Vraag

Nog steeds GEEN VERBINDING.....Compleet in de steek gelaten!!

  • 18 November 2017
  • 1 reactie
  • 230 keer bekeken

Voordat ik met mijn verhaal begin, de gegevens:

Commerciele Ruimte
Hofplein 95
5223 LS, 's-Hertogenbosch

Op 20 oktober 2017 heb ik KPN gebeld voor een zakelijk abonnement. In eerste instantie wilde ik KPN ÉÉN aanvragen voor VOIP, echter werd mij aangeraden om de losse pakket Internet en analoog Telefonie te nemen ivm de lange levertijd (5-6 weken) van KPN ÉÉN en de opening van nieuwe restaurant. Zodra de restaurant open gaat zou de abonnement internet en telefonie alsnog omgezet kunnen worden naar KPN ÉÉN.

- De afgesproken opleverdatum was 2 november 2017. Experiabox werd geinstalleerd, maar helaas constateerde de KPN monteur dat de binnenkomende glasvezel aansluiting niet correct functioneerde.
Er zou iets mis zijn met de signaal.

- 3 november: Ik werd gebeld door KPN planning met de melding dat Reggefiber het probleem zou oplossen in de wijkcentrale op 6 november. Verder werd mij verteld dat indien het probleem niet op tijd zou worden opgelost, een 4G ROUTER zou worden gestuurd zodat ik alsnog mijn netwerk installatie kon uitvoeren en zodoende de restaurant op tijd te kunnen openen; er wordt namelijk gebruik gemaakt van tablets als menukaart en deze werken via een cloudserver.

- 7 november: Om de status te vernemen heb ik aan de hand van een speciale toegangscode zelf naar KPN planning gebeld. Deze kon niet vertellen of de storting al was verholpen. Ik werd doorverwezen naar Reggefiber. Daar kreeg ik te horen dat een monteur naar de wijkcentrale is gestuurd maar helaas het probleem niet kon oplossen en de order moest cancelen; blijkbaar heeft KPN verkeerde Poort-instellingen doorgegeven aan Reggefiber. Om nogmaals naar het probleem te kijken moest Reggefiber een nieuwe opdracht krijgen van KPN; dus heb ik vervolgens weer met KPN planning gebeld. Deze wist niks af van verkeerde poort-instellingen, maar heeft uiteindelijk wel een opdracht doorgezet naar Reggefiber. KPN Planning kon mij niet vertellen wanneer Reggefiber de opdracht zou uitvoeren. Daarentegen zou ik morgen (8 nov) alvast een 4G-ROUTER ontvangen als tijdelijke oplossing.

-9 november: Nog steeds geen 4G-Router ontvangen, dus weer gebeld naar KPN Planning. Blijkbaar is de 4G-ROUTER nooit verstuurd, maar werd deze alsnog vandaag opgestuurd worden. Verder heb ik uit bezorgheid ook nagevraagd of er wel een opdracht naar Reggefiber is doorgezet. Dit was gelukkig wel het geval, maar de uitvoeringsdatum was niet bekend en werd ik weer naar Reggefiber doorverwezen.
Tot mijn verbazing was de service van Reggefiber niet op de hoogte van een nieuwe opdracht KPN en wachten zij daar nog steeds op. Het kon zijn dat de opdracht nog niet is verwerkt. Ik moest begin volgende week maar terugbellen.

-13 november: Gebeld naar Reggefiber; nog steeds GEEN opdracht van KPN in hun systeem. Er werd mij nog eens geattendeerd dat Reggefiber niks gaat doen zonder een opdracht van KPN. Dus maar weer bellen met KPN Planning; opdracht is gewoon op 7 november doorgezet naar Reggefiber. Er zou zelfs al een terugkoppeling zijn geweest van Reggefiber dat op 23 november de werkzaamheden in de wijkcentrale wordt uitgevoerd. Vervolgens werd een KPN monteur ingeplanned op 24 november om de installatie te voltooien. Ik was hier niet tevreden mee, aangezien de nieuwe restaurant op zaterdag 18 november op zou gaan en de mijn wifi-netwerk op 17 november geinstalleeerd zou worden. Mij werd toen beloofd dat de 4G-ROUTER voldoende zou zijn als tijdelijk oplossing en daarmee ook een professionele wifi-netwerk mee opgezet kan worden. De restaurant zou gewoon open kunnen gaan op 18 november,

17 november: Mijn netwerk monteur heeft geconstateerd dat de tijdelijke oplossing van KPN niet voldoende is; het blijkt een draadloze 4G-MODEM te zijn en geen ROUTER. Mijn monteur heeft vervolgens eerst naar KPN planning gebeld en gevraagd om het probleem eerder dan 24 november te verhelpen. Zoals verwacht werd hij doorverwezen naar Reggefiber, aangezien zij de glasverbinding moet aanpassen in de wijkcentrale. Tot ons verbazing blijkt dat Reggefiber het probleem op 16 november al heeft opgelost; de aansluiting zou in de wijkcentrale al zijn gepatched. Om de lijn in gebruik te nemen moet KPN alleen nog de aansluiting in hun systeem aanzetten. Daarnaast heeft Reggefiber NOOIT een nieuwe opdracht ontvangen van KPN en zou er GEEN monteur ingeplanned staan op 23 november.
Dus maar weer naar KPN bellen om aan te geven dat Reggefiber het probleem aan hun zijde heeft opgelost en dat zij de aansluiting nu kan aanzetten. Maar wat blijkt? Niemand weet wat of hoe de vervolg stappen zijn Na 2 uur heen en weer gestuurd te zijn geweest, is er uiteindelijk een monteur ingeplanned voor zaterdag 18 november.

18 november: Monteur is vandaag langs geweest en geconstateerd dat het om een glasvezel aansluiting (heel slim van hem 🙄 ) . Daarnaast heeft hij aangegeven dat glasvezel centrale in het weekend is gesloten en daarom niks kan doen. Waarschijnlijk is het oorzaak crossing met andere lijnen. Ik binnen een uur nog teruggebeld worden door KPN planning om een andere afspraak in te plannen.

Waarom post ik dit hier? Circa 3 jaar geleden heb ik een soortgelijke situatie meegemaakt met mijn andere restaurant waarbij ik meer dan 4 maanden probleem had met telefonie. Ook daar werd ik constant heen en weer gestuurd door KPN. Pas nadat ik het verhaal op de forum had gepost werd het probleem pas echt aangepakt en opgelost.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Sheng, welkom op het Zakelijk KPN Forum,

Ik lees dat u al het nodige heeft meegemaakt. Wat een verhaal! Ik kan me goed voorstellen dat u zich in de steek gelaten voelt.

Ik ben wel blij om te lezen dat uw voorgaande ervaringen met het forum positief zijn geweest. Ook deze keer hoop ik uw menig over KPN van een positieve impuls te kunnen voorzien.

Op de adresgegevens die u verstrekt heb ik een ticket gevonden. Ik lees in het logboek dat er vanmorgen een monteur is geweest om de verbinding te herstellen.

Ik hoor graag van u of dit het geval is,

Reageer