Vraag

Internet valt soms plots uit voor een aantal minuten

  • 16 October 2017
  • 2 reacties
  • 544 keer bekeken

Beste,

Wij hebben een probleem hier thuis met het internet. Het valt soms op willekeurige momenten uit voor een aantal minuten en vervolgens doet hij het dan weer. Dit is echter best vervelend, aangezien iedereen er dan last van heeft. Je mist net 5 minuten van je TV-show, je was net in een spel bezig in een gevecht en ga zo maar door.

Laat ik even vooropstellen dat het internet zelf, het pakket en alles daaromheen perfect werkt voor ons. Het is internet is nooit traag en als het werkt dan werkt het ook uitstekend.

Wat zit er allemaal op het netwerk?
We hebben meerdere TVs verbonden en maken gebruik van Interactieve Televisie, we hebben 2 PCs verbonden via een internetkabel en er zit minimaal 1 laptop op WiFi (de tweede wordt haast niet gebruikt).

Wat gaat er fout?
Op willekeurige (en dan bedoel ik ook echt willekeurig) momenten valt de modem/router ineens weg. Bij de internetverbinding zie je dan ook een geel driehoekje komen met 'geen internettoegang' en voor 3-10 minuten (het is geen precieze tijd) hebben we geen internet. Niemand.

Wat raar is: Het was een tijdje weg. Tot ergens 1-2 weken geleden was het weg voor een paar weken/maanden. Daarvoor was het ook weer heftig, meestal 1x per dag dat hij eventjes uitviel.

Dit is nogal irritant. Het gebeurt soms om 10:00 's ochtends, 18:00 's avonds en zelfs af en toe 's nachts. Er is voor ons geen touw aan vast te knopen.

Wat kan er mis zijn? We willen hier graag wel van dat probleem af...

De modem is trouwens ook niet zo heel oud, ik weet niet de precieze leeftijd, maar kan dat vast wel uitzoeken indien nodig.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Welkom op het Zakelijk forum @MrCastle,

Dit is een vervelend probleem, heb je al geprobeerd om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Dat kan met deze tool:
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-herstellen-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

Wil je ons laten weten als dit het probleem verhelpt?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @MrCastle,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Onze welgemeende excuses voor de late reactie! Door onbekende reden is uw vraag niet bij ons doorgekomen. Gelukkig was @SjorsK alert en heeft hij een helpende hand geboden. Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al is opgelost?

Reageer