Vraag

Hoge ping & packetloss

  • 9 June 2018
  • 4 reacties
  • 231 keer bekeken

Hallo,

Ik had een vraag m.b.t. mijn internet. Wij hebben al een jaar of 3-4 glasvezel van KPN, 100mbit download & upload. In deze tijd hebben wij nog nooit onze experiabox V8 vervangen. Echter kan ik al een half jaar niet meer gamen door dagelijks last te hebben van een lage packetloss. Dit gebeurt maar een aantal keer maar ruineert het gamen. Wij hebben zeer weinig apparaten aangesloten.

4 reacties

Het forum knipt een groot deel van mijn bericht... Ik heb het dus maar ingekort.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Geweet,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! Wat vreemd dat uw berichten worden geknipt. Er is niks mis met een kort en inhoudelijk goed bericht ☺️ . Ik ben wel erg benieuwd wat precies uw vraag is?
Ik kan al ruim een half jaar niet meer normaal gamen i.v.m. ( bijna ) dagelijkse packetloss. Het is niet de heledag door, maar wel vaak in de avonduren ( wanneer ik dus tijd heb om te gamen ).
Ik heb een aantal dagen een UTP cat6 kabel aangesloten, maar dit mocht niet baten. Ik heb 100mbit glasvezel met een experia box V8. Mijn WinMTR resultaten zijn als volgt:

https://gyazo.com/4317d7e9147fc7301ca4b2753009f62b
https://gyazo.com/b866347be51ea41c769def4092b732d4

Mijn vraag is dus: Hoe kan dit worden opgelost?

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Geweet,

Bedankt voor de toelichting! Ik heb niet direct een oplossing voor dit probleem. Ik adviseer je om het consumenten forum van KPN te benader. Op het consumenten forum zijn meer gamers actief die hetzelfde probleem ervaren. Ik ben ervan overtuigd dat zij jou gericht advies hierover kunnen geven.

Mocht je problemen blijven ervaren kan wel een uitgebreide lijnmeting laten uitvoeren. Indien nodig kan er ook een monteur worden ingepland. Goed dat je hebt uitgesloten dat packet loss regelmatig voorkomt en de oorzaak is van dit probleem.

Reageer