Vraag

FEC Errors, welk aantal is buitensporig op nieuwe ADSL-verbinding zonder apparaten? Experiabox v10

  • 24 June 2016
  • 1 reactie
  • 2839 keer bekeken

De Experiobox v10 V1.01.02T01.5 (ZTE H369A) is onlangs opgeleverd als nieuwe ADSL-aansluiting over een analoge lijn. Er zijn nog geen apparaten op aangesloten. Alleen remote wordt af en toe op de web interface ingelogd. Het modem lijkt ook regelmatig herstarts te ontvangen: de huidige uptime is namelijk maar 19 uur, terwijl de stroom al minimaal 27 dagen "up" is.

Ik zie dat de teller met FEC errors snel oploopt naar een half miljoen, maar wat is daarin normaal en wat is buitensporig voor een verbinding waar nog geen significante hoeveelheid data door stroomt?

LAN1:
geen link
Bytes ontvangen/Bytes verzonden 1517479/15907195

DLS:
Showtime 19 h 6 min 43 s
Modulation type ADSL_2plus
Actual rate (Up/Down) 1030/12530 kbps
Attainable rate (Up/Down) 1275/13692 kbps
Noise margin (Up/Down) 7.3/6.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 19.1/34 dB
Output power (Up/Down) 12.1/19.4 dBm
Interleave depth (Up/Down) 4/64
Interleave delay (Up/Down) 2/8 ms
INP (Up/Down) 0.5/1 Symbolen
Profile N/A
CRC errors (Up/Down) 2/3464
FEC errors (Up/Down) 203/535844

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste cj0, welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Sorry voor deze late reactie. Normaal gesproken mag u eerder een reactie van webcare op het forum verwachten.
CRC errors zijn zorgelijk, de FEC errors niet direct. Tenzij deze in een te grote mate naar voren komt. Uiteraard is de hoeveelheid data ook een factor. Het hoge aantal errors kan zeker de oorzaak zijn van de herstarts van het modem.
Als ik naar de haalbare bandbreedte kijk ten opzichte van de actuele snelheid, zou ik niet direct problemen verwachten in de verbinding. Ervaart u ook andere problemen met de verbinding los van de herstarts? Hoe is het de afgelopen dagen gegaan?

Reageer