Vraag

Back-Up Windows 10 Mail en gehele installatieproces

  • 21 december 2016
  • 1 reactie
  • 1754 keer bekeken

Beste,
Anderhalve week geleden icloud besteld, omdat wij extra opslag nodig hebben (Zakelijk).
We nemen al diverse diensten van KPN af.
Op advies van KPN ook Office365 genomen (zelfde prijs, circa 4,80 ex btw).
Ik zou mail voor installatiehulp krijgen en het was allemaal geen probleem en zo geregeld!

Inmiddels 6x contact gehad en wordt van kastje naar de muur gestuurd. Want voor elk ding is aparte afdeling, waardoor ik eerst weer iemand anders moet hebben.

Eerste keer bestelling, ging goed (dacht ik), binnen 1 uur zou ik mail hebben.
Tweede keer contact, omdat ik mail na 3 dagen nog niet ontvangen had. Alsnog mail gekregen met installatiehulp. Deze opgestart, maar ze konden me niet helpen, want de licentie was niet geregeld.
Moest naar andere afdeling en doorzetten was niet mogelijk. Wel werd nog iets gemeld over exchange en office 365 mail, maar dat begreep ik niet erg, heb er geen verstand van.
Daar aan de lijn en toen zijn licenties in orde gemaakt en zou ik mail over krijgen.
Mail ontvangen en opnieuw installatiehulp opgestart.
Maar ook deze keer weer niet gelukt. Nu blijkt dat ik 2 opties heb om mijn mail te beheren, via exchange en via office. Hoofmail (nu exchange, moet naar office, want waarom 2 optie houden, jammer dat er daar vooraf geen uitleg over gegeven wordt). Installatiehulp kon me weer niet verder helpen, dus ik kon weer in de wachtrij gaan bellen met KPN, andere afdeling. Van die meneer kreeg ik mail met uitleg hoe back-up te maken, want anders zou ik de mails van de oude/bestaande mailbox kwijt zijn.
We werken nu met Windows 10 Mail en helaas staat dat niet uitgelegd in de handleiding.

Kortom, ben het aardig zat, heb weinig verstand van dit soort dingen en verwacht wel enige hulp, zeker als dat toegezegd wordt bij de bestelling en dat het allemaal geen enkel probleem is.
Graag zou ik willen weten hoe ik een back-up maak van de mails in WIndows 10 Mail, zodat ik nu eindelijk eens gebruik kan maken van de i-cloud, want daar ging het op!

P.s. leuk dat ik al wel al heel snel een mail binnengekregen heb van de eerste factuur van de i-cloud, terwijl alles nog niet eens geregeld is (geen licentie, geen installatie)....


Toen ik deze eindelijk ontvangen had

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Hallo SalonEdith, welkom op het zakelijk forum van KPN! :)

Erg jammer dat het opstarten zo moeizaam gaat. Gebruikersvriendelijk is juist hoe wij onze diensten aanbieden, Voor degene die er zelf liever niet mee bezig gaat, is er de installatiehulp. Het is flinke tegenvaller dat ondanks deze service het nog niet is gelukt.

Over het instellen van e-mail is veel content aanwezig op het forum. Op het forum sturen wij zoveel mogelijk zelf service aan. Ik weet daarom niet of wij de service via het forum kunnen bieden die u nodig hebt. Uiteraard wil ik een poging wagen om u zo snel mogelijk op weg te helpen. Ik heb niet direct de middelen die de installatiehulp heeft zoals het op afstand overnemen van de computer.

Stap 1. E-mail exporteren
Op de support pagina van microsoft is meer informatie te vinden over het exporteren van e-mail uit Windows Mail. Is het u gelukt om een .PST bestand met uw e-mail te maken? Probeer of u met behulp van de stappen een export van uw e-mail kunt maken. Als dat is gelukt, bent u voor de helft klaar. Om de berichten te exporteren vanuit Windows Mail in Microsoft Windows Vista, voert u de onderstaande stappen uit (instructies van de website van Microsoft).

- Wijs exporteren aan in het menu bestand en klik vervolgens op berichten.
In de Windows Mail Wizard exporteren, klik op Microsoft Exchangeen klik op volgende.
- Klik op OK in het volgende bericht weergegeven: -Hiermee exporteert u berichten vanuit Windows Mail naar Microsoft Outlook of Microsoft Exchange-
- Als u wilt opgeven welke bestanden u wilt exporteren, klikt u op alle of Geselecteerde mappen en klik vervolgens op OK.
- Wijs exporteren aan in het menu bestand en klik vervolgens op berichten.

Stap 2. E-mail importeren
Als u een .PST bestand hebt, kunt u deze importeren via de webmail van Office 365. Er zijn ook andere manieren om gegevens te importeren. Hierover bieden wij binnenkort een uitgebreid artikel aan op het forum. Voor de volgende stappen ga ik er vanuit dat er al gebruikers zijn aangemaakt en de juiste licentie is toegewezen zodat de e-mail al werkt.

- Log in op uw admin account van Office 365.
- Ga naar het "Beheer" onderdeel via het Office 365 startscherm.
- Kies onder "Gebruikers" voor "Gegevensmigratie".
- Selecteer de gewenste type migratie, bijvoorbeeld "PST-bestanden uploaden".
- Via het plus teken kunt u de optie kiezen: "E-mailberichten uploaden (PST bestanden)".
- Volg de verdere instructies om uw e-mail te importeren.


Hopelijk zijn deze instucties goed te volgen en lukt het u om e-mail over te zetten. Indien het niet gaat, verneem ik graag waar u vast loopt en help ik u graag verder. Wees niet bang dat ik u weer een lijst met instructies stuur, ik zoek met u naar een passende oplossing!

Reageer