Vraag

Black list

  • 30 september 2015
  • 1 reactie
  • 1604 keer bekeken

Twee weken geleden is mijn website gehackt en zijn er vanuit dat adres duizenden mails verstuurd. Dat was de 2e keer. De websitebouwer had de site niet goed beveiligd.

Sindsdien doet ook mijn mail (Outlook) raar. Sommige adressen ontvangen mijn mail niet, sommige wel. Het is onduidelijk waar het aan ligt. Het lijktalsof sommige mails zelfs niet verstuurd worden of niet aankomen.

Ik heb veel gesproken en geproberd met mijn host-bedrijf. We hebben via hun emailservice testberichten uitgestuurd die wél aankomen. Na lang nadenken komen we tot de conclusie dat ons IP-adres waarschijnlijk ergens op een zwarte lijst staat. (Letterlijk:

Omdat ik het probleem niet ervaar als ik via webmail een bericht vanaf jouw account verstuur is de blacklistnotering van jouw IP-adres de meest voor de hand liggende reden voor problemen. Dit kan ik niet voor je oplossen en meer zekerheid kan ik je er ook niet over geven. Wellicht dat de beheerder van de ontvangende mailserver je daar uitsluitsel over kan geven. Problemen met het IP-adres zullen door je leverancier van je internetverbinding verholpen moeten worden.)

Bij een van onze pogingen om dingen te herstellen bleek dat we bij Spamhaus ZEN op de blacklist stonden, maar bij Spamhaus ZEn lazen we weer dat dat niet tot problemen zou moeten leiden.

We zijn niet echt technisch en begrijpen niet hoe w dit moeten oplossen. Een nieuwe provider nemen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er bij KPN iemand is die ik over dit probleem kan bellen. Ik zou ook niet weten naar welk nummer ik dan zou moeten bellen.

Het liefste zou ik ernog even iemand met verstand naar laten kijken. Hoe kun je dit verder uittesten?

Heeft iemand een advies of een gedachte hierover. We zijn redelijk radeloos.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste Paul,

Ik heb u een privébericht gestuurd, betreft het deze domeinnaam? Op de domeinnaam is geen blokkade aanwezig dus dat mag de oorzaak niet zijn. Het IP-adres waarmee u uw bericht op het forum heeft geplaatst staat inderdaad blacklisted bij Spamhaus. Het betreft hier een gehele particuliere IP-range van KPN, dit kan alleen problemen geven indien onderstaande van toepassing is:

"PBL listings do not prevent you sending email unless your email program is not authenticating properly when it connects to your ISP or to your company's mail server. This can happen if you have forgotten to turn on 'SMTP Authentication' or if you have switched 'SMTP Authentication' off by mistake."

Van welke uitgaande mailserver maakt u gebruik? Betreft het een eigen mailserver, externe mailserver of die van KPN? (mail.kpnmail.nl)

De mailserver van KPN kunt u zonder problemen gebruiken, uw aansluiting staat niet geblokkeerd.

Reageer