Vraag

Experiabox v10, na een herstart terug naar fabrieksinstellingen

  • 9 March 2017
  • 3 reacties
  • 712 keer bekeken

Voor ons bedrijf maken wij gebruik van KPN ADSL zakelijk,

Het probleem, als je in de door KPN geleverde Experiabox v10 eigen instellingen zet zoals, port forwardings, wifi uit, dhcp scope aanpassen, etc. zijn deze instellingen kwijt nadat je het modem herstart of als het stroom van het modem is af geweest.

Ik heb hier net met de helpdesk over gesproken en dit gedrag klopt, KPN ondersteund niet dat je de instellingen aanpast en dat ze niet meer leveren dan een internet dienst. Ik ben echt zo verbaast over dit antwoord.... Ik kan dan ook echt niet geloven dat dit klopt...

Klopt dit dus? En moeten we zelf maar professionele hardware kopen waar dit wel mee mogelijk is? Maar waar je dan weer gezeur over krijgt als er een storing is..

Wij hadden trouwens eerst een Experiabox v8 en toen werkt alles perfect! Helaas is deze kapot gegaan.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi maarten-nvt,

Welkom op het forum!

Wanneer u de modem een herstart geeft of tijdelijk van het stroom haalt zullen de ingestelde gegevens niet worden verwijderd. Pas wanneer u de modem terug zou zetten naar fabrieksinstellingen zullen ingestelde gegevens worden gewijzigd. U hoeft dus geen professionele hardware te kopen.
Bedankt Rashid voor je reactie,

Heeft mij toch weer moed gegeven om in de telefoon te klimmen en een helpdesk medewerker ervan te kunnen overtuigen dat er een monteur moet komen.

Monteur heeft op locatie het modem vervangen, probleem was er nog steeds... Gelukkig lag er nog een oude v8 in zijn servicebus en met dit modem werkt het weer vlekkeloos. Maar er zit in de v10 dus wel degelijk een probleem (misschien niet in alle opstellingen, maar wel in deze).

Probleem is nu gelukkig "opgelost", maar KPN is wel weer gedaald in waarde voor mij als zakelijke partner. Ik heb totaal 1.5 uur in de wacht gestaan aan de telefoon, daarnaast nog meer dan een uur gesprekstijd en dan nog 1.5 uur met de monteur. Vaak doorverbonden van afdeling naar afdeling... Erg omslachtig allemaal, zeker voor een zakelijke dienst.
Reputatie 5
Badge +10
Hi maarten-nvt,

Goed om te lezen dat het probleem is opgelost! Erg jammer dat je geen prettige ervaring hebt gehad met ons telefonische klantenservice. Dit is niet wat je van een zakelijke partner hoort te verwachten. Sommige storingen hebben wat langer tijd nodig om op te lossen.

Mocht je in de toekomst weer problemen ervaren, mag je mij altijd benaderen. Ik help graag!

Reageer