Beantwoord

Toestemming gebruik GSM versterker/repeater

  • 25 October 2018
  • 3 reacties
  • 1652 keer bekeken

Hallo, wie kan mij vertellen hoe ik toestemming kan vragen voor het zakelijk gebruik van een GSM-versterker? Ik zoek een e-mailadres, telefoonnummer of aanvraagformulier. KPN-klantenservice kan me niet verder helpen.
icon

Beste antwoord door Mohammad 29 October 2018, 14:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Paul B, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Zou u wat meer uitleg kunnen geven over de exacte situatie? Wat bedoelt u met zakelijk gebruik en hoe komt u er precies op dat hier toestemming vanuit KPN voor nodig is. Ik help u graag verder. 🙂
Ha Mohammed,
De bedoeling is om met een buitenantenne/repeater/binnenantenne GSM/4G een pand binnen te brengen waar geen signaal is. Volgens de leverancier van de versterker/repeater en het Agentschap Telecom moet hiervoor toestemming gevraagd worden aan de betreffende provider(s). Deze zijn namelijk eigenaar van de frequenties. Nu wil ik best toestemming vragen, alleen kan ik op de websites van de grote providers nergens vinden hoe en waar dat moet.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de uitleg @Paul B,

Ik heb zojuist contact opgenomen met netwerk beheer en begrijp dat wij geen versterkers meer leveren en geen ondersteuning meer bieden voor dit soort oplossingen in de traditionele vorm. De reden waarom ook het Agentschap Telecom hierbij betrokken wordt, is dat in het verleden vaak netwerk storingen zijn ontstaan door gebruik van deze apparaten.

Dit wil echter niet zeggen dat wij geen oplossing bieden voor bedrijven die wel het bereik binnen willen verbeteren. Vanuit KPN Indoor Solutions worden maatwerkoplossingen aangeboden. U kunt hiervoor het contactformulier invullen op de website, dan wordt contact met u opgenomen.

Reageer