Vraag

Afgesloten, Fout KPN

  • 25 mei 2016
  • 7 reacties
  • 413 keer bekeken

Sinds ca 2 weken zijn wij volledig afgesloten van KPN.

Dit is een fout van Kpn dit is door Kpn toegegeven.

Fouten zijn menselijk maar nu duurd het al 2 weken, Onze winkel in niet telefonische bereikbaar en er kan niet worden gepint! De omzet gaat aanzienbaar naar beneden. Wij zitten met ons handen in het haar. Vandaag zou er een Kpn monteur langs komen maar niemand gezien. Gebeld en niemand weet er iets van, het lukt gewoon niet, ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen. Wie kan mij helpen?? 

Ondertussen alle afdelingen gesproken nu blijkt dat wij 11 juni weer een aansluiting krijgen, door een fout van Kpn zitten wij dus met een winkel waar ca 100x per dag gepint word een maand zonder internet! Hoe kan dit in 2016 ?? Ik ben bereikbaar op **********

 Gr Henry IJzerman.

7 reacties

Wederom vandaag weer een aantal keer gebeld. Niemand weet iets met zekerheid, waarschijnlijk komt 11 juni een monteur. Hierdoor zitten wij met een winkel dus bijna een maand zonder pin telefoon en internet!!! Er gaan zelfs al geruchten dat wij gaan sluiten!!!!!!! Is er dan echt niemand bij de Kpn die iets kan doen voor ons??? Alles is ontstaan doordat er een verkeerd abonnement is verwijderd, Met toezegging van Kpn is dit intern een fout gemaakt en nog moet het een maand duren voordat er iets opgelost kan worden??!?!
Reputatie 7
Badge +11
Beste @henryijzerman, welkom op het zakelijk forum van KPN.

Wat een drama! Pinnen is zeker noodzakelijk voor een winkel, ik begrijp de urgentie. Ook is bereikbaar zijn zeer belangrijk. Fouten kunnen gemaakt worden maar moeten ook opgelost worden. Ik hoop dat ik hier iets in kan betekenen. Gisteren heb ik uw gegevens ontvangen en een analyse uitgevoerd.

Uw telefoonnummer staat in beheer bij Ziggo, dit kunt u zien op de website van de ACM. Betreft dit ook het telefoonnummer waarop u momenteel niet bereikbaar bent? Als het telefoonnummer niet via uw Ziggo gebruikt kan worden, is het wachten eerst op overzetting van het nummer naar KPN.

Zo te zien zijn er verschillende pogingen gedaan om een order voor u in te voeren, erg vervelend dat dit niet in één keer goed is gegaan! De huidige order wordt volgens mijn informatie op 15 juni geleverd. Morgen wordt u gebeld voor een afspraak met een monteur. Ik begrijp dat dit niet wenselijk is, u zou dan nog 3 weken zonder verbinding moeten. Wat ik voor u doe is een verzoek tot versnelde levering indienen. Meestal komen alleen nood & dood situaties in aanmerking voor een escalatie. Als het aan mij ligt, komt u zeker in aanmerking.

Graag ben ik eerlijk en geef ik u het volgende advies. U kunt een mobiele pinautomaat huren, bijvoorbeeld via deze website. De pinautomaat wordt meestal op dezelfde dag nog bezorgt! Aangezien de fout bij KPN ligt, kunnen de kosten voor de huur achteraf worden vergoed. Daarnaast komt u in aanmerking voor een "Direct Online" pakket. Dat is een internetrouter die via het mobiele netwerk verbinding maakt. Hiermee heeft u internettoegang tot de verbinding geleverd is. Is u dit pakket ook aangeboden? Anders help ik u er graag aan!

Ik zie graag uw reactie.
Hallo Tim,

Bedankt voor je mail. 

Wij hebben het advies opgevolgt en sinds gisteren een mobiele pin. Er gaat hier al verhalen dat wij gaan sluiten dus er gaat volgende week ook een flyer de deur uit hoe het loopt en dat wij tijdelijk op een 06 nummer bereikbaar zijn. Ook de kosten hiervan gaan wij middels een advocaat verhalen op Kpn. Ik hoop echt dat het een stuk eerder verholpen is dat 15 juni. 

Mvrg IJzerman. 
Reputatie 7
Badge +11
Beste https:///t5/Internet/Afgesloten-Fout-KPN/m-p/8012, goed om te lezen dat u een mobiele pin heeft genomen! De borg kost even wat en de daghuur absoluut ook. Uw klanten kunnen in ieder geval weer pinnen. De huurkosten van de pinautomaat en eenmalige kosten (niet de borg) kunt u vergoed krijgen van KPN.

Dan is telefonische bereikbaarheid natuurlijk ook nog een punt, het telefoonnummer zit nog bij Ziggo. Hebben zij niet de mogelijkheid om u weer (tijdelijk) aan te sluiten? Zolang het telefoonnummer niet bij KPN zit, kunnen wij bijvoorbeeld geen doorschakeling naar een ander (mobiel) telefoonnummer realiseren. Wellicht kan Ziggo daar momenteel iets in betekenen.

De doorlooptijd van de escalatie afdeling is ongeveer een week. Er wordt gekeken naar de urgentie van meldingen en mogelijkheden tot versnellen van de order binnen de organisatie. Ik ga ervan uit dat er deze week contact met u wordt opgenomen. Hopelijk kunnen ze iets aan de order doen.

Als u vragen heeft, verneem ik graag een bericht van u.
Beste Tim,

Bedankt voor je respons.

Begrijp mij niet verkeerd, maar deze verhalen zijn ons meerdere malen verteld. Vorige week zou alles alweer gewerkt moeten hebben. Dit is verplaatst naar 15 juni. ( even 3 weken verder )

Desondanks hoop ik van harte dat er voor die tijd iets gedaan kan worden.

Dat de kosten voor bijvoorbeeld de mobiele pin redelijk hoog zijn klopt ja. Echter is de omzet die wij mislopen een stuk hoger als er naar de statestieken van voorgaande jaren word gekeken. Om maar te zwijgen over de verhalen die snel in de rondte gaan als je telefonische niet bereikbaar bent. Dit bedrijf bestaat al 90 jaar en zulke zaken dan deze zijn niet goed voor de naam.

Gr IJzerman.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Henry,

Uw vertrouwen in onze organisatie heeft flink wat schade opgelopen, dat begrijp ik heel goed!

Of het escalatieteam iets aan de order kan doen weet ik u momenteel niet te zeggen. De echte "nood & dood" escalaties waarbij bijvoorbeeld medische alarminstallaties zoals hartbewaking en dergelijke niet werken gaan voor. Ik kan u daarom ook geen garantie geven of belofte doen over een mogelijke versnelde levering.

Daarom adviseer ik u om gebruik te maken van een mobiele pin en andere tijdelijke oplossingen. U geeft wederom aan niet telefonisch bereikbaar te zijn voor uw klanten. Zoals in mijn eerdere berichten aangegeven staat het telefoonnummer op het moment bij Ziggo, die kunnen we niet zomaar overnemen. Het systeem is zo gemaakt dat een telefoonnummer pas over gaat naar ons wanneer de aansluiting gereed is. Dit zodat in een normale situatie de klant niet zonder telefonie komt te zitten. Heeft u contact gehad met Ziggo om te kijken of het telefoonnummer aangesloten kan worden of doorgeschakeld kan worden?
Ook wij zijn onlangs door een fout van KPN afgesloten van onze vaste telefoon. OOK wij moesten 2 weken wachten op reparatie. Ook wij hebben een bedrijf wat niet zonder vaste telefoon kan. Wij moeten nu zelfs een nieuw contract afsluiten, hoewel we al 30 jaar lid zijn, om weer gebruik te kunnen maken van KPN, terwijl we ons contract niet opgezegd hebben! De wereld op z'n kop!

Reageer