Vraag

internet en telefoon voor 5 weken afgesloten en geen compensatie.

  • 27 May 2016
  • 6 reacties
  • 301 keer bekeken

Ik heb een kledingwinkel in een dorpje in de achterhoek en vanaf 03-02-2016  hadden we opeens geen internet en telefonie meer in de zaak. Wij meteen na de Kpn gebeld en die gingen er mee aan de slag, het bleek dat zij zonder onze toestemming zomaar ons abonnement hebben afgesloten. Na veel ellende en slechte communicatie vanuit Kpn (kan er een boek overschrijven) hebben we dan op 14 -03-2015 eindelijk weer internet en telefonie. Ruim 5 weken zonder internet (dus ook geen pin en alarm) en telefonie. Alle klanten hebben ons niet kunnen bereiken via telefoon, en we hebben veel oudere klanten die eerst bellen voordat ze komen, we hebben zelfs klanten gehad die dachten dat we failliet waren ivm afsluittoon.

Veel schade is geleden doordat we geen internet, pin en telefonie hadden, nog niet te spreken over alle ergernissen door de gebrekkige communicatie en slechte oplossingen van de kpn. In deze tijd een winkel runnen zonder telefoon en internet is gewoon niet te doen, alle bestellingen en comminucatie ligt stil. 

Wij hebben na 14-03 nog contact gehad met Kpn en op 01-04 een klachten brief en een schadevergoeding opgestuurd na de Kpn. Daarna niks meer van de Kpn vernomen, ondanks de herinneringen die we gestuurd hebben. Vandaag (na bijna 2 maanden) 27-05 eindelijk een telefoontje van de Kpn! Maar nu word er eigenlijk niks uitgekeerd behalve de werkelijke kosten die gemaakt zijn, hieronder valt alleen: kosten van de advertentie om de klanten op de hoogte te houden van de bereikbaarheid en de extra telefoonkosten.

Nu moeten wij volgende week weer contact met kpn opnemen met een overzicht van de werkelijke kosten.

Er word niet gedacht aan alle overlast, de verloren omzet, extra uren, 5 weken geen alarm, verloren klanten, alle ergernissen en het feit dat de fout bij kpn ligt is die zomaar ons abonnement hebben afgesloten. Daar zou naar mijn mening toch een goede compensatie tegenover moeten staan?

Zijn er mensen die weten hoe ik dit verder aan kan pakken of die ook ervaring hebben met een soort gelijke situatie?

Alvast bedankt!

Groetjes Jessi

6 reacties

Wij hebben met onze fietsenwinkel op dit moment hetzelfde verhaal! 

15 juni!!!!!!! Kan het pas opgelost zijn, ook 5 weken niets. Met een voorraad van ruim 50 duizend euro is het best riskant zonder alarm!! 

Maandag ga ik alleen bij mijn advocaat voorleggen, van de mobiele pin kosten tot advertentie tot geleden uren met bellen, en geloof mij dat zijn er veel!! Het is een schande dat dit zo loopt en kan in 2016. 
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1945 schreef op https:///t5/Internet/internet-en-telefoon-voor-5-weken-afgesloten-en-geen-compensatie/m-p/8043#M833Wij hebben met onze fietsenwinkel op dit moment hetzelfde verhaal! 

15 juni!!!!!!! Kan het pas opgelost zijn, ook 5 weken niets. Met een voorraad van ruim 50 duizend euro is het best riskant zonder alarm!! 

Maandag ga ik alleen bij mijn advocaat voorleggen, van de mobiele pin kosten tot advertentie tot geleden uren met bellen, en geloof mij dat zijn er veel!! Het is een schande dat dit zo loopt en kan in 2016. 

 Het is te gek voor woorden dat dit kan maar helaas gebeurt het! Geleden uren, omzet verlies en gelede schade doet kpn niks mee zeggen ze. Dus ze kunnen zo het abonnement stopzetten voor 5 weken. 

Ben erg benieuwd hoe het u verder verloopt.
Reputatie 7
Badge +11
@henryijzerman Bij de escalatie heb ik niet doorgegeven dat u geen werkend alarm heeft. Dat was mij niet duidelijk, sorry! Mijn advies om dit te noemen wanneer mijn collega van escalaties contact met u opneemt. Het niet functioneren van uw alarm geeft de zaak hopelijk een hogere urgentie.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/internet-en-telefoon-voor-5-weken-afgesloten-en-geen-compensatie/m-p/8080#M839https:///t5/Internet/internet-en-telefoon-voor-5-weken-afgesloten-en-geen-compensatie/td-p/8034 Bij de escalatie heb ik niet doorgegeven dat u geen werkend alarm heeft. Dat was mij niet duidelijk, sorry! Mijn advies om dit te noemen wanneer mijn collega van escalaties contact met u opneemt. Het niet functioneren van uw alarm geeft de zaak hopelijk een hogere urgentie.

 Is bij mij ook elke keer genoemd en heeft totaal niks uitgemaakt, ik zit met dezelfde hoge voorraad als meneer Ijzerman. 
Reputatie 7
Badge +11
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1949 schreef op https:///t5/Internet/internet-en-telefoon-voor-5-weken-afgesloten-en-geen-compensatie/m-p/8079#M838

Het is te gek voor woorden dat dit kan maar helaas gebeurt het! Geleden uren, omzet verlies en gelede schade doet kpn niks mee zeggen ze. Dus ze kunnen zo het abonnement stopzetten voor 5 weken. 

Ben erg benieuwd hoe het u verder verloopt.

Beste Jessi, (
  • )

    Welkom op het Zakelijk Forum van KPN. De reden van uw aanmelding is echter veel minder aangenaam. Wat een drama moet dat geweest zijn! Het heeft veel te lang geduurd om u weer aan te sluiten, blij dat het uiteindelijk wel is goed gekomen. Een abonnement zomaar afsluiten is nooit de bedoeling, wij houden uiteraard liever tevreden klanten. Bedankt voor het delen van uw ervaring(en) op het forum.

    KPN is inderdaad niet aansprakelijk voor geleden uren, omzet verlies en geleden schade. Vergoedingen voor deze punten vallen onder coulance en binnen redelijkheid. De werkelijk gemaakte kosten door fout(en) van KPN worden wel vergoed.

    Ik heb uw kledingwinkel kunnen vinden en zie in het systeem dat er een klacht in behandeling is bij mijn collega van de juridische klachtenafdeling, het case management team. Hier bent u aan het goede adres, ik weet geen betere afdeling te bedenken om de klacht opgelost te krijgen. Met een overicht van de werkelijke kosten kan u hopelijk een redelijk aanbod worden gedaan.
  • Hier vanaf vorige week exact hetzelfde verhaal, KPN maakt er een gewoonte van om vooral de relatief kleine ondernemers zo te dupereen in de steek te laten, er is dus wel een urgentielijst voor spoedgevallen, wanneer ben je daar erg genoeg voor om op te komen. Persoonlijk vind ik dat als je zonder eigen schuld zomaar afgesloten wordt zou KPN zich moeten realiseren dat dat urgent genoeg is

    Reageer