[2 april 2017] Storing Internet Alles in 1 / KPN e-mail


Reputatie 6
Badge +5
Update 3 april 16:53 De storing rondom e-mail is opgelost. Het verzenden van e-mail werkt weer. Excuses voor het eventuele ongemak!

Update 3 april 13:10 De technische problemen die er waren, zijn inmiddels opgelost. Nu moeten we alles nog weer 'online' krijgen. Er is nog steeds geen concrete oplostermijn, maar we komen steeds een stap dichterbij.

Update 03 april 08:17 Het versturen van e-mail werkt, zoals u ziet, nog niet naar behoren. Waar het probleem zich precies bevindt, is niet helemaal duidelijk. Verwachte oplostermijn is nog niet bekend. We houden u op de hoogte!

Update 16:21: Internetstoring is verholpen. De verwachting is dat e-mail versturen via e-mailprogramma's vanavond weer werkt.

Update 13:00: De Experia Box kan weer herstart worden, daarna zal het internet weer werken. Het incident met betrekking tot de uitgaande email in combinatie met e-mailprogramma's is nog niet opgelost. Via de KPN Webmail is het verzenden van e-mail wel mogelijk

Oorspronkelijk bericht: Momenteel is het erg druk bij onze telefonische klantenservice. Klanten maken melding van een storing met internet (Alles in 1) of e-mail (@planet/@kpnmail/etc). De precieze impact is op dit moment nog onbekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra er meer bekend is, plaatsen we een update in dit topic.

Voor nu raden we u af de Experia Box te herstarten/resetten, mogelijk zorgt dit voor problemen met Interactieve TV.

14 reacties

Reputatie 1
Badge
Zo lang hoeft het niet te duren om een SMTP-server te fixen. Er werken toch professionals bij KPN?
ik wil net gaan mailen,en mijn mail word ook niet verzonden!wil dat dit snel verholpen word en er van op de hoogte gesteld worden
Benjamin schreef:

Zo lang hoeft het niet te duren om een SMTP-server te fixen. Er werken toch professionals bij KPN?

ik word hier zo moe van!heb jij ook hetnet?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @cis77,

Via de webmail kunt u alsnog mails versturen! 🙂 Dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing, maar voor nu wel heel handig.
Lindsay schreef:

Hoi @cis77,

Via de webmail kunt u alsnog mails versturen! 🙂 Dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing, maar voor nu wel heel handig.

geen idee hoe ik dat doe!wil gewoon mijn normale mail kunnen gebruiken daar betaal ik tenslotte ook voor.hoe lang gaat dit nog duren?moet ook bijlagens versturen namelijk!mvg cis77
Reputatie 1
Badge
@cis77@Lindsay Nee, ik heb van KPNMail, maar dat loopt volgens mij wel via dezelfde mailserver. Eerst zou het afgelopen nacht verholpen zijn, daarna zeiden ze het eind van deze ochtend (is dus ook al niet gelukt), en nu is het weer uitgesteld. Webmail lukt ook niet goed. Als ik al kan inloggen, word ik er vaak meteen weer uitgelogd. Erg vervelend, helemaal als ik net een email geschreven heb en die nog niet verzonden heb. 😠
Reputatie 6
Badge +5
cis77 schreef:

Lindsay schreef:

Hoi @cis77,

Via de webmail kunt u alsnog mails versturen! 🙂 Dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing, maar voor nu wel heel handig.

geen idee hoe ik dat doe!wil gewoon mijn normale mail kunnen gebruiken daar betaal ik tenslotte ook voor.hoe lang gaat dit nog duren?moet ook bijlagens versturen namelijk!mvg cis77



Bijlages versturen is mogelijk!:) De webmailt vindt u op webmail.kpnmail.nl.
Reputatie 1
Badge
@cis77@Lindsay

Ik mag hopen dat KPN dit gaat verrekenen op de factuur. Zo netjes zijn ze bij Ziggo in ieder geval wel. Dit is zo frustrerend. 😠
Benjamin schreef:

Nee, ik heb van KPNMail, maar dat loopt volgens mij wel via dezelfde mailserver. Eerst zou het afgelopen nacht verholpen zijn, daarna zeiden ze het eind van deze ochtend (is dus ook al niet gelukt), en nu is het weer uitgesteld. Webmail lukt ook niet goed. Als ik al kan inloggen, word ik er vaak meteen weer uitgelogd. Erg vervelend, helemaal als ik net een email geschreven heb en die nog niet verzonden heb. :@

ja idd erg irritant,de chat daar werkt ook niet word je eraf gegooid en bellen dan hang je waarschijnlijk een half uur in de wacht ::@
tijd om eens over te stappen denk ik!
Reputatie 1
Badge
cis77 schreef:

Benjamin schreef:

Nee, ik heb van KPNMail, maar dat loopt volgens mij wel via dezelfde mailserver. Eerst zou het afgelopen nacht verholpen zijn, daarna zeiden ze het eind van deze ochtend (is dus ook al niet gelukt), en nu is het weer uitgesteld. Webmail lukt ook niet goed. Als ik al kan inloggen, word ik er vaak meteen weer uitgelogd. Erg vervelend, helemaal als ik net een email geschreven heb en die nog niet verzonden heb. :@

ja idd erg irritant,de chat daar werkt ook niet word je eraf gegooid en bellen dan hang je waarschijnlijk een half uur in de wacht ::@



En die suggestie om Webmail te gebruiken vind ik geen oplossing. Ik betaal voor de diensten van KPN en wil die ook gewoon kunnen gebruiken. Ik gebruik het nl. ook zakelijk. Als email wel via Webmail verstuurd kan worden, betekent dat dat er dus wel een werkzame mailserver is. Als ze daar de gegevens even van geven, kunnen we tenminste verder.
Reputatie 6
Badge +5
Benjamin schreef:

@cis77@Lindsay Nee, ik heb van KPNMail, maar dat loopt volgens mij wel via dezelfde mailserver. Eerst zou het afgelopen nacht verholpen zijn, daarna zeiden ze het eind van deze ochtend (is dus ook al niet gelukt), en nu is het weer uitgesteld. Webmail lukt ook niet goed. Als ik al kan inloggen, word ik er vaak meteen weer uitgelogd. Erg vervelend, helemaal als ik net een email geschreven heb en die nog niet verzonden heb. :@



Het loopt inderdaad over dezelfde mailserver. Wel heel irritant dat je er steeds uitgegooid wordt! Kan me voorstellen dat je daar niet echt blijer van wordt. Ik hoop ook dat het snel opgelost is. :(

Ik hou u in ieder geval op de hoogte in deze blog!
Reputatie 1
Badge
Lindsay schreef:

Benjamin schreef:

@cis77@Lindsay Nee, ik heb van KPNMail, maar dat loopt volgens mij wel via dezelfde mailserver. Eerst zou het afgelopen nacht verholpen zijn, daarna zeiden ze het eind van deze ochtend (is dus ook al niet gelukt), en nu is het weer uitgesteld. Webmail lukt ook niet goed. Als ik al kan inloggen, word ik er vaak meteen weer uitgelogd. Erg vervelend, helemaal als ik net een email geschreven heb en die nog niet verzonden heb. :@



Het loopt inderdaad over dezelfde mailserver. Wel heel irritant dat je er steeds uitgegooid wordt! Kan me voorstellen dat je daar niet echt blijer van wordt. Ik hoop ook dat het snel opgelost is. :(

Ik hou u in ieder geval op de hoogte in deze blog!



@LindsayZou je dan ook gelijk aan de financiële administratie willen doorgeven dat hier een compensatie tegenover moet staan (gezien de schade en de ergernis)?
Reputatie 6
Badge +5
Benjamin schreef:

cis77 schreef:

Benjamin schreef:

Nee, ik heb van KPNMail, maar dat loopt volgens mij wel via dezelfde mailserver. Eerst zou het afgelopen nacht verholpen zijn, daarna zeiden ze het eind van deze ochtend (is dus ook al niet gelukt), en nu is het weer uitgesteld. Webmail lukt ook niet goed. Als ik al kan inloggen, word ik er vaak meteen weer uitgelogd. Erg vervelend, helemaal als ik net een email geschreven heb en die nog niet verzonden heb. :@

ja idd erg irritant,de chat daar werkt ook niet word je eraf gegooid en bellen dan hang je waarschijnlijk een half uur in de wacht ::@



En die suggestie om Webmail te gebruiken vind ik geen oplossing. Ik betaal voor de diensten van KPN en wil die ook gewoon kunnen gebruiken. Ik gebruik het nl. ook zakelijk. Als email wel via Webmail verstuurd kan worden, betekent dat dat er dus wel een werkzame mailserver is. Als ze daar de gegevens even van geven, kunnen we tenminste verder.



Als ik mag, het zakelijk gebruik van @kpnmail raad ik sterk af. Dit zit namelijk volledig vast aan uw consumenten internet abonnement. Als dit ooit wordt opgeheven om de een of andere reden bent u al uw zakelijke mailgegevens kwijt. Voor nu heeft u er natuurlijk geen boodschap aan, maar ik zou het mezelf kwalijk nemen als ik u niet informeer.

In de toekomst kunt u wellicht nog kijken naar Exchange Online, onze zakelijke maildienst. Dat is een volledig op zichzelf staand product en dus niet onderworpen aan dit soort storingen.

Reageer