Vraag

"Challenge response mismatch" melding bij instellen SIP account op Grandstream

  • 25 May 2023
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik probeer een KPN sip account op mijn Grandstream in te stellen, wanneer ik mijn wachtwoord reset en account instel krijg ik de melding Challenge response mismatch.

Zelfde geld voor een 3cx softphone

 

wanneer ik van een ander abonnement  de gegevens instel werkt deze vlekkeloos

 

Orginele forum bericht

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/challenge-response-mismatch-melding-bij-instellen-sip-account-op-grandstream-586285


11 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Impeesa, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Heb je een KPN EEN MKB abonnement of een Kleinzakelijk abonnement? Ik heb niet direct antwoord op je vraag, maar was je deze topic al tegengekomen? Hier staan hele duidelijke instructies voor het instellen van de Grandstream.

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/configureren-grandstream-ht801-ht802-voip-ata-voor-vaste-telefonie-i-c-m-eigen-modem-router-494209

@Mohammad  Excuus voor het verlate reageren, het gaat om kleinzakelijk.

De topics en alles heb ik al door genomen. het probleem ligt echt aan het sip account en niet  aan de ata,.

Ik heb nu tijdelijk een ander kpn nummer ingesteld zonder problemen.

In onderstaande forum link is te zien dat het aanmaken van een nieuw account met het zelfde sip nummer vaak de oplossing is

 

 

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/sip-account-werkt-niet-meer-op-ip-telefoon-wel-op-experiaboxv12-532786?postid=1309903#post1309903

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Impeesa,

Mohammad is momenteel ziek dus kan niet reageren. Dus ik spring even in. 
Ik moet zeggen dat ik niet direct de oplossing voor je heb, maar kijk natuurlijk graag hoe verder. Ik ben benieuwd wat voor modem er aangesloten is. Is dat een Experia Box? Of een eigen modem? 

Verder schrijf je dat je nu tijdelijk een ander KPN nummer hebt ingesteld. Is dat een nummer uit een ander abonnement? 

@Rick S.  ik had even een berichtje gemist dat je had gereageerd,

 

Geen probleem.

De situatie is als volgt.

Ik gebruik een eigen modem met daarachter een grandstream ata.

Wanneer ik het sip account gebruik van het abbonement krijg ik een melding zoals genoemd.

Wanneer ik mijn eigen sip account gebruik dan krijg ik de melding niet. Dit sip account is ook een KPN Nummer hoort dus bij een ander abbonnement.

 

Het lijkt er dus op dat de selfservicetool van kpn niet het wachtwoord goed zet.

Na diverse fora doorgespit te hebben. kom ik op de volgende mogelijke oplossingen uit die jullie kunnen doen

 

Kijken of er nog orders openstaan waar door de sip tool het wachtwoord niet zet. (het annuleren van openstaande orders zou er voor kunnen zorgen dat de tool weer werkt)

 

of het telefoonnummer uit het kpn account gooien en opnieuw toevoegen zodat jullie systeem een geheel nieuw sip-account aanmaakt zodat de siptool ook weer werkt en ik dus een eigen password kan instellen.

 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @Impeesa,

Bedankt voor je toelichting. Aangezien je een eigen modem hebt, lijkt me het beste als je de Service Plus module toevoegt aan je abonnement. Dan kan onze ICT afdeling vanuit Service Plus jou verder helpen met het goed instellen van het eigen netwerk. Je kunt bellen naar 0800 0403 en vragen om je door te verbinden naar het Service Plus afdeling. Het zal worden toegevoegd aan je abonnement en je wordt dan direct doorverbonden met een expert. 

Serviceplus kost € 4,13 ex. btw per maand

@Mohammad graag even het bericht opnieuw lezen

het probleem ligt niet aan het interne netwerk, maar aan het sip account

waarom kan ik anders met een ander KPN sip account wel succesvol opbouwen

@Mohammad  lees vooral ook even het probleem welke hier gemeld staat en de oplossing.

 

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/sip-account-werkt-niet-meer-op-ip-telefoon-wel-op-experiaboxv12-532786?postid=1309903#post1309903

Reputatie 5
Badge +5

Dat is een goede vraag, alleen hebben wij helaas niet het antwoord hierop. Dat is ook waarom ik je vraag om de vraag aan een Serviceplus expert te stellen die de kennis en tools heeft om dit goed uit te zoeken voor je. 

@Mohammad mag ik je dan alleen vragen om het telefoonnummer van het abonnement los te koppelen en weer opnieuw toe te voegen.

in het kader van baat het niet schaadt het niet.

maar dan hebben we in ieder geval het zelfde geprobeerd als in bovengenoemde thread

Reputatie 5
Badge +5

Ik ga een mail sturen naar onze ingenieurs bij de backoffice met een verwijzing naar de oplossing. Heb je voor mij in een privébericht je postcode, huisnummer, klantnummer en ter verificatie ook je geboortedatum?

Reputatie 5
Badge +5

Bedankt voor de gegevens @Pascal Zwiers,

Ik heb intern overlegd en ik krijg het advies dat je dit via onze serviceplus afdeling moet regelen. Wij hebben namelijk vanuit de regulier service desk niet de mogelijkheid om een nummer te verwijderen, om deze vervolgens weer toe te voegen aan je pakket. Dan heb je kans dat je het nummer kwijt raakt. Je kunt bij serviceplus wel aangeven dat dit iets is wat je wilt en de collega met de mogelijkheid om dit te doen kan het voor je uitvoeren.

Reageer