Kleinzakelijk

KPN internet met 4G buitengebied

  • 9 October 2017
  • 11 reacties
  • 3885 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5
Ondernemen in het buitengebied kan een flinke uitdaging zijn in de 21e eeuw. Een stabiele internetverbinding is onmisbaar binnen elk soort onderneming. Toch zijn er tal van kleine ondernemingen in buitengebieden waar erg weinig bandbreedte beschikbaar is via de koper-kabel. Dit komt over het algemeen door de grote afstand tot de centrale.

o Doe voor dat je gaat kijken voor de mogelijkheden van 4G buitengebied eerst de postcodecheck voor KPN Kleinzakelijk of KPN ÉÉN MKB. Zo kunt u zien wat er via de koperlijn of glasvezel op dit moment leverbaar is op uw adres.

Op dit moment is KPN bezig met het verbeteren van het landelijke koper-netwerk. Daarnaast is in steeds meer gebieden glasvezel mogelijk. Voor de kleine ondernemers met een Alles-in-1 of Kleinzakelijk pakket met weinig snelheid kijken wij ook naar de mogelijkheden voor Internet buitengebied. Dit is onbeperkt draadloos internet over het 4G netwerk. U krijgt een simkaart en een speciale MiFi-router hiervoor. Wel geldt er een fair use policy! De beschikbaarheid is afhankelijk van verschillende aspecten, dus er wordt per situatie gekeken naar de mogelijkheden. Let op! 4G buitengebied is niet beschikbaar voor klanten met een KPN ÉÉN pakket.

o Doe de buitengebiedcheck en bekijk de 4G dekking voor uw postcodegebied.


Extra informatie

o Één bedrag voor vast en 4G buitengebied samen (€ 39,-)
o € 5,- KPN compleet korting bij combinatie vast en mobiel.
o Kleinere kans op 'geen internet' door dat u tegelijkertijd vast en mobiel internet hebt.
o 4G internet buitengebied mag alleen op aanvraagadres gebruikt worden.
o Bellen via het 4G modem is niet mogelijk.
o U krijgt een 097-nummer voor het abonnement.


Bestellen

o 4G buitengebied kost € 39,- per maand.
o U kunt het bestellen via 0800-0201165 (ma t/m vr tussen 8:00 - 22:00 uur)
o Meer weten? Stel gerust uw vraag hieronder!
o Meer informatie vindt u op de website.

11 reacties

Nou Mohammad, dat is een mooi verhaal. Ik woon in het buitengebied van Zuid-Beijerland in de Hoeksche Waard. Ik ben ondernemer en XS4all klant en die hebben de vaste lijn die hier ligt getest, ze komen tot 3 Mb/s.... Die lijn gebruiken we dus niet. Dan 4G, daar heb ik een KPN abo voor, de verbinding is stabiel, snel en zonder problemen wanneer ik stream via de VPN functie op mijn iPhone. Maar er is geen KPN buitengebied, en geen enkelKPN abo dat meer dan 20Gb per maand biedt dat te betalen is. En op de KPN site zeggen ze dat buitengebied hier niet beschikbaar is. Daar ben ik dan mooi mee. Of heb jij andere info?
Groetjes Dirk
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @DirkG,

Ik kan me goed voorstellen dat u ervan baalt dat 4G buitengebied niet beschikbaar is op uw adres. Zoals ik hierboven aangeef: "de beschikbaarheid is afhankelijk van verschillende aspecten, dus er wordt per situatie gekeken naar de mogelijkheden. De reden waarom het niet beschikbaar is op uw adres is waarschijnlijk omdat de 4G mast dit niet kan dragen.

Nu zou het natuurlijk geen ramp zijn als we alleen u 4G buitengebied zouden geven. Echter is dat niet eerlijk tegenover alle andere mensen die dit ook zouden willen rondom de zelfde mast. Zo wordt de overweging gemaakt om 4G buitengebied wel of niet beschikbaar te stellen voor een bepaald postcodegebied. Als we het open zetten daarvoor, zou iedereen er gebruik van mogen maken die qua snelheid op koper in aanmerking komt voor buitengebied. Als dit de mast gaat overbelasten, heeft straks niemand meer goed bereik op de telefoon of traag 4G internet.

Ik hoop dat dit het een beetje opheldert. Als u mij uw postcode en huisnummer wilt sturen in een privébericht, kan ik kijken of er wellicht updates aan zitten te komen voor uw postcode.
Mohammad, dank voor je reactie. Even het volgende :
Ik ben al 20 jaar klant van KPN mobiel, en altijd tevreden geweest. Maar jullie mobiel internet in het buitengebied beleid is prut. Ik heb nu voor proef een maandje een Tele2 kaart in een LTE modem zitten en dat werkt prima : nadeel is max 5Gb per dag, zelfde met T-mobile. Nu komt er binnenkort een andere partij die het anders aan gaat pakken : 50Mbit/s en onbeperkt (jazeker onbeperkt zonder kleine lettertjes) datagebruik. Dus als KPN niet met internet buitengebied komt dan ben ik over een paar maanden helaas klant af. Ik zit welgeteld hemelsbreed 1300 meter van de dichtstbijzijnde KPN mast (816Mhz) af. Een paar maand terug kon ik op de postcode van mijn buurman (die ook op 1300 meter afstand zit) nog zien dat hij wel in aanmerking kwam voor KPN buitengebied, omdat hij een andere postcode had, maar inmiddels nu ook niet meer. Ik snap er niets van, hij ook niet en we gaan samen naar die nieuwe provider als er niet snel iets verandert.
PS, je redenatie over dat 4G buitengebied hierboven en het aantal gebruikers snijdt geen hout, de mast staat aan de rand van een dorp met heel snel internet via de kabel en vaste lijn, en in het buitengebied wonen weinig mensen, ik schat zo'n 25 aansluitingen max daar.
Reputatie 7
Badge +6
De beschikbaarheid heeft trouwens niet alleen te maken met de snelheid, maar meer met een stukje servicegarantie. Stel dat het op een bepaald gebied "te druk" is op het mobiele netwerk is de kans lager dat KPN de dienst daar aanbied. Om deze reden kan de beschikbaarheid met grote regelmaat wijzigen 😉
Hoi Sjors, ja dat begrijp ik, mijn posts zijn ook wat cynisch en gekeurd door de frustratie van ontbreken van goed en snel internet. Ik hoop dat ik nog een positief bericht krijg van Mohammad. Groetjes
Dirk
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Dirk,

Aller eerst excuses voor de late reactie, ik was sinds afgelopen vrijdag niet aanwezig. Ik heb uw postcode en huisnummer gekregen en heb zelf ook even nagecheckt op de website. Ik krijg onderstaande melding na dat ik uw gegeven heb ingevoerd:

Ik zou het ook erg jammer vinden als u weg zou gaan bij KPN. Op dit moment is er beperkt snelheid aanwezig via koper en geen upgrades gepland. Echter weet ik wel dat we op lange termijn ook de snelheden op koper gaan verbeteren. Maar ik denk dat bovenstaande melding erop wijst dat op korte termijn een nieuwe mast wordt geplaatst of dat de huidige mast wordt geüpgraded.

U kunt uw postcode en huisnummer in de postcode check invoeren en vervolgens uw gegevens achterlaten voor verdere informatie omtrent de upgrade in 2018.
Hallo Mohammed, via de online check kom ik in aanmerking om sneller Internet Buitengebied 4G te bestellen. Echter, na contact op te hebben genomen met de klantenservice infolijn (0800-0201165) kreeg ik te horen dat het buitengebied pakket enkel verkrijgbaar is in combinatie met een thuisabonnement. Zeker omdat ook Cloud services worden afgenomen die verwikkeld zijn met het KPN zakelijk pakket voorzie ik een hoop problemen bij een overstap. Dit zou neerkomen op het het afsluiten van ons inmiddels 15 jaar zakelijke internet van kpn (maximale ontvangsnelheid van 2,6mbps) waarbij;

1. Eerst een monteur moet langskomen om de "zakelijke" experiabox v8 router op te halen,
2. Een tweede monteur langskomt om een "thuis" router te installeren,
3. Een derde monteur langskomt om een "gratis 4G modem in bruikleen" te installeren.

Omdat dit voor niemand voordelig kan zijn, u in uw post aangeeft dat KPN internet met 4G buitengebied bedoeld is voor KPN Kleinzakelijk of KPN ÉÉN MKB (zakelijk in dit geval) maar ik ook heb gezien dat andere zakelijke klanten zijn geholpen (https://zakelijkforum.kpn.com/internet-9/internet-buitengebied-9935) hierbij de vraag hoe ik het beste dit pakket kan bestellen als klant met een zakelijk Internet abonnement van KPN.

bij voorbaat dank,
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Vverdonk, Welkom op het Zakelijk KPN Forum,

Het lijkt me niet dat er 3 monteurs nodig zijn, maar ik kijk graag naar de situatie. Daarvoor zou ik graag jullie bedrijfsnaam, postcode, huisnummer en ter verificatie de laatste 4 cijfers van het IBAN in een privébericht willen ontvangen. 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de gegevens.

Op jullie adres hebben jullie op dit moment een oude Zakdelijk ADSL abonnement met zo'n 3 Mbit/s. Als ik lees vanuit de postcode check op de website dat 'Sneller Internet Buitengebied 4G' beschikbaar is. Zo ver ik weet is dat 4G ondersteuning naast een vaste aansluiting.

Wat ik zou adviseren is om jullie huidige Zakelijk ADSL om te zetten naar de moderne variant 'KPN Kleinzakelijk'. Dit kan dan omgezet worden en dan krijgen jullie inderdaad een monteur en een nieuwe modem. De snelheid gaat hierdoor nog niet vooruit, maar combinatie met 4G wordt hierdoor wel mogelijk.

Zodra dit werkt kunt u via de zelfde nummer 4G aanvragen en krijgen jullie instructies. Hierdoor hebben jullie maximale zekerheid dat jullie niet zonder diensten komen te zitten.
Hallo Mohammed,

Onlangs enige tijd aan de telefoon gehangen met diverse KPN zakelijke medewerkers.
Uiteindelijk waren we eruit. Een zakelijk internet abonnement met een 4 G modem als ondersteuning was mogelijk op mijn locatie. Daar ik ook nog wat mobiele zaken moest regelen heb ik toen afgesproken dat ik dit alles bij een XL winkel in werking zou laten treden. Hedenmorgen in een XL winkel geweest, nu krijg ik daar te horen dat mijn zakelijk internet met 4 G niet kan. Ik moet maar een consumentenpakket nemen.
Hoe kan dit? Ik zie op dit forum dat er maatwerk geboden wordt. Maar blijkbaar niet in een XL-winkel.
Waar kan ik nu terecht dat?

Reageer