Vraag

dns service op Arcadyan VGV7519KW stopt ermee

  • 17 August 2015
  • 7 reacties
  • 397 keer bekeken

Ik heb een kpn zakelijke adsl verbinging waarbij er een Arcadyan VGV7519KW adsl modem is geleverd.

De nameserver die op de modem/router draait is er al meerdere keren mee gestopt.....er is geen aantoonbare reden maar soms stopt ie er gewoon mee. Door de router/modem te herstarten is alles weer OK, maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Ik heb het probleem nu omzeild door mij servers zo in te stellen dat ze direct de nameservers bij KPN gebruiken en de modem/router dus feitelijk overslaan.

Mischien wel iets waar Arcadyan iets aan zou moeten doen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Marcel,

Er is geen probleem bekend op grote schaal met de Arcadyan VGV7519KW en de DNS instellingen. Goed om te lezen dat u zelf voor een workaround heeft gezorgd om de DNS handmatig in te stellen!

Om deze reden zal er niet direct een incident worden aangemaakt bij Arcadyan. Mogelijk heeft u een niet goed werkend exemplaar of is er iets anders aan de hand met de verbinding. Ik kan voor u een melding aanmaken voor de technische dienst, deze kunnen met u naar het probleem kijken. Ik verwacht dat er vrijwel meteen voor gekozen wordt om het met een nieuw modem te testen.

Hoe vaak stopt de nameserver ermee? Gebeurt dit dagelijks of minder vaak?
Tot nu toe komt het slechts eens in de zoveel weken voor!

In principe is het probleem nu opgelost door de work around. Ik zie op dit moment geen noodzaak om verdere aktie te ondernemen maar het probleem is nu in ieder geval bekend bij jullie.

Groet.
Reputatie 7
Badge +11
Dag Marcel,

Om het probleem goed te kunnen onderzoeken maakt het er niet makkelijker op dat het slechts om de zoveel weken voor komt. Als het vaker voorkomt of andere ergernissen met zich mee brengt, geef het even aan en dan zetten we de technische dienst aan het werk!

Uiteraard heel erg bedankt voor de melding. Indien er meer signalen binnen komen dan kunnen wij deze bundelen. Fijn dat het voor u geen grote impact heeft en werkbaar is.
even snel googlen levert overigens wel de volgende zelfde melding op:

http://forum.kpn.com/t5/Internet/Arcadyan-VGV7519-en-DNS/td-p/265119
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Marcel,

Ik ben erg benieuwd welke firmware versie u op de Experia Box heeft staan.
Hoor het graag van u!
Dat is de volgende verie:

Firmware Version:03.00.142
Reputatie 7
Badge +11
Bedankt voor de informatie, Marcel.

Ik ga voorzichtig navraag doen bij de afdeling modem beheer.

Reageer