Vraag

Storingen nieuw KPN modem

  • 7 April 2015
  • 4 reacties
  • 413 keer bekeken

Goedendag,

Sinds een aantal weken hebben wij een nieuw KPN modem maar er treden echter steeds storingen op. Soms gaat het rode lampje branden en dan is alleen het uit en weer aan zetten van de modem een oplossing. Volgens onze IT man kan het zijn dat de lijnsnelheid te hoog is, kunt u dat nakijken?

Contractant : Haveman Edelmetaal Adres : Populierendreef 321, 2272 RH Voorburg

Dank!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste haveman,

Er is zo te zien technisch meer aan uw aansluiting gewijzigd dan alleen een nieuw modem. :D

U had namelijk Zakelijk Internet (ADSL) tot 20Mbit. U heeft nu het Ondernemerspakket (VDSL zonder bellen) tot 50Mbit. Als ik kijk naar de verwachte haalbare snelheden bij u is dit voor ADSL 12Mbit en voor VDSL 14Mbit. Dit is een beetje teleurstellend als ik naar de afstand tot de centrale kijk, die is "maar" 1,8km. U zit daarbij net op de grens dat VDSL nog iets sneller is. Het VDSL signaal kan namelijk minder verre afstanden afleggen dan ADSL.

De poort in de centrale staat ingesteld op 25Mbit. Er komt momenteel bijna 18Mbit binnen op de lijn. Er is dus inderdaad geen speling / reserve meer over op de lijn. Dit kan inderdaad problemen geven, het zou beter zijn om de lijn in te stellen op ongeveer 15Mbit.

Met de wijziging van ADSL naar VDSL in gedachten, kunnen de verbrekingen ook veroorzaakt worden door overbodige bekabeling op de aansluiting. U moet daarbij denken aan eventuele wandcontactdozen voor telefonie die nog aangesloten zitten en niet gebruikt worden, dat is nadelig voor het signaal. Mijn advies om dit nog even te goed te controleren. Gebruik een ronde stugge kabel tussen het aansluitpunt en het modem en gelieve geen platte kabel.

Ik verneem graag van u nog enige informatie over de aansluiting en bekabeling. Wanneer dit goed zit, zal ik de technische dienst aansturen om uw lijn naar beneden te zetten in snelheid.
Tim,

De bekabeling is goed, graag lijnsnelheid terug zetten.

Dank!

Lex Peters
Reputatie 7
Badge +11
Beste Lex,

Ik heb u zojuist telefonisch gesproken. Morgenvroeg tussen 10.00 en 12.00 uur komt een monteur langs. Hopelijk kan de monteur volledig uitsluiten waardoor de verbrekingen veroorzaakt worden en natuurlijk hoe we dit gaan oplossen. Voor het Ondernemerspakket heb ik niet de mogelijkheid gevonden om de enkel technisch snelheid aan te passen. De monteur heeft de mogelijkheid om de technische dienst hiervoor aan te sturen.

Eventueel heb ik wel de mogelijkheid om u een downgrade aan te bieden. Daarmee komt u meteen helemaal terug op 10Mbit. Graag ontvang ik een reactie van u hier in het topic of middels een privébericht wanneer de monteur is geweest.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Lex,

Ik lees in de storings ticket dat het modem wordt vervangen voor een ander model. Dat lijkt mij een prima poging om het probleem opgelost te krijgen. Laat u binnenkort aan ons weten of de verbrekingen verleden tijd zijn?

Reageer