Vraag

Verbinding van Fiber.nl aangesloten door KPN, aansluiting op ISRA (4 dikaders inpandig) onvindbaar

  • 15 August 2017
  • 5 reacties
  • 180 keer bekeken

Badge
is niet meer nodig. Betreft CM aansluiting en ik ben inmiddels geholpen door een oud-collega.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste @BjornV, welkom op het Zakelijk KPN Forum! ๐Ÿ™‚

Het klopt inderdaad dat klantenservice van KPN geen verbindingen van andere providers kan zien. Ook bij de 2e lijn / technische dienst is deze mogelijkheid tegenwoordig afwezig. Om die reden kan ik u niet goed helpen met dit probleem en dien ik u door te verwijzen naar uw dienstverlener, Fiber..

Uiteraard denk ik graag met u mee, maar vroeg of laat komen we tot de conclusie dat monteur Y of X, informatie A en B, vanuit Fiber moet komen en vanuit KPN er geen initiatief genomen kan worden.
Hebt u bij Fiber de mogelijkheid om een installatiemonteur te bestellen? Veel providers, waaronder KPN, biedt gratis installatieservice bij een afwijkend IS/RA aansluitpunt of levering!

Fijn dat u geholpen bent door een oud collega, hopelijk komt u snel verder en kunt u de aansluiting in gebruik gaan nemen.
(ik was toevallig bezig om te reageren en zag uw update โ˜บ๏ธ)
Badge
Beste @BjornV, welkom op het Zakelijk KPN Forum! ๐Ÿ™‚

Het klopt inderdaad dat klantenservice van KPN geen verbindingen van andere providers kan zien. Ook bij de 2e lijn / technische dienst is deze mogelijkheid tegenwoordig afwezig. Om die reden kan ik u niet goed helpen met dit probleem en dien ik u door te verwijzen naar uw dienstverlener, Fiber..

Uiteraard denk ik graag met u mee, maar vroeg of laat komen we tot de conclusie dat monteur Y of X, informatie A en B, vanuit Fiber moet komen en vanuit KPN er geen initiatief genomen kan worden.
Hebt u bij Fiber de mogelijkheid om een installatiemonteur te bestellen? Veel providers, waaronder KPN, biedt gratis installatieservice bij een afwijkend IS/RA aansluitpunt of levering!

Fijn dat u geholpen bent door een oud collega, hopelijk komt u snel verder en kunt u de aansluiting in gebruik gaan nemen.
(ik was toevallig bezig om te reageren en zag uw update โ˜บ๏ธ)
Beste Tim,
Ik weet dat de eerste-lijns niet in staat is om die informatie te bekijken, daarvoor is Annet te beperkt.
Ik heb de mazzel dat ik zelf bij de TSD heb gewerkt en dat er van die tijd nog een collega daar zit die het voor mij op kon zoeken, schijnbaar heeft hij nog wel de middelen/systemen om dit uit te zoeken. Ik snap de reactie van de eerste-lijns volkomen en ben volledig correct door hen geholpen, daarvoor mijn complimenten. Het is echter wel een vervelend verhaal wanneer je van het kastje naar de muur word gestuurd. Maar meestal ligt dat eerder bij de andere telco.
De lijn is inmiddels gevonden en ik kan gaan aanvangen met het aansluiten van de lijn op een adsl-router. We hebben expres gekozen om geen gebruik te maken van een installatiemonteur aangezien er meer dan voldoende kennis in huis is om dat zelf te doen.

Met vriendelijke groet,
BjornV
Reputatie 7
Badge +11
Hi @BjornV, bedankt voor uw reactie. Leuk om te lezen dat u een oude collega bent, wellicht heb ik nog met u samen gewerkt, ik stam zelf ook uit die periode. ๐Ÿ˜Š

Ik snap wel dat u klaar bent met het kastje / muur verhaal, ontzettend frustrerend. Terwijl het eigenlijk niet mag voorkomen dat een andere telco doorverwijst naar KPN. De telco kan ons (de netbeheerder) zelf aan het werk zetten of informatie opvragen met de juiste aansturing. Blij om te horen dat u met hulp van een oud-collega de gegevens hebt gevonden waar u naar op zoek bent!

Veel succes!
Badge
Hi @BjornV, bedankt voor uw reactie. Leuk om te lezen dat u een oude collega bent, wellicht heb ik nog met u samen gewerkt, ik stam zelf ook uit die periode. ๐Ÿ˜Š
[knip]
Ha Tim,
Dat zou dan wellicht tegen het eind van mijn projectperiode kunnen zijn, tegen die tijd was ik enkel en alleen met Marlin bezig ๐Ÿ˜…
Reputatie 7
Badge +11
Haha, en of ik natuurlijk Marlin ken ๐Ÿ˜‰
Een zoekopdracht in mijn mailbox levert niets op, we hebben elkaar mogelijk misgelopen ๐Ÿ˜„

Fijne dag vandaag!

Reageer