Beantwoord

Belcentrale KNP en Telfort

  • 8 March 2015
  • 6 reacties
  • 953 keer bekeken

Beste mensen,

Mijn voorkeur gaat uit naar iemand die bij KNP werkt.

Omdat mijn probleem is wel ernstig.

Maar als anderen dezelfde ervaring hebben dan wil ik graag delen.

Ik heb vaste telefonie bij de Belcentrale uit Rotterdam.

En ik heb vast internet via ISDN bij Telfort.

Niets aan de hand zou je zeggen.

Echter, Telfort geeft aan dat ze ISDN gaan uitfaseren. Goede brief gekregen.

Zij doen voorstel van abonnement vaste telefonie +internet. Mooi.

Scherpe prijs en monteur komt om eea in te regelen.

Wel moet ik abonnement bij de Belcentrale opzeggen.

Die geven aan dat ISDN beschikbaar blijft en dus niet opzeggen.

Telfort geeft aan dat het KNP netwerk zeker blijft bestaan. Maar dat Telfort de vaste telefonie overneemt. Simpel. 

De belcentrale wil niet opzeggen. Natuurlijk ga ik schriftelijk opzeggen en met dan nog 1 jaar doorbetalen. daar gaat het mij niet om.

Maar de vraag is technisch: waarom kan ik niet gebruik maken van het KNPnetwerk en dan mijn abonnement bij KNP onderbrengen: vaste telefonie en internet.

Dit is mijn voorkeur, zelfs telfort geeft dit advies.

en dan ben ik ook mooi van de belcentrale af.

Hulp graag!

M.vr.gr. Albert van der Zalm Eur Ing

www.zalmadvies-veiligheid.nl
icon

Beste antwoord door albert 9 March 2015, 14:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Albert,

Welkom op het Zakelijke Forum van KPN!

Ik begrijp dat u momenteel een ISDN telefonie abonnement bij Belcentrale heeft en een Internet abonnement bij Telfort. Indien de abonnementen via dezelfde koperlijn lopen, gaat dit middels de lijntype ISDN / ADSL. Ik kan mij voorstellen dat Telfort een snellere lijntype wil aanbieden, namelijk VDSL. Echter kan ik mij niet voorstellen dat Telfort op deze manier wil verplichten om het abonnement bij Belcentrale over te nemen. Het is goed mogelijk dat u nog een contract heeft lopen bij deze aanbieder en dat bij opzegging de restrerende contractmaanden in rekening worden gebracht.

Een ander mogelijk scenario is dat de lijnen gescheiden zijn en de abonnementen los van elkaar staan, dan zou het niet uitmaken als de lijntype wijzigt.

Mijn advies is daarom om goed uit te zoeken wat de eventuele contractuele verplichtingen zijn bij de aanbieder Belcentrale. Ook is het dus handig om te weten of de abonnementen op één dezelfde lijn staan. Indien u graag naar KPN wilt gaan, is dat natuurlijk ook mogelijk. Eventueel kan ik u in contact brengen met een verkoopspecialist.

Ik verneem graag van u op welke manier ik u van verdere advies kan voorzien en wat daarbij de vragen zijn.
Beste Tim,

goed bericht van jou!

parallel bericht van de belcentrale ontvangen: Telfort moet uitporteerverzoek doen.

En dan stopt het abonnement bij de belcentrale

(mogelijk afkopen, rest temijn abonnement, maar dat moet dan maar)

Telfort is wel voordeliger met vaste telefoon+internet.

En ze komen thuis voor herinstalleren door wegvallen ISDN-lijn.

Ik ben wel tevreden zo.

Als het niet lukt met uitporteren dan stap ik wel over naar KPN.

Groet, ALbert
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Albert,

Dat is fijn om te lezen!

Een uitporteerverzoek moet inderdaad voldoende zijn om het abonnement te laten stoppen.

Hopelijk ontvang je niet een hele hoge afkoopsom.

Als er vragen zijn, kun je altijd hier terecht. 😃
Tim, gewoon de worst case: €180, wel aftrekbaar op de zaak.

het werk gaat door, met Internet :)

groet, Albert
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Albert,

Vrij vervelend toch wel, zo'n "boete". Gelukkig valt het bedrag redelijk mee.

Heel veel succes met de verhuizing naar Telfort!
September 2016 worden wij gebeld door Belcentrale of wij 2 gratis telefoons willen hebben.

Wij hebben aangegeven dat dit niet hoeft omdat wij in het buitengebied wonen en eind 2016 over zouden stappen naar glasvezel.

Dit was geen enkel probleem werd verteld. Er zaten geen voorwaarden aan vast. Gratis telefoons hoefden we toch niet af te slaan?

Akkoord laat de telefoons maar komen.

Een monteur kwam de telefoons installeren. Weer hebben we genoemd dat we niet meer lang klant zullen zijn bij Belcentrale en of ze dat niet vervelend vinden.
“Nee hoor” zei de monteur, dit is gewoon service.
We moesten tekenen voor de ontvangst van de telefoons.

Na een aantal maanden was daar de overstap naar glasvezel.

Wij kregen te horen dat dit niet kon zonder boete, want we hadden getekend voor 2 jaar!
Wij weten nergens van. De monteur heeft ook geen papieren achter gelaten.
Ik was in die tijd ernstig ziek (doe normaal de administratie). Mijn schoonvader voelde zich uiteindelijk zo klem gezet en heeft ingestemd met de afkoopsom. De afkoopsom bedroeg het schandelijke bedrag van 2300 euro!! Dit om een internetabonnement van 30 euro en een telefoonabonnement van 20 euro af te kopen..
Belcentrale heeft hierop een korting gegeven van 30%. Dit werd ook gebracht alsof we echt gematst werden en Belcentrale heel schappelijk was.
Mijn schoonvader heeft 1600 euro betaald..

Nu ik af en toe weer wat werk oppak, ontdekte ik deze torenhoge boete .
Ik ben er echt door van slag.

Er is op een schandelijke manier vertrouwen geschaad.
Dit is geen ethische manier van zaken doen.

Belcentrale al talloze keren gebeld. Hang steeds in de wacht. Word constant doorverbonden. Geen vast aanspreekpersoon. Belcentrale beweert rechtsgeldig gehandeld te hebben. Op mail wordt niet gereageerd.

Kan KPN iets voor ons betekenen in deze?


VOF Peltjes

Reageer