Beantwoord

Help me portforwarden


Hallo allemaal, ik wil onze v10 router portforwarden alleen maak niet uit wat ik doe hij portforward niet kunnen jullie mij hebben

wat ik geprobeerd heb:

-Instellingen>poortf. ipv4>nieuwe application>Mc server naam gegeven> alle op port 25565>poortforwarding ipv4>nieuw item> ipaddress en macaddres allebei al geprobeerd>ip ingevoerd 192 en die van watismijnip.nl>bij mac me pc geselecteerd en ok geklikt.

Ik start me server op en ik krijg ****FAILED TO BIND THE PORT***

pls help me


Indy de Jong
icon

Beste antwoord door Tim 30 juni 2016, 14:59

Beste Indy,

Ik denk dat in uw reactie de oorzaak vermeld staat! Namelijk de Sitecom n300 versterker, hier gaat het vermoedelijk mis. De versterker is eigenlijk een eigen router, verwarrend hé? Dat betekent dat ook poorten geopend moeten worden in de versterker.

Situatie moet als volgt worden:
- In de ExperiaBox, poort 25565 openen voor de Sitecom n300.
- In de Sitecom n300, poort 25565 openen voor uw computer.

Dit betekent dat er een paar extra ip-adressen en mac-adressen naar voren komen (die van de versterker).

Mijn advies om eerst de computer rechtstreeks aan te sluiten op uw ExperiaBox en de poort te openen voor de computer, zoals in mijn eerste reactie beschreven. Dan kunt u zien of het in die opstelling werkt! Vervolgens kunt u de versterker weer aansluiten en de poorten instellen zoals boven in dit bericht.

Ik verneem graag van u of dit heeft geholpen.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hoi Indy, welkom op ons forum!
Lastig dat het niet lukken om poorten open te zetten. Zoeken op google naar het poortnummer begrijp ik dat het om een Minecraft server gaat? Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee maar wel met de logica van port forwarding. Graag geef ik u enkele tips!
Het ip-adres van watismijnip.nl is het ip-adres van buitenaf, het ip-adres dat u van uw provider krijgt. De 192.* adressen zijn die van uw interne netwerk, de experiabox en apparaten die verbonden zijn. Bij het open zetten van een poort in de v10 gebruikt u daarom het interne ip-adres van het apparaat en het mac adres. Meestal is alleen TCP voldoende, ik lees ook voor MC. Meestal om te testen zet ik UDP ook aan en vervolgens weer uit, tenzij er complicaties optreden.
Bent u bekend met de website canyouseeme.org? Daarmee kunt u vervolgens eenvoudig scannen op een ip-adres en poortnummer of deze toegankelijk is vanaf een andere verbinding. Vul het ip-adres van buitenaf in, die ook door watismijnip vermeld wordt.
Is de poort niet open? Klinkt als een firewall of een extra router. Bij een computer is dat meestal de firewall/virusbescherming. Zet de firewall uit en controleer nogmaals of de poort open is.
Deze informatie is u mogelijk al bekend. Of bent u verder gekomen? Ik zie graag uw reactie.
Hallo tim,

bedankt voor de reactie

eerst nog wat: er zijn bij het porforwarden 2 opties via het ip, en via het mac addres
bij mac addres me sitecom en me computer allebei geprobeert lukt niet

bij ip portforwarden bijna alle ip's in gevoerd. ik weet alleen niet zo goed welk ip ik daar moet gebruiken ik heb me computer ip gebruikt me watismijnip.nl gebruikt en me router ip gebruikt allemaal werken ze niet.

ik heb ook in me firewall port 25565 toegestaan alleen alsnog doet hij het niet zou het kunne zijn dat ik heel me firewall moet uitzetten???
ik heb er een sitecom n300 versterker tussen zitten zou het zijn dat ik dat mac addres moet gebruiken of die van me computer?


Groetjes indy
Reputatie 7
Badge +11
Beste Indy,

Ik denk dat in uw reactie de oorzaak vermeld staat! Namelijk de Sitecom n300 versterker, hier gaat het vermoedelijk mis. De versterker is eigenlijk een eigen router, verwarrend hé? Dat betekent dat ook poorten geopend moeten worden in de versterker.

Situatie moet als volgt worden:
- In de ExperiaBox, poort 25565 openen voor de Sitecom n300.
- In de Sitecom n300, poort 25565 openen voor uw computer.

Dit betekent dat er een paar extra ip-adressen en mac-adressen naar voren komen (die van de versterker).

Mijn advies om eerst de computer rechtstreeks aan te sluiten op uw ExperiaBox en de poort te openen voor de computer, zoals in mijn eerste reactie beschreven. Dan kunt u zien of het in die opstelling werkt! Vervolgens kunt u de versterker weer aansluiten en de poorten instellen zoals boven in dit bericht.

Ik verneem graag van u of dit heeft geholpen.
Bedankt tim dat ga ik nu zeker proberen alleen heb ik dan nog een probleem...

Moet ik het portforwarden via ip adres of via mac adres

bij ip: welk ip?? van de router,ipv4,local host ip???

bij mac: van de computer zeker?

Hartelijk bedankt
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Indy,

Het maakt in meestal niet uit of u het ip-adres of mac-adres pakt, in de router wordt vervolgens de bijbehorende ip-adres of mac-adres gezocht.
In de Experia Box kiest u het lokale IP-adres van de computer (wanneer u de computer dus rechtstreeks aansluit op de computer). Deze ziet er uit als: 192.168.1.* of 192.168.2.*

Succes!
Beste tim,

ik heb nu in me router de poorten (als het goed is) open gezet en nu ben ik op het sitecom kastje alleen ik weet niet waar ik daar moet portforwarden is dat mischien dit kolometje?

mvg indy
http://imgur.com/urtDQxR
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Indy,

Dit scherm lijkt inderdaad niet voor port forwarding bedoeld te zijn. Ik durf eigenlijk niet te zeggen waar precies wel. Soms wordt het weergegeven als "virtual server", komt u dat ook tegen?
Reputatie 7
Badge +11
Dag justlikeindy, is het nog helemaal gelukt met het openen van de poort? Ik hoor het graag van u!

Reageer