Vraag

mobiel internet

  • 9 January 2018
  • 3 reacties
  • 150 keer bekeken

we hebben een nieuw mobiel internet abonnement afgesloten puur voor data
de simkaart die we ontvangen hebben is een KPN postpaid NFC SIM (zakelijk)
Deze simkaart wordt geplaatst in een mobiel internet modem 904 (dongel)
zodra dee in de laptopgeplaatswordt gaat het programma zoeken, maar komt terug met een foutmelding dat er geen simkaart in de dingel zit.
Plaatsen we er een andere bestaande simkaart in dan ziet hij deze wel, heeft ook netwerk, maar op deze kaart zit geen internet. wat doen we verkeerd. Of is de nieuwe simkaart niet geschikt voor de (verouderde) dongel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @pebo68,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat naar om te lezen de dongel de simkaart niet herkend. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het is erg goed dat u het ook al geprobeerd heeft met een andere simkaart. Nu vraag ik mij af of u de simkaart van het Mobiel Internet abonnement ook al in een ander apparaat of toestel getest heeft? Zo niet, wil ik u vragen om dit alsnog even te testen?

Ik vermoed eerlijk gezegd dat het in dit geval aan de dongel ligt en op deze manier kunnen we dat testen. Ik hoor graag of het gelukt is en of de simkaart bijv. in een mobiele telefoon wel gezien wordt.
De simkaart wordt in een telefoontoestel wel gezien. Wij denken dat de nieuwe simkaart (alleen data abonnement 4G net nieuw uit de verpakking) niet compatibel is met de verouderde KPN 904 3G dongel
Kunnen jullie hier uitsluitsel over geven
Reputatie 7
Badge +6
Hmm dat is inderdaad vreemd. Het betekent overigens niet dat de dongel kapot is, anders had deze de andere simkaart ook niet herkend. Het is overigens lastig om op afstand uitsluitsel te geven over de oorzaak van het probleem.

Ik adviseer u daarom om met zowel de simkaart als de dongel langs een KPN winkel te gaan. Daar kan men het probleem ter plekke onderzoeken. Laat u het mij weten als u in een winkel bent geweest?

Reageer