Vraag

Wifi Tuner geeft verzonnen waarden

  • 21 januari 2019
  • 8 reacties
  • 175 keer bekeken

Sinds vorige week mijn abonnement van KPN omgezet naar een Kleinzakelijk.

Ik ervaar twee "problemen":

  • uploadsnelheid is zeer laag. Ik heb deze nodig om op afstand camerabeelden te bekijken. Met 0,8Mbps kom ik niet erg ver. Vorig jaar is mij beloofd dat, na afsluiten nieuw abonnement (nu dus gedaan) deze snelheid door de technische dienst van KPN opgekrikt kon worden. Nu blijkt dit ineens niet mogelijk. Ik zou het op prijs stellen wanneer er toch nog een keer goed naar gekeken wordt.
  • De wifi sterkte is niet best. De monteur heeft met mij samen gekeken of de wifi werkt maar niet of ik 20 meter verderop ook voldoende signaal had. Thuis heb ik ziggo en die bieden een "wifi garantie". Is dit ook iets dat KPN biedt?
Ik ben in ieder geval zelf aan de gang gegaan met de KPN Wifi Tuner. Stappen volgens internet doorlopen totdat we bij de 3 metingen kwamen:
Meting 1,: 2 meter van modem -> 13mb/sec -> zoals verwacht
Meting 2: 10 meter van modem -> 43mb/sec -> veel te hoog. Zo snel is volgens internet niet eens mogelijk op mijn locatie.
Meting 3: 60 meter van modem, ver buiten mijn gebouw -> 86mb/sec -> zoals verwacht na meting 2...meting is totaal onrealistisch!

Ik ben heel benieuwd naar een reactie.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @Carwash,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Fijn dat u meteen uw profiel hebt ingevuld. Met uw klantnummer heb ik meteen uw gegevens erbij gepakt en een postcode check uitgevoerd. Ik zie dat er op uw adres max. 12 Mbit/s haalbaar is en er is op dit moment geen mogelijkheid om de snelheid te verhogen. Wellicht dat er later in het jaar een upgrade volgt maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Hebt u de wifi tuner met uw mobiel uitgevoerd? Zo ja, wilt u de check nogmaals uitvoeren maar wilt u dan het netwerk uitschakelen zodat uw mobiel alleen verbonden is met wifi.
Bedankt voor de snelle reactie.

Dat is een hele goede tip (en stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb). Ik heb wel in de gaten gehouden of het wifi signaaltje in mijn scherm stond tijdens de test. Maar wellicht is er toch overgeschakeld op mijn 4g provider.

Ik doe de test later op de dag opnieuw.

Het gaat mij zoals gezegd, vooral om de upload. En dat zou volgens de technische afdeling bij een nieuw abonnement op te schroeven zijn door achter de schermen een en ander te wijzigingen. Was dit dan een loze belofte om dit nieuwe abonnement af te sluiten? Zullen we waarschijnlijk nooit achter komen. Maar ik vind het wel erg jammer. 0,8mb/sec is op dit moment amper werkbaar en zeker niet toekomst-proof.
Reputatie 5
Badge +5
Graag gedaan! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Wat de upload betreft kan dat achter de schermen niet worden aangepast. Ik weet niet met welke gedachte dat tegen u is gezegd. Wellicht dat het met oog op de toekomst is gezegd.
Gisteren twee wifi boosters van KPN ontvangen.

Vandaag aangesloten:

In eerste instantie op de plek waar het signaal zwak was een lichte vooruitgang. Maar ik merkte dat op de plek rond het modem (waar ik eerst prima signaal had) het erg was terug gelopen. Ik wilde testen of het uitgaande wifi signaal van het modem soms vervangen was door de booster -> booster uitgezet -> nergens meer wifi.

Verschillende malen alles opnieuw opgestart...modem..router..stekkers erin/eruit...telefoon herstart, etc etc.

Wifi signaal wordt niet meer gevonden.

Wat gaat er fout?
Reputatie 5
Badge +5
Hi @Carwash,

Goed om te lezen dat u 2 wifi boosters van ons hebt ontvangen. Wat vreemd dat het signaal niet meer wordt gevonden. Wilt u mij een privé bericht sturen met uw postcode+huisnummer, naam contractant en ter verificatie de laatste 4 cijfers van het IBAN rekeningnummer?
@Rashid Gegevens voor het weekend verstuurd.

Inmiddels ben ik erachter waarom ik geen wifi had: het stond uitgeschakeld in het modem.

Maar hoe dit komt? Het is me daarna nog eens gebeurd. Het heeft echt met die Experia Wifi te maken... Maar goed voorlopig werkt het.

Rest mijn vraag: wordt het wifi signaal door het modem én booster afgegeven? Of alleen vanaf de booster?
Reputatie 5
Badge +5
Hi @Carwash,

Goed om te lezen dat het probleem is opgelost! In eerste instantie komt het signaal van de modem en de booster verspreid het signaal weer verder. Dus uw mobiel of laptop kan het signaal van beide apparaten oppakken.
Vreemd, op de plek waar het modem staat had ik eerst namelijk beter bereik.

Ik zal proberen die tweede booster ook aan te sluiten en in de buurt van het modem te zetten. Misschien helpt dat.

Reageer