Vraag

"Challenge response mismatch" melding bij instellen SIP account op Grandstream

  • 25 May 2023
  • 3 reacties
  • 24 keer bekeken

Ik probeer een KPN sip account op mijn Grandstream in te stellen, wanneer ik mijn wachtwoord reset en account instel krijg ik de melding Challenge response mismatch.

Zelfde geld voor een 3cx softphone

 

wanneer ik van een ander abonnement  de gegevens instel werkt deze vlekkeloos

 

Orginele forum bericht

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/challenge-response-mismatch-melding-bij-instellen-sip-account-op-grandstream-586285


3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Impeesa, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Heb je een KPN EEN MKB abonnement of een Kleinzakelijk abonnement? Ik heb niet direct antwoord op je vraag, maar was je deze topic al tegengekomen? Hier staan hele duidelijke instructies voor het instellen van de Grandstream.

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/configureren-grandstream-ht801-ht802-voip-ata-voor-vaste-telefonie-i-c-m-eigen-modem-router-494209

@Mohammad  Excuus voor het verlate reageren, het gaat om kleinzakelijk.

De topics en alles heb ik al door genomen. het probleem ligt echt aan het sip account en niet  aan de ata,.

Ik heb nu tijdelijk een ander kpn nummer ingesteld zonder problemen.

In onderstaande forum link is te zien dat het aanmaken van een nieuw account met het zelfde sip nummer vaak de oplossing is

 

 

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/sip-account-werkt-niet-meer-op-ip-telefoon-wel-op-experiaboxv12-532786?postid=1309903#post1309903

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Impeesa,

Mohammad is momenteel ziek dus kan niet reageren. Dus ik spring even in. 
Ik moet zeggen dat ik niet direct de oplossing voor je heb, maar kijk natuurlijk graag hoe verder. Ik ben benieuwd wat voor modem er aangesloten is. Is dat een Experia Box? Of een eigen modem? 

Verder schrijf je dat je nu tijdelijk een ander KPN nummer hebt ingesteld. Is dat een nummer uit een ander abonnement? 

Reageer