Vraag

Lijnkaping!

  • 6 July 2017
  • 3 reacties
  • 370 keer bekeken

Al sinds dinsdagochtend zitten wij zonder internetverbinding op onze locatie. Naar is gisteren is gebleken blijkt onze lijn gekaapt te zijn door Telfort, door een foutieve aanvraag van de buren. Dit is inmiddels onderkend door KPN en zij geven aan dat het 10-15 werkdagen kan duren voordat we onze lijn weer terug krijgen. In de tussentijd zijn we dus al bedrijf totaal niet bereikbaar. Dit kan toch niet waar zijn?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste @RolfPeters, welkom op het zakelijke forum van KPN.
Echter is de reden van uw aanmelding op het forum, de lijnkaping, een zeer vervelende zaak. Ik begrijp dat u veel vragen hebt over deze situatie. U bent niet de enige waarbij deze fout is voorgekomen, we hebben er speciaal een informatie artikel aan toegewijd. Ik wil u adviseren om de veelgestelde vragen over lijnkaping artikel op het forum door te nemen. Alle veelvoorkomende vragen hebben we daar beantwoord.

Om die reden is ons advies omu te focussen op een tijdelijke overbrugging; een doorschakeling op telefonie, mobiel internet voor uw verbinding en bijvoorbeeld mobiel pinnen voor de pinaansluiting.

Met behulp van uw klantnummer in uw profiel, heb ik uw aansluiting gevonden. Gaat het om de locatie aan de Veestraat? Ik zie namelijk dat een collega voor u bezig is om een nieuwe aanvraag op te starten. Staat u in contact hierover met deze collega of afdeling?
Hallo Tim, ik heb dit euvel inderdaad via een ticket ingeschoten en langs die weg is KPN wel bezig. Echter is mij verteld dat dit 10-15 werkdagen kan duren. Dat is wel erg lang voor iets waar ik zelf niks aan kan doen. Het betreft trouwens de locatie aan de Maasbrachterweg, niet aan de Veestraat.
Groet, Rolf
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rolf,

De gemiddelde oplostijd bij een lijnkaping is helaas 10 tot 15 werkdagen. U kunt hier absoluut niets tegen doen, dat klopt. Het ergerlijke is, KPN mag er niets aan doen om het te voorkomen volgens de Autoriteit Consument & Markt. Zelfs bij een overstapverzoek vanuit een dochteronderneming zoals Telfort, mag KPN de klant bijvoorbeeld niet na bellen om de overname van de lijn te controleren. Het is een probleem dat bij alle providers speelt en waar continue signalen over doorzetten en bespreken binnen de organisatie.

Er moet een volledig nieuwe levering van de lijn worden opgestart en daarbij zijn we afhankelijk van meerdere partijen, een escalatie of versnelde levering levert daardoor meestal niet veel tijdwinst op. Om die reden adviseer ik u direct te kijken naar tijdelijke oplossingen. Ik zie dat voor u een nieuwe order loopt om u weer aan te sluiten op glasvezel. Ik heb alle vertrouwen in mijn collega's die met het ticket bezig zijn dat ze alles op alles zetten om zo snel mogelijk weer online te krijgen. De afdeling probeert deze handelingen te versnellen, maar kan geen garantie geven.

Hopelijk bent u weer snel online! Ik help u graag met vragen en kan de voortgang voor u bekijken. Helaas heb ik geen opties om u sneller te helpen.

Reageer