Beantwoord

8 weken wachten op ondernemerspakket

  • 28 december 2015
  • 34 reacties
  • 816 keer bekeken

Ik heb 8 weken geleden onderdemerspakket aangevraagd bij kpn. Streefdatum was 18 december maar kpn is niet komen opdagen zonder zelfs een bericht van hun kant. Ik bel inmiddels al 2 weken elke dag maar ik krijg te horen dat ze eraan werken. Dit is heel frusterend want ik kan mijn winkel niet beveiligen omdat kpn geen service kan leveren. Net heeft een medewerker van kpn mij 55 minuten laten wachten om vervolgens te zeggen dat ik terug gebeld wordt. 

Ik ben nu sterk aan het overwegen om met mijn 4 winkels naar de concurrent te verhuizen. 
icon

Beste antwoord door MelanieMode 16 februari 2016, 12:33

Beste Tim, 

kpn heeft eindelijk mijn ondernemerspakket geleverd. Internet is geinstalleerd. Dit niet dankzij kpn maar dankzij 1 mederwerker van een miljoenenbedrijf die goed werk levert en dat ben jij (Tim). 

Nu we van dit koppijn af zijn wil ik graag een procedure van schadevergoeding starten. Zou je mij hiermee kunnen helpen ? 

met vriendelijke groet, Zare 
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Zare, welkom op het zakelijke forum van KPN.

Dit is inderdaad erg frustrerend. Ik snap dat het voor u belangrijk is om zo snel mogelijk aangesloten te worden. Onze excuses voor de vertraging.

Ik heb uw privébericht ontvangen, waarvoor dank. Ik begrijp dat het wachten is op een nieuwe afspraak met de monteur. Deze kan ik zelf niet inplannen en wordt uitgevoerd door een achterliggende afdeling. Ik heb deze afdeling meteen een verzoek gestuurd om zo snel mogelijk contact op te nemen om een nieuwe afspraak te maken. Ik verwacht snel een reactie te ontvangen, ik breng u op de hoogte zodra ik meer weet.
Beste Tim , 

hoe lang hebben ze bij de achterliggende afdeling van kpn nodig om contact op te nemen en een afspraak in te plannen ! Jij bent nu ook al 2 dagen mee bezig ! Heb je al reactie terug gehad ? 

Misschien een idee voor kpn om daar meer mensen in te zetten ! 

groetjes, Melanie Mode 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Zare,

Ik heb helaas geen terugkoppeling ontvangen. Voor vandaag had ik een agenda punt aangemaakt om er weer achteraan te gaan. Mijn excuses voor de vertraging, dat is absoluut niet fijn.

Ik kan zien dat er nog steeeds problemen in de levering van het glasvezel signaal zijn. Maandag is de status nog nagevraagd bij de technische dienst en die hebben aangegeven dat er gewerkt wordt aan een oplossing. De monteur kan daardoor nog niet ingepland worden. We zijn inmiddels 2 dagen verder dus ik heb nu rechtstreeks contact gezocht met de technische dienst met hoge urgentie. Ik hoop daardoor voldoende aandacht te kunnen krijgen voor uw order.

Zodra er meer bekend is dan breng ik u op de hoogte.
Beste Tim, 

het is inmiddels al 4 januari. Ik heb nog steeds niks vernomen van kpn ! 

Weet je wat voor een slechte reclame dit voor kpn is als 100 klanten per dag bij mij in de winkel niet kunnen pinnen en dat ze te horen krijgen dat dit aan kpn ligt ! Er is zelfs al toevallig een klant geweest die bij de hoofdkantoor van kpn werkte en hij snapt ook niet hoe het kan dat kpn sinds 4 november bezig is om internet te leveren. 

Ik hoor graag van je 

groetjes, Melanie Mode 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Melanie Mode,

Hier mogen we absoluut niet trots op zijn! :(

Vandaag heb ik wederom het bericht ontvangen dat er nog altijd aan een oplossing wordt gewerkt, wat een teleurstelling.

Ik begrijp de impact op uw bedrijf heel goed. Ik ga er verder achteraan en hoop u snel meer duidelijkheid te kunnen geven.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Melanie Mode,

Ik heb eindelijk 'persoonlijk' terugkoppeling ontvangen over de problemen. Reggefiber, de glasvezel netwerkbeheerder, krijgt de verbinding nog niet werkend. Zojuist heeft mijn collega om opheldering gevraagd en een indicatie voor de oplossing. Mijn collega heeft aangegeven dat ze de order extra gaan monitoren, aansturen en u op de hoogte houden zodra er meer bekend is.

Nu er intern druk gezet wordt, vertrouw ik erop dat er snel een oplossing komt!

Als u deze week geen bericht krijgt dan help ik graag om dit probleem te escaleren naar een hoger niveau.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Melanie Mode,

Reggefiber heeft gisteren aangegeven de projectaannemer aan te sturen om deze aansluiting te realiseren. Wie de projectaannemer is en wat het precies betekent weet ik niet te zeggen. Er wordt in ieder geval actie ondernomen en dat vind ik belangrijk!

Ik blijf de status volgen en houd u op de hoogte van ontwikkelingen.
Beste Tim , 

bedankt voor je inzetting ! We wachten het af. 

met vriendelijke groet, Melanie Mode 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Melanie Mode,

Geen probleem, ik doe absoluut mijn best voor u! Het is erg lastig dat het probleem en de vertraging bij de netwerkbeheerder ligt, ik kan daar weinig invloed op uit oefenen. :(
Vandaag zie ik geen voortgang in de order maar ik kan de handelingen van Reggefiber en de projectaannemer ook niet inzien. Ik had graag nog goed nieuws gegeven voor het weekend aan, sorry! Hopelijk betere resultaten volgende week.
Beste Tim, 

ik moet zeggen dat ze 5 weken terug 2 keer de straat open hebben gebroken en dat ze glazvezel wel hebben aangelegd ! Moet er dan nog iets anders door reggefiber worden gedaan ? 

met vriendelijke groet, melanie mode 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Melanie Mode,

Reggefiber regelt bijna alles op technisch gebied en verzorgt de gehele glasvezel verbinding van centrale tot aan uw deur. Er zijn problemen met het aansluiten op de centrale, meer details kan ik niet inzien. KPN regelt de order en daarmee het aansturen van Reggefiber voor de technische uitvoering. Als ik u na het weekend geen duidelijkheid kan geven, ga ik er achteraan.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/8-weken-wachten-op-ondernemerspakket/m-p/6118#M665Beste Melanie Mode,

Geen probleem, ik doe absoluut mijn best voor u! Het is erg lastig dat het probleem en de vertraging bij de netwerkbeheerder ligt, ik kan daar weinig invloed op uit oefenen. Smiley Verdrietig
Vandaag zie ik geen voortgang in de order maar ik kan de handelingen van Reggefiber en de projectaannemer ook niet inzien. Ik had graag nog goed nieuws gegeven voor het weekend aan, sorry! Hopelijk betere resultaten volgende week.

 Beste Tim , 

heb je al inmiddels goed nieuws voor me ? 

met vriendelijke groet, Zare
Reputatie 7
Badge +11
Beste Melanie Mode,

Vanuit KPN wordt de order bijna dagelijks gevolgd maar het wachten is nog steeds op Reggefiber en de projectaannemer. Ik heb zojuist een status update gevraagd bij de collega's die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren en monitoren van de order. Wat ik namelijk absoluut wil weten is de exacte reden van de vertraging. Misschien kunnen we dan begrijpen waarom we wachten.

Daarnaast heb ik gevraagd om wederom druk uit te oefenen en mij of u z.s.m. van een terugkoppeling te voorzien.

Toevoeging:

Oké, tijdens het afronden van mijn bericht heb ik al een terugkoppeling ontvangen. Bijna alle problemen zijn verholpen en de order kan afronden. Volgende week, op 21 januari, kan het signaal opgeleverd worden. Eindelijk duidelijkheid dus! Ik vertrouw erop dat er snel contact met u wordt opgenomen voor het inplannen van de installatiemonteur.
Beste Tim, 

ik ben net gebeld geweest door Reggeviber en ze hebben afspraak ingepland voor 21 januari om glasvezel te komen aanleggen ! 

Laten we afwachten of dit goed gaat. 

Ik denk dat als jij geen druk had uitgeoefend dat ik nog 2 maanden moest wachten. 

met vriendelijke groet, 

Melanie Mode 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Melanie Mode,

Goed om te horen dat u bent gebeld voor een afspraak, dan gaat het hopelijk nu eindelijk goed komen!

Het heeft misschien geholpen dat ik vandaag een juiste medewerker te pakken heb gekregen. :D

We wachten af!
Beste Tim , 

het bedrijf dat kpn extern heeft ingeschakeld om 21 januari bij mij de glasvezelkabel door te trekken heeft net afgezegd omdat het zogenaamd te bevroren is om de grond open te maken. Ze wilden de afspraak naar 2 februari verschuiven. Waarop ze mij niet konden beantwoorden als 2 februari nog harder vriest wanneer het dan wel moet gebeuren. 

Ik wil graag officieel schade verhalen bij kpn voor omzet bederf. Mijn klanten kunnen bij mij niet pinnen omdat kpn mij sinds begin november aan het lijntje houdt. Ik zou in die tijd bij de concurrent al internet kunnen hebben. 

Zou je mij kunnen helpen met indienen van schade ?

met vriendelijke groet, melanie mode 
Badge
Beste Melanie Mode,

Excuses dat het zo lang geduurd heeft voordat er een update kwam vanaf mijn kant.

Voor nu lijkt het de goede kant op te gaan. De actie ligt nu uit bij Reggefiber. Het is de bedoeling dat Reggefiber 21-01-2016 verder gaat met glasvezel bij u. Bent u hier ook van op de hoogte?

Met vriendelijke groet,

Carola
Beste Carola, 

als je de moeite had genomen om mijn vorig bericht te lezen dan had je kunnen weten dat de afspraak van 21 januari is geannulleerd en u zou ook kunnen lezen dat ik om schadevergoeding vroeg. 

Misschien is het beter om dit aan Tim over te laten want hij is tot nu toe de enige medewerker van kpn die normaal werk levert. 

met vriendelijke groet, Melanie Mode 
Badge
Beste Melanie Mode,

Excuses, dat was niet handig van me. Het klopt wat je zegt. Reggefiber mag niet gaan graven in de grond omdat hier een risico aan vast zit in verband met de vorst. Dit is verre van ideaal en ik begrijp dan ook heel goed dat u hier niet mee akkoord gaat. Wil je nog verder met KPN? Dit is van belang omdat ik de afspraak van 2 februari nog niet zie staan. Als u wel met KPN verder wil gaan, dan hoor ik dat graag. Vanuit uw antwoord zal ik dan een klacht voor u indienen.

Met vriendelijke groeten,
Carola
Reputatie 3
Badge +3
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/949 schreef op https:///t5/Internet/8-weken-wachten-op-ondernemerspakket/m-p/6312#M693

Beste Tim , 

het bedrijf dat kpn extern heeft ingeschakeld om 21 januari bij mij de glasvezelkabel door te trekken heeft net afgezegd omdat het zogenaamd te bevroren is om de grond open te maken. Ze wilden de afspraak naar 2 februari verschuiven. Waarop ze mij niet konden beantwoorden als 2 februari nog harder vriest wanneer het dan wel moet gebeuren. 

Ik wil graag officieel schade verhalen bij kpn voor omzet bederf. Mijn klanten kunnen bij mij niet pinnen omdat kpn mij sinds begin november aan het lijntje houdt. Ik zou in die tijd bij de concurrent al internet kunnen hebben. 

Zou je mij kunnen helpen met indienen van schade ?

met vriendelijke groet, melanie mode 

 

Beste Melanie,

Ik begrijp heel goed dat u zich zorgen maakt op dit moment. U wilt uw klanten natuurlijk de beste service bieden, en uw bedrijfsvoering doorzetten zoals u gewend bent. Om het gemis van de PIN-diensten op te vangen, kan ik u adviseren om tijdelijk gebruik te maken van mobiel pinnen bij een extern bedrijf. 

https://www.pindirect.nl/weekhuur.htm en http://lubee.nl/ zijn voorbeelden van bedrijven die tijdelijke PIN-diensten voor een kortere periode aanbieden. De voorwaarden van de diensten verschillen van elkaar, dus bekijk dit op uw gemak. 

Ik kan me ook goed voorstellen dat u de kosten en gemiste inkomsten, graag vergoed zou willen zien, omdat u hier niet om heeft gevraagd. Ik kan u toezeggen dat ik achteraf (wanneer alles werkt zoals u wenst), samen met u een klacht in kan dienen om de situatie zoals deze geweest is, te laten beoordelen. Over eventuele uitkomsten hiervan, kan ik momenteel nog niets zeggen, maar weet dat mijn collega's of ik u hier niet mee laten zitten! 

Wanneer het vriest, is het lastig, of soms onmogelijk, om graafwerkzaamheden uit te voeren. Dit is door de netwerkbeheerder niet te voorkomen. Voorlopig staat de afspraak nu voor 2 februari, en zult u helaas dit moeten afwachten. Mijn oprechte excuses voor de situatie! Ik hoop van harte dat alle nodige zaken snel in orde kunnen worden gemaakt. 

Ik wil u alsnog hele fijne avond wensen. Wanneer u aanvullende vragen of opmerkingen hebt, dan zijn deze natuurlijk welkom. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Beste Tim, 

alles is inmiddels ontdooit en het vriest niet meer ! Kun je ervoor zorgen dat dat bedrijf deze week nog de glazvezel komt aanleggen ?

Hoe lang duurt het nog nadat zij glazvezel hebben aangelegd tot ik van kpn internet heb ? Is het mogelijk om dit alvast te plannen zodat ik niet weer 3 weken op een afspraak moet wachten ? 

met vriendelijke groet,  Melanie Mode
Reputatie 3
Badge +3
Dag Melanie, 

Ik zie een aantekening in mijn systeem van vanmiddag 15:00 dat er een afspraak met u is gemaakt voor 29 januari. Is dit bekend bij u? Ik zal anders direct met de planning bellen om dit te bevestigen. 

Ik hoor graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Burhan
Beste Burhan, 

ik ben vanmiddag gebeld geweest door kpn. Ik heb 29ste een afspraak met reggefiber voor glasvezel en ik heb 3 februari afspraak met kpn voor definitieve installatie. Nu nog hopen dat alles volgens de planning gaat. 

met vriendelijke groet, Melanie Mode
Reputatie 3
Badge +3
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/949 schreef op https:///t5/Internet/8-weken-wachten-op-ondernemerspakket/m-p/6484#M713

Beste Burhan, 

ik ben vanmiddag gebeld geweest door kpn. Ik heb 29ste een afspraak met reggefiber voor glasvezel en ik heb 3 februari afspraak met kpn voor definitieve installatie. Nu nog hopen dat alles volgens de planning gaat. 

met vriendelijke groet, Melanie Mode

 

Daar ga ik zeker vanuit, Melanie. Het wordt gewoon tijd dat er wordt geleverd wat er is beloofd. Ik hoor graag van u wanneer u vragen heeft. 
Beste Tim of Burhan, 

we hebben nogmaals een drama met kpn. Nu heeft kpn de hele orde geannuleerd net een paar dagen voordat we zouden komen installeren. Ik heb vanochtend kpn service gebeld en ik krijg te horen dat dit inderdaad klopt. Na een uur uitzoeken blijkt dat kpn weer een blunder heeft begaan. Nu heeft kpn een spoed ondernemerspakket besteld. 

Vorige week heeft een mevrouw contact gehad met kpn en het is haar toen verteld dat er een nieuwe ondernemerspakket aan haar geleverd moet worden zonder erbij te vertellen dat dit om een ander adres gaat. Geschrokken dat ze was heeft ze het hele order geannuleerd zonder te weten dat dit mijn order was. Die mevrouw blijkt de nieuwe eigenaar te zijn van mijn pas verkochte winkel. Ik heb sinds 1 november 2015 1 van mijn 4 winkels verkocht met postcode 6231GL huisnummer 16 (Meerssen). Ze heeft een eigen kvk nummer en is een zelfstandig eigen bedrijf die niks te maken heeft met mijn VOF met postcode 6301DW huisnummer 1 (Valkenburg). 

Niemand anders dan ik kan mijn order van mijn eigen bedrijf annuleren, maar blijkbaar kan iedereen bij kpn je order annuleren. 

Ik eis van kpn dat ze deze week nog mijn ondernemerspakket komen installeren ! Anders ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen om schade te verhalen. 

Ik verwacht vandaag nog een telefoontje van afdeling planning om deze week iemand te sturen. 

met vriendelijke groet, Melanie Mode

Reageer