lage internetsnelheid
Ik gebruik al vele jaren InternetPlusBellen Zakelijk, naar volle tevredenheid. Maar het valt me op dat de laatste tijd internet langzamer wordt. Ik heb (voor het eerst) een speedtest gedaan met een pc aangesloten via een kabel, hieruit blijkt 8,8 Mbps downloadsnelheid en 0,8 uploadsnelheid. Erg laag: downloadsnelheid zou volgens jullie site (als ik kijk bij InternetPlusBellen Zakelijk) dienen te liggen vanaf 50,0 Mbps. Waaraan ligt dit?
Hi @John Kroese ,
Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik ben blij dat u de vraag hier stelt. Aan de hand van uw mailadres heb ik uw pakket opgezocht en bekeken.
Uw pakket is op dit moment via het kopernetwerk aangesloten. Op dit netwerk is de downloadsnelheid onder andere afhankelijk van de afstand van de wijkkast naar uw pand/woning. Hoe groter de afstand is des te lager is de haalbare snelheid. Via het kopernetwerk is er op uw adres maximaal 9 mb downloadsnelheid leverbaar.
Gelukkig is er ook goed nieuws. Er is namelijk ook een glasvezelaansluiting op uw adres mogelijk. Dat betekent dat we straks maximaal 500 mb downloadsnelheid kunnen halen. De vraag is natuurlijk of 500 mb nodig is, maar we kunnen het in ieder geval flink verbeteren. Nu ben ik benieuwd wat voor apparatuur u allemaal op internet aangesloten heeft? En gebruikt u het vaste telefoonnummer inclusief onbeperkt bellen?
Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik ben blij dat u de vraag hier stelt. Aan de hand van uw mailadres heb ik uw pakket opgezocht en bekeken.
Uw pakket is op dit moment via het kopernetwerk aangesloten. Op dit netwerk is de downloadsnelheid onder andere afhankelijk van de afstand van de wijkkast naar uw pand/woning. Hoe groter de afstand is des te lager is de haalbare snelheid. Via het kopernetwerk is er op uw adres maximaal 9 mb downloadsnelheid leverbaar.
Gelukkig is er ook goed nieuws. Er is namelijk ook een glasvezelaansluiting op uw adres mogelijk. Dat betekent dat we straks maximaal 500 mb downloadsnelheid kunnen halen. De vraag is natuurlijk of 500 mb nodig is, maar we kunnen het in ieder geval flink verbeteren. Nu ben ik benieuwd wat voor apparatuur u allemaal op internet aangesloten heeft? En gebruikt u het vaste telefoonnummer inclusief onbeperkt bellen?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.