Sticky

Alternatief modem: de FRITZ!Box

  • 25 maart 2020
  • 3 reacties
  • 407 keer bekeken
Alternatief modem: de FRITZ!Box
Reputatie 6
Badge +6

Door de mogelijkheid voor vrije modemkeuze bieden we onze klanten vrijheid. De ondersteuning die we kunnen bieden bij een eigen modem is echter beperkt. Voor de klanten die gebruik willen maken van extra mogelijkheden zoals een VPN of een vast IP-adres kunnen we nu een alternatief modem leveren, de FRITZ!Box.

De FRITZ!Box is als beste getest door de Consumentenbond, en ideaal voor iedereen die zijn internet-netwerk naar eigen voorkeur wil instellen met o.a. een gastennetwerk en extra privacy.
 

Hoe kan ik de FRITZ!Box bestellen?

De FRITZ!Box is te bestellen is in combinatie met een nieuw abonnement KPN Kleinzakelijk Internet: “KPN Hussel voor op de zaak”. Ook voor klanten met een ouder Kleinzakelijk Internet pakket is de FRITZ!Box beschikbaar.

Natuurlijk helpen we u bij de KPN Klantenservice graag om de FRITZ!Box aan uw pakket toe te voegen, maar het is ook mogelijk om de bestelling via MijnKPN te plaatsen. De kosten voor deze uitbreiding bedragen € 6,19 per maand exclusief BTW. U krijgt dan de FRITZ!Box 7590 of 7583 (afhankelijk van uw aansluiting) in bruikleen geleverd samen met gratis Tech Desk ondersteuning hiervoor. 
 

Installatie van de FRITZ!Box

De FRITZ!Boxen leveren we met hetzelfde KPN profiel dat ook in de zelf aan te schaffen FRITZ!Boxen zit. Daarnaast voegen we een klein configuratiescript toe waardoor het bruikleen exemplaar zichzelf automatisch installeert zodra het modem gekoppeld word. Dit houdt in dat het modem automatisch het KPN profiel kiest en toepast. Als u ook telefonie in het pakket hebt, maakt het modem met ons systeem en neemt het uw telefoniegegevens over. Vervolgens kunt u zelf naar keuze met de overige instellingen van de FRITZ!Box aan de gang.

Als u als nieuwe klant de FRITZ!Box besteld nemen we dit mee in de (gratis) installatie. De bestaande klanten installeren het modem zelf of kiezen voor een betaalde monteur.
 

Ondersteuning in het gebruik van de FRITZ!Box

Zoals eerder benoemd is de ondersteuning van onze Tech Desk inbegrepen wanneer u uw pakket uitbreidt met de FRITZ!Box. U kunt 7 dagen per week tussen 08.00 – 22.00 uur telefonisch terecht met al uw vragen over de FRITZ!Box en andere apparaten zoals draadloze printers, pinapparatuur, etc. Als u onze klantenservice belt, verbinden we u door naar Kleinzakelijk Tech Desk. Natuurlijk is het ook mogelijk om uw vraag eerst op het forum te stellen zodat andere gebruikers en de moderators u kunnen helpen.
 

Welke diensten werken niet met de FRITZ!Box?

Wanneer u kiest om de FRITZ!Box te gebruiken (of een ander eigen modem) zijn er ook wat beperkingen. De standaard Experia Box die we leveren is volledig ingesteld op onze diensten. Bij de FRITZ!Box is dit tot op zekere hoogte het geval. Daarom adviseert KPN om gebruik te maken van de ‘FRITZ!Repeater 2400’ van de FRITZ!Box. Deze is te bestellen in de webshop.

KPN garandeert geen goede werking van de FRITZ!Box met apparatuur zoals de Experia WiFi of SuperWifi punten. Daarnaast is het zo dat Sneller Internet Buitengebied alleen in combinatie met een Experia Box V10 of V10A werkt.
 

Interessant voor u:


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik vindt de Fritzbox incl. de TechDesk voor 6,19,- per maand een prima deal voor het kleinere bedrijfsleven die net wat meer eist. Zelf zou ik het aanraden :) 

SuperWifi werkt overigens wel in combinatie met de Fritzbox, alleen moet de volledige configuratie via de Superwifi punten zelf worden ingesteld  - Het werkt namelijk niet “Samen”  zoals met de ExperiaBox maar is wel een prima stand-alone oplossing (Ze nemen niet de configuratie van de Fritzbox over). :) 

Ik ontvang a.s. maandag een Fritzbox, hopelijk bevalt ie goed! De recensies die ik heb gelezen zijn overigens top, de verwachtingen zijn hoog ;) 

Reputatie 7
Badge +6

…..Ik heb inmiddels de Fritzbox binnen en eerlijk gezegd denk ik dat KPN een goede keuze heeft gemaakt om het te koppelen, ik verwacht eerlijk gezegd dat mensen bij het beging met het nieuwe modem niet helemaal snappen wat er moet gebeuren 🙂 Dat gezegd te hebben, de ervaring is een stuk beter dan met mijn oude vertrouwde experiabox (En geloof mij, daar zat ik zeker niet over te klagen). 

Mijn ping is naar beneden gegaan van 10ms bedraad (Wat al heel goed is over een koperlijntje) naar 7ms. Verder is de wifi door het hele appartement stabieler geworden met alleen dit apparaat. 

….Dan heb ik het nog niet eens over de poweruser features die voor het kleine bedrijf handig zijn (netwerkprioriteiten, vpn, whitelists, best wel een uitgebreide telefooncentrale, NAS functionaliteit etc.) of die voor een gezin handig kunnen zijn (Denk bijvoorbeeld aan internettijd per apparaat beperken of websites blokkeren)

Mijn internet ervaring is van “goed/zeer goed” naar “zeer goed/uitstekend” gegaan :) 

Reputatie 6
Badge +6

Hi Sjors, 

Bedankt voor het delen van jouw ervaring! 
En super goed om te horen dat het goed bevalt. Ik denk ook zeker dat we hier een goede keuze hebben gemaakt. Alleen om het feit dat we op deze manier klanten meer vrijheid kunnen bieden op dit gebied. 
 

Thanks voor de reactie! 

Reageer