Vraag

ADSL configuratie

  • 1 December 2017
  • 4 reacties
  • 1055 keer bekeken

Hallo,

Bij een klant van ons werkt sinds kort de ADSL verbinding niet meer. De klant heeft een Cisco router met ATM interface.

We hebben een ATM kaart uit een andere router genomen, waarvan we weten dat deze nog werkt op een andere site van de klant.

We hebben onderstaande configuratie op onze ATM interface
interface ATM0/0/0
no ip address
ip virtual-reassembly
no atm ilmi-keepalive
dsl operating-mode auto
hold-queue 224 in
pvc 2/32
encapsulation aal5mux ppp dialer
dialer pool-member 1
!
KPN is al onsite geweest en heeft een eigen modem geinstalleerd, en deze werkt wel.

Op onze Cisco router krijgen we steeds onderstaande melding.
router#sh dsl interface atm0/0/0
ATM0/0/0
Alcatel 20150 chipset information
Line has not yet been activated. No information available.

Heeft iemand tips?

Bedankt,
Vriendelijke groeten,
Joris

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag, welkom op het Zakelijk KPN Forum,

Goed dat u ons hebt gevonden. Wat vervelend om te lezen dat de verbinding eruit ligt.

Ik begrijp dat er is gekozen voor het plaatsen van een eigen router. Het configureren van een eigen router wordt door KPN in principe niet ondersteund, maar ik help u graag op weg.
Ik heb voor u enkele aanvullende gegevens voor het plaatsen van een Cisco-router.

interface ATM0
description Connection to Bitstream
no ip address
no atm ilmi-keepalive
bundle-enable
dsl operating-mode auto
hold-queue 224 in
no shutdown
!
interface ATM0.1 point-to-point
description To IAS over ADSL Access Router
pvc 2/32
encapsulation aal5mux ppp dialer
dialer pool-member 1
!
!
interface Dialer0
ip unnumbered Ethernet0
ip verify unicast reverse-path
encapsulation ppp
dialer pool 1
dialer-group 1
no cdp enable
ppp pap sent-username kpnodsl password kpnodsl
ppp ipcp accept-address
ppp ipcp mask request
!
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 Dialer0
no ip http server
!

Ik hoop dat u hier verder mee komt. Mocht het nog steeds niet lukken stuurt u mij dan een privébericht
de volgende gegevens: Bedrijfsnaam, postcode/huisnummer van aansluitadres en het CAP-ID(Kenmerk) van de verbinding.

Wellicht heeft onze mastermind @SjorsK ook nog een tip.

Ik hoor graag of het is gelukt.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou graag nog tips geven, maar ik heb helaas geen ervaring met ATM modules, mogelijk dat @jaapjolman nog iets weet 🙂
Reputatie 4
Badge +1
hmm, is het misschien dat een ATM module niet met VDSL om kan gaan? aangezien je heel specifiek ADSL noemt, zou het kunnen dat KPN de lijn naar VDSL heeft gezet maar de module alleen werkt voor ADSL / ADSL2
Reputatie 4
Badge +1
of dat je deze upgrade nog moet doen https://supportforums.cisco.com/t5/wan-routing-and-switching/cisco-router-1801-adsl-atm-initializing-down/td-p/1368956

Reageer