Beantwoord

4 G internet

  • 5 september 2017
  • 16 reacties
  • 269 keer bekeken

Vandaag 4 G internet gekregen. Kan via Thunderbird wel mails ontvangen, maar niet versturen. Las dat ik SSL/TLS moest wijzigen in STARTTLS. Heb dit gedaan, maar kan nog steeds geen e-mails versturen. Herkent iemand dit en weet iemand hiervoor een oplossing
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 5 september 2017, 20:06

Hallo @Van Ingen en @Tim,

Oplossing voor de Thunderbird foutmelding voor smpt.kpnmail.nl poort 587 via mijn KPN 4G MoFi.

1. Open Thunderbird en selecteer je KPN iMap "......@kpnmail.nl"
2. Selecteer via de rechter muisknop helemaal onderaan in deze lijst "Settings"
3. Selecteer "Outgoing Server (SMTP)"
4. Selecteer "kpnmail.nl - smtp.kpnmail.nl"
5. Selecteer rechts de "Edit"
6. Vul hier je "Security en Authentication" gegevens in:


7. Maak - indien je er er meerdere hebt in Thunderbird - van deze je "Default" smtp server
8. Klik op "OK"
9. De KPN smtp server vraagt dan ook nog even om je "Enter Password"
10. Klik nogmaals op "OK" om je wijzigingen op te slaan in de "Settings" van Thunderbird

Bij mij werkt het verzenden van e-mails met mijn KPN account in Thunderbird nu ook via mijn KPN 4G MoFi verbinding! 😎

Succes!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Van Ingen, welkom op het Zakelijk KPN Forum 😃

Ik help u graag met dit probleem! Gaat het om het instellen van uw @kpnmail.nl e-mailadres?
Onderstaande instellingen zijn voor u van toepassing.

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.

Lukt het daarmee? Wat is precies de foutmelding die u ziet?
Reputatie 7
Hallo @Van Ingen,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Ik heb pas geleden ook Thunderbird v52.3.0 geïnstalleerd op mijn Mac - OS X 10.10.5. Ik heb mijn KPN account toegevoegd en de instellingen vanaf de KPN e-mailserver laten inlezen. Dat ziet er dan zo uit:


Komt je dit bekend voor? Ik hoor graag even van je.
Reputatie 7
Badge +11
Dank voor het meedenken @BerendDeMeyer
Ik zie dat jij wel STARTTLS gebruikt! Dat is nodig bij Thunderbird begrijp ik? 🙂
Reputatie 7
Graag gedaan @Tim.

Omdat Thunderbird zelf "Configuration found at email provider" aangeeft heb ik dat zo gelaten en mijn KPN account op basis van deze instellingen toegevoegd. Het werkt perfect voor het verzenden van mijn e-mails met mijn KPN account.
Reputatie 7
Hallo @Van Ingen en @Tim,

Ik heb Thunderbird ook even getest door mijn Mac alleen via mijn KPN 4G MoFi (iPhone) - met het internet te verbinden. Het verzenden van een e-mail met mijn KPN account in Thunderbird geeft nu bij mij dus ook onderstaande foutmelding!


Nu is de vraag natuurlijk, waar gaat het mis tijdens de reis van de e-mail met een 4G verbinding i.c.m. Thunderbird en de uitgaande smtp.kpnmail.nl server poort 587? Daar heb ik vooralsnog op dit moment nog geen antwoord op.

Apple Mail verzenden vanaf mijn KPN account werkt wel gewoon normaal via de genoemde 4G verbinding. Lijkt mij een issue van Thunderbird....

Wordt vervolgd...
Reputatie 7
Hallo @Van Ingen en @Tim,

Oplossing voor de Thunderbird foutmelding voor smpt.kpnmail.nl poort 587 via mijn KPN 4G MoFi.

1. Open Thunderbird en selecteer je KPN iMap "......@kpnmail.nl"
2. Selecteer via de rechter muisknop helemaal onderaan in deze lijst "Settings"
3. Selecteer "Outgoing Server (SMTP)"
4. Selecteer "kpnmail.nl - smtp.kpnmail.nl"
5. Selecteer rechts de "Edit"
6. Vul hier je "Security en Authentication" gegevens in:


7. Maak - indien je er er meerdere hebt in Thunderbird - van deze je "Default" smtp server
8. Klik op "OK"
9. De KPN smtp server vraagt dan ook nog even om je "Enter Password"
10. Klik nogmaals op "OK" om je wijzigingen op te slaan in de "Settings" van Thunderbird

Bij mij werkt het verzenden van e-mails met mijn KPN account in Thunderbird nu ook via mijn KPN 4G MoFi verbinding! 😎

Succes!
Reputatie 7
Badge +11
@BerendDeMeyer Bedankt voor je stappenplan! Hopelijk komt @Van Ingen hiermee uit de voeten 😉
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Maar ik kom er niet uit. Wij hebben twee laptops. Maar op beide kan ik geen mails meer ontvangen en/of versturen. Ook niet als ik de xperia-box weer aanzet. Ik weet niet wat ik nu gedaan heb en hoe ik alles weer kan terugzetten. Er wordt een wachtwoord voor ......@kpnmail.nl op imap.kpnmail.nl gevraagd. Maar ik weet niet waar ik dit wachtwoord kan vinden of dat ik deze ooit heb ingevuld. En waar ik eventueel een nieuwe aan kan vragen.
Ik weet het: Op gebied van computers ben ik een hopeloos geval, maar hopelijk weten jullie een oplossing?
Reputatie 7
Goedemorgen @Van Ingen,

Geen probleem natuurlijk, daar hebben we het forum tenslotte voor. Even een tweetal kleine checkvragen, in welk besturingssysteem gebruiken jullie Thunderbird en hebben jullie een consumenten- of een zakelijk account voor de e-mail?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Van Ingen, als je je wachtwoord voor je e-mailadres niet meer weet kun je een nieuw wachtwoord aanmaken via jouw KPN ID. Als je daar geen account hebt en het niet lukt om er 1 aan te maken, help ik je graag verder. Als laatste mogelijkheid kan ik een nieuw wachtwoord per brief versturen.
Reputatie 7
Hallo @Van Ingen,

Ik ben even benieuwd of het inmiddels al is gelukt met je e-mailadressen en het - eventueel - resetten van de wachtwoorden, op basis van de advies van @Tim. Mocht je toch nog (andere) problemen ondervinden, laat het ons dan gerust even weten hier. We helpen natuurlijk je graag verder.

Succes!
Hallo allemaal,
Het probleem heb ik nog steeds. Op één laptop ontvang ik wel weer e-mails. De andere pakt het wachtwoord niet en daar kan ik helemaal niets mee. Nu doe ik alles via de webmail. Niet echt handig, maar het werkt wel. We hebben een zakelijk pakket en alles moet toch doorgaan.
Dus als jullie een oplossing hebben houd ik mij aanbevolen 😉
prettig weekend allemaal
Reputatie 7
Hallo @Van Ingen,

Bedankt voor je feedback. Omdat ik de indruk heb dat er veel zaken toch nog erg onduidelijk zijn, zou ik je willen vragen om even aan te geven wat je stap-voor-stap hebt gedaan op die ene laptop waar je nu wel e-mails ontvangt.

Als je deze stappen ook zou willen aanvullen met schermafdrukken dan heb ik een beter beeld van je probleem en kan ik je ook beter/sneller helpen.

Ik hoop dat je daar even de tijd voor wilt/kunt nemen. Alvast bedankt voor je moeite.

Jij ook een fijn weekend! 😎
Hallo, Er kwam hier iemand langs die meer verstand van computers heeft dan ik. Ik heb hem jullie antwoorden/oplossingen laten lezen en hij heeft alles weer goed gezet. (een kop koffie doet wonderen 😉 ) Jullie allemaal bedankt voor jullie hulp.
Goed weekend en groetjes: Van Ingen
Reputatie 7
Hallo, Er kwam hier iemand langs die meer verstand van computers heeft dan ik. Ik heb hem jullie antwoorden/oplossingen laten lezen en hij heeft alles weer goed gezet. (een kop koffie doet wonderen 😉 ) Jullie allemaal bedankt voor jullie hulp.
Goed weekend en groetjes: Van Ingen

Hallo @Van Ingen,

Bedankt voor je feedback en natuurlijk super om te lezen, dat het is opgelost door een nader met behulp van onze aanwijzingen! 😎

Omdat het voor ons forum belangrijk is dat mede forumleden kunnen zien in welke reactie het beste antwoord is gegeven als DE oplossing voor jouw vraag, zou ik je vriendelijk willen vragen om een van de reacties als "Beste Antwoord" te markeren. Hiermee is de cirkel van deze Q&A dan weer helemaal rond.

Alvast bedankt voor je moeite en ik wens jou/jullie ook een heel fijn weekend. Nu in ieder geval zonder zorgen mbt mailen op jullie laptops!

Succes!
Reputatie 7
Badge +11
Hi @Van Ingen, top dat jullie eruit zijn gekomen! Nu kunnen we, zoals @BerendDeMeyer aangeeft, er nog voor zorgen dat andere gebruikers snel het antwoord vinden in dit topic zoals deze reactie van Berend. 😊

Reageer