt vermoedelijk begin volgende week gebeld op het mobiele nummer eindigend op 753 :wink:

Rick,

 

Dank voor de reactie. Ik wacht het telefoontje af.

Telefoontje ontvangen en afgesproken dat de experia box word vervangen. Tot mijn groete verbazing en vreugde kon ik die de volgende dag al afhalen.

Na installatie is het gehele probleem verholpen.

Met mijn grote dan aan het forum en de support afdeling.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @THi ,

Bedankt voor uw terugkoppeling!
Ik ben erg blij om te lezen dat er contact is geweest en dat we het op hebben kunnen lossen met het vervangen van het modem. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit de oplossing zou zijn, maar gelukkig wel. Ik houd deze truc gelijk in gedachten voor het geval ook bij andere klanten voor komt. 

Natuurlijk hebben we u graag geholpen. Als u nog andere vragen heeft of in de toekomst hulp nodig heeft weet u ons te vinden :innocent:

Fijn weekend alvast!

Reageer