Vraag

Erg traag internet

  • 17 September 2015
  • 1 reactie
  • 301 keer bekeken

Ik heb een ondernemerspakket standaard.

KPN heeft de prijs en de snelheid hiervan verhoogd zeggen ze.

In de praktijk komt het er op neer dat alleen de prijs is verhoogd en de snelheid verlaagd.

Ik betaal nu voor een lijn met 60Mb down en 5Mb up maar ik krijg maar 15Mb down en 2Mb up.

Dit is zelfs langzamer dan dat ik voor de snelheidsverhoging kreeg.

Als hier vragen over stelt dan krijg je de standaard flut antwoorden dat het tot snelheden zijn.

Ondanks dat dit natuurlijk boerenbedrog blijft is het natuurlijk helemaal van de zotte dat je ineens meer moet gaan betalen voor een slechter lijn....

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste citrorob,

Het klopt inderdaad dat KPN tot snelheden levert bij haar abonnementen. Dit heeft te maken met ADSL/VDSL techniek waarbij de snelheid afhankelijk is van de techniek en lengte van de kabel tot aan de centrale. Het is mogelijk om een duurder abonnement af te nemen maar de technische maximaal haalbare snelheid blijft altijd beperkt door de techniek.

Middels het e-mailadres waarmee u heeft geregistreerd op het forum heb ik vermoedelijk uw bedrijf in Spijkenisse gevonden. Als het niet gaat om deze aansluiting, kunt u mij dan een privébericht sturen met de bedrijfsnaam, postcode en huisnummer? Dan zoek ik het juiste abonnement erbij.

Volgens mijn meting haalt uw modem momenteel 17Mbit. Dit is mogelijk doordat het Ondernemerspakket gebruik kan maken van VDSL techniek. Met ADSL techniek is er maximaal 9Mbit haalbaar. Via het kopernetwerk is het niet mogelijk om een hogere snelheid te halen. In 2013 had u een abonnement met een snelheid tot 8Mbit, dit was op ADSL techniek. U geeft aan een snellere verbinding gehad te hebben, mag ik vragen welke snelheid dit is geweest?

Op deze website kunt u eventueel zelf bekijken welke snelheid beschikbaar is.

Ik kan u vermoedelijk dus niet helpen om aan een hogere snelheid te komen. Ik lees en beantwoord uw vragen natuurlijk wel graag.

Reageer