Beantwoord

Experia Box TG789ivn is sloom

  • 24 October 2017
  • 8 reacties
  • 270 keer bekeken

Ik heb een oude Experia Box TG789ivn, die word aardig sloom. Als ik met meerdere mensen op het internet zit dan kan het soms zelfs zo zijn dat er iemand wordt uitgegooid. Moet KPN hiervoor zorgen dat er een nieuwe verbeterde router komt? Ik kan deze router zelfs niet meer vinden op de KPN website.

Tevens krijg ik met de Servicetool traag bekabeld internet een foutmelding terwijl ik met mijn desktop gekoppeld ben direct met de Experia Box.
Het is niet gelukt om uw gegevens op te halen

Ik hoor het graag. Zou het liefst zien dat KPN er voor moet zorgen dat een oude router wordt vervangen door een nieuwe.




Ik heb deze vraag ook al gesteld om het normale forum van KPN, maar werd hiervoor doorverwezen naar de zakelijke forum. Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-tg789ivn-is-sloom-439135/index1.html#post541846
icon

Beste antwoord door Tim 25 October 2017, 15:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag @M. Jägers, welkom op het Zakelijk KPN Forum! Goed dat u de vraag bij ons stelt. ☺️

De Experia Box TG789ivn is bij mijn weten het laatste ISDN model die we bieden. In 2019 stoppen we helemaal met ISDN en zijn er op termijn ook geen ISDN type modems meer nodig. Uw modem kan ik om die reden vermoedelijk omruilen voor een nieuwe Experia Box TG789ivn. Ga ik u daarmee helpen? Of bent u juist op zoek naar een ander model?

Is het een idee dat we uw aansluiting en abonnement in zijn volledigheid bekijken en alvast de alternatieven voor uw ISDN verbinding bespreken? Indien u overstapt naar een andere telefonie aansluiting, is het wellicht mogelijk om een nieuwe / andere lijntechniek te leveren zodat meer snelheid haalbaar is en een ander type modem gebruikt kan worden.

De servicetool werkt voornamelijk voor de consumenten aansluitingen, mogelijk niet als u een zakelijke verbinding hebt. Ik bekijk graag uw situatie zodat ik u kan adviseren. Graag ontvang ik hiervoor uw adresgegevens in een privébericht, ik verneem uw reactie graag.
Hoi @Tim, bedankt voor uw snelle antwoord.

Als je de TG789ivn omruild met een nieuwe is hiervan dan ook gegarandeerd dat die de snelheid weer ophoogd? Anders schieten we hier namenlijk niet mee op. Mocht dit het geval zijn van wel, ontvang ik die in ieder geval graag.

Alternatieve bespreken kan altijd en sta ik ook voor open. Alleen zijn de gene die de abonnementen betalen nogal krities over verhoging van de kosten. Dat zou volgens eerdere besprekingen we het geval hiervan zijn.

Ik stuur je mijn gegevens via een privébericht 😉

Met vriendelijke groet,
M. Jägers
Reputatie 7
Badge +11
Hallo M. Jägers,

Bedankt voor uw privébericht. U hebt inderdaad nog een ouder abonnement, namelijk Zakelijk ADSL. Voor deze aansluiting is er bij mijn weten wel een nieuwer model beschikbaar, namelijk de ExperiaBox versie 8. Wel ben ik erg benieuwd naar de traagheid, waar het probleem precies zit. Maakt u uitsluitend gebruik van Wifi of ook bekabeld internet? Bekabeld zou de verbinding geen problemen mogen geven.

Hoe dan ook is het allerbeste idee om de situatie opnieuw te bekijken. Er is namelijk op uw adres VDSL2 beschikbaar, de nieuwe variant van ADSL. Het is alleen niet mogelijk om ISDN samen met VDSL te leveren, naast het feit dat ISDN er op termijn uit gaat, zie ik meer redenen om naar een ander productaanbod te kijken. In mijn ervaring lukt eignelijk altijd om met nieuwe diensten goedkoper uit te zijn. Waarschijnlijk nu ook!

Wat voor mij belangrijk is om te weten:
- U hebt meerdere telefoonlijnen / telefoonnummers. Gebruik u alle lijnen en nummers nog steeds?
- Is er alarm, pin of andere analoge apparatuur aanwezig dat u via telefonie gebruikt?
Hoi Tim,

Goed om te weten dat er toch een nieuwer model beschikbaar is. Dan is iedergeval de aanleiding van mijn vraag op het forum beantwoord. Als we er niet uitkomen van abonnements wijzigingen ben ik iedergeval blij als je die kan opsturen.

De traagheid heb ik zowel bekabeld als met Wifi. bekabeld is die wel wat sneller, maar als ik 0,9MB/S haal moet ik blij zijn. Met Wifi weet ik niet welke snelheid ik behaal, maar naar mijn weten is die wel lager.

Ik sta er voor open om de situatie te bekijken en eventueel aantepassen. Als het goedkoper kan met toch alles wat we nu gebruiken is het al helemaal een top idee.

Na ons wetende gebruiken wij alleen nog 2 lijnen. (Zie "te behouden telefoonnummers" in eerste privébericht) volgens ons gebruiken we ook geen andere analoge apparatuur behalve de telefoons.

Met vriendelijke groet,
M. Jägers
Reputatie 7
Badge +11
Hallo M. Jägers,

Ik heb nog een vervolgvraag voor u, gebruikt u de 2 telefoonlijnen ook tegelijkertijd, is het de wens om bijvoorbeeld met 1 telefoonnummer 2 gesprekken tegelijk te voeren? Of is het voor u voldoende om de 2 telefoonnummers te houden met 1 telefoonlijn?
Hoi Tim,

Het liefst zouden we de 2 telefoonnummers op 2 lijnen houden. Dit omdat soms alle 2 de lijnen in gebruik zijn.

Met vriendelijke groet,
M. Jägers
Reputatie 7
Badge +11
Duidelijk! Dan komen we al snel uit bij KPN ÉÉN, waarbij het mogelijk is om meerdere telefoonlijnen tegelijk te gebruiken. Het basispakket van KPN ÉÉN met 2 telefoonlijnen en standaard onbeperkt bellen komt uit op 85,00 euro per maand (excl BTW). In een privébericht stuur ik u een vergelijking toe van uw huidige abonnementskosten.

Als interesse hebt, zijn we er nog niet helemaal. De vervolgvraag is vervolgens wat voor service level u wenst bij een storing, er zijn 3 smaken beschikbaar:

1. Best Effort - standaard servicelevel bij onze zakelijke diensten

2. Servicelevel - Binnen 8 kantooruren 10,00 euro extra per maand (excl BTW)
Wij garanderen u altijd de beste service binnen 8 kantooruren.

3. Servicelevel - 24/7 binnen 8 klokuren 20,00 euro extra per maand (excl BTW)
U wordt altijd 24/7 en binnen 8 klokuren geholpen. Ook 's nachts of in het weekend.
Reputatie 7
Badge +11
Inmiddels is @M. Jägers voorzien van een nieuw KPN Kleinzakelijk alles-in-1 pakket! 😃 👌🏼

Reageer