Vraag

4G voor buitengebied NIET mogelijk????

  • 30 September 2017
  • 7 reacties
  • 467 keer bekeken

Hallo,

We hebben thuis zakelijk internet van KPN, maar dit heeft maar een snelheid van 4Mb/s per seconde. Dus op de site van KPN gekeken, staat daar dat we 11Mb/s moeten hebben. Dus de monteur laten komen, zegt hij dat we maximaal 4Mb/s kunnen hebben. Hij raadde ons toen 4G in het buitengebied aan, ik KPN bellen zeggen hun dat we geen 4G in het buitengebied mogen hebben. Nu is mijn vraag: Waarom niet? We voldoen aan alle eisen gesteld door KPN en we hebben 4G bereik.

Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Met vriendelijke groet,

Wesley

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @WesleyS,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Goed dat u gelijk uw klantnummer hebt ingevuld, zo heb ik gelijk uw gegevens kunnen opzoeken. Ik zie dat u een zakelijk internet abonnement hebt tot 8 Mbit/s. Dit abonnement is een verouderd abonnement dat niet meer wordt aangeboden. Met dit abonnement bent u gebonden aan de 8 Mbit/s snelheid en zult u nooit het maximale van 11 Mbit/s halen. Wellicht een goed idee om naar nieuwere abonnementen te kijken? Laat het mij weten, ik help u hier graag mee.

Het klopt inderdaad dat er geen internet buitengebied beschikbaar is op uw adres. Dit heeft met meerdere factoren te maken. Er is 11 Mbit/s haalbaar op uw adres en dit betekent dat er een stabiele kabelverbinding is. Dat zorgt er weer voor dat er minder 4G masten in uw omgeving worden geplaatst.
Op de website van KPN kunt u, na het invullen van uw postcode, zien of er internet buitengebied beschikbaar is op uw locatie.
Hoi Rashid,

Jullie zeggen dat we 8Mb/s kunnen halen, maar de monteur is langs gekomen en heeft verteld dat we geen internetsnelheid hoger dan 4Mb/s kunnen behalen omdat de internetverbinding te instabiel is.

Oftewel we hebben nog nooit 8Mb/s gehad en 4G bereik is uitstekend bij ons.
Reputatie 5
Badge +10
@WesleyS, Op uw locatie is een maximale snelheid haalbaar van 11 Mbit/s. Dat kunt u zelf opvragen op de Fourstack pagina van KPN.

De conclusie van de monteur klopt. De reden dat de monteur slechts 4 Mbit/s meet komt door uw huidige abonnement. Het is een verouderd abonnement waarin u beperkt bent tot 8 Mbit/s. Ik ben zelf ook voor u op onderzoek gegaan en zie dat er wel iets meer dan 4 Mbit/s op uw modem binnen zou moeten komen. Mocht u willen kan ik een ticket voor u aanmaken. Het zal geen onwijs grote verschil zijn. De beste oplossing zou zijn dat u naar een ander abonnement overstapt.
Reputatie 4
Badge +1
Had u toevallig ISDN in het verleden? dan kan het wellicht zijn dat het nog een Annex B lijn is als ze die naar Annex A doen zou het een stuk beter moeten worden
Ja, we hebben een extra telefoon lijn voor ons alarm. Misschien dat u het kan verplaatsen dan maar?
Reputatie 4
Badge +1
Ik kan dat niet ben ook gewoon een klant, wat ik had gedaan toen ik een klant had die ook bij kpn zat en dit probleem had was dat ze kpn belden en gevraagd hadden of hun lijn van Annex B kon worden overgezet naar Annex A
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis! 😉

Reageer