Beantwoord

ExperiaBox V8

  • 29 april 2016
  • 17 reacties
  • 1031 keer bekeken

Badge
Wij hebben een zakelijk internet abonnement van de KPN (Ondernemerspakket) en we hebben een ExperiaBox V8. Alleen nu zag ik op internet dat er een Experiabox V10 is. Kunnen wij daar ook gebruik van maken?
En hoe gaat het als zakelijke klanten gebruiken maken van een Experiabox en er komt een nieuwe uit, krijgen zakelijke klanten dan automatisch een nieuwe toegestuurd?

En dan zit ik nog met het volgende; ik ben het wachtwoord kwijt om in te loggen in de ExperiaBox V8, hoe kan ik achter het wachtwoord komen? Of alleen door de ExperiaBox te resetten?
icon

Beste antwoord door Tim 29 april 2016, 12:01

Goedemorgen @LFB-Wolvega, dat is een goede vraag! De ExperiaBox v10 is inderdaad al een tijd in omloop, voornamelijk voor particulieren.

Voor het Ondernemerspakket wordt momenteel nog getest in een pilotgroep en enkele klanten die problemen ervaren met VVDSL signaal ontvangen een v10. In december zijn ze hiermee begonnen met 10 aansluitingen. Wanneer de firmware stabiel draait worden de modems voor nieuwe klanten uitgeleverd. Destijds heb ik opgevangen dat de uitrol vermoedelijk in Q2 zal plaats vinden, maar pin mij er niet aan vast. ;) Wanneer de eerste voorraad is ontvangen worden deze altijd eerst gereserveerd gehouden voor monteurs, omruil wegens defect en nieuwe leveringen. Ik vermoed dat het voor u mogelijk is om de ExperiaBox v8 om te ruilen zodra de support voor dit modem is gestopt. Over 2 maanden hoop ik u meer informatie te kunnen geven.

Het wachtwoord van de webinterface van de ExperiaBox kan niet worden achterhaald en alleen worden gereset door middel van de fabrieksreset. In de fabrieksinstellingen is geen wachtwoord ingesteld voor de webinterface, u zou kunnen proberen in te loggen zonder wachtwoord. Lukt dat niet, is er een wachtwoord actief.

Als u tevreden bent met dit antwoord verneem ik dat graag, dan markeer ik het topic als beantwoord.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen @LFB-Wolvega, dat is een goede vraag! De ExperiaBox v10 is inderdaad al een tijd in omloop, voornamelijk voor particulieren.

Voor het Ondernemerspakket wordt momenteel nog getest in een pilotgroep en enkele klanten die problemen ervaren met VVDSL signaal ontvangen een v10. In december zijn ze hiermee begonnen met 10 aansluitingen. Wanneer de firmware stabiel draait worden de modems voor nieuwe klanten uitgeleverd. Destijds heb ik opgevangen dat de uitrol vermoedelijk in Q2 zal plaats vinden, maar pin mij er niet aan vast. ;) Wanneer de eerste voorraad is ontvangen worden deze altijd eerst gereserveerd gehouden voor monteurs, omruil wegens defect en nieuwe leveringen. Ik vermoed dat het voor u mogelijk is om de ExperiaBox v8 om te ruilen zodra de support voor dit modem is gestopt. Over 2 maanden hoop ik u meer informatie te kunnen geven.

Het wachtwoord van de webinterface van de ExperiaBox kan niet worden achterhaald en alleen worden gereset door middel van de fabrieksreset. In de fabrieksinstellingen is geen wachtwoord ingesteld voor de webinterface, u zou kunnen proberen in te loggen zonder wachtwoord. Lukt dat niet, is er een wachtwoord actief.

Als u tevreden bent met dit antwoord verneem ik dat graag, dan markeer ik het topic als beantwoord.
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/ExperiaBox-V8/m-p/7804#M806Goedemorgen https:///t5/Internet/ExperiaBox-V8/td-p/7794, dat is een goede vraag! De ExperiaBox v10 is inderdaad al een tijd in omloop, voornamelijk voor particulieren.

Voor het Ondernemerspakket wordt momenteel nog getest in een pilotgroep en enkele klanten die problemen ervaren met VVDSL signaal ontvangen een v10. In december zijn ze hiermee begonnen met 10 aansluitingen. Wanneer de firmware stabiel draait worden de modems voor nieuwe klanten uitgeleverd. Destijds heb ik opgevangen dat de uitrol vermoedelijk in Q2 zal plaats vinden, maar pin mij er niet aan vast. Smiley Knipoog Wanneer de eerste voorraad is ontvangen worden deze altijd eerst gereserveerd gehouden voor monteurs, omruil wegens defect en nieuwe leveringen. Ik vermoed dat het voor u mogelijk is om de ExperiaBox v8 om te ruilen zodra de support voor dit modem is gestopt. Over 2 maanden hoop ik u meer informatie te kunnen geven.

Het wachtwoord van de webinterface van de ExperiaBox kan niet worden achterhaald en alleen worden gereset door middel van de fabrieksreset. In de fabrieksinstellingen is geen wachtwoord ingesteld voor de webinterface, u zou kunnen proberen in te loggen zonder wachtwoord. Lukt dat niet, is er een wachtwoord actief.

Als u tevreden bent met dit antwoord verneem ik dat graag, dan markeer ik het topic als beantwoord.

 Ik heb geprobeerd om in te loggen op de ExperiaBox zonder wachtwoord maar dat is ook niet gelukt. Ik heb ook geprobeerd om in te met het wachtwoord dat ik had genoteerd maar dat lukte ook niet.
Dat word dus een reset, zal dan alle instellingen er weer opnieuw in moeten zetten. 😞
Reputatie 7
Badge +11
Ah.. balen, dan is een reset de enige optie! Smiley Verrast
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/ExperiaBox-V8/m-p/7836#M811Ah.. balen, dan is een reset de enige optie! Smiley Verrast

 Markeer dit bericht maar als opgelost. Ik heb verder geen vragen.
Als ik na de reset ergens tegen aanloop, dan meld ik me wel weer. 😉
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/ExperiaBox-V8/m-p/7804#M806Goedemorgen https:///t5/Internet/ExperiaBox-V8/td-p/7794, dat is een goede vraag! De ExperiaBox v10 is inderdaad al een tijd in omloop, voornamelijk voor particulieren.

Voor het Ondernemerspakket wordt momenteel nog getest in een pilotgroep en enkele klanten die problemen ervaren met VVDSL signaal ontvangen een v10. In december zijn ze hiermee begonnen met 10 aansluitingen. Wanneer de firmware stabiel draait worden de modems voor nieuwe klanten uitgeleverd. Destijds heb ik opgevangen dat de uitrol vermoedelijk in Q2 zal plaats vinden, maar pin mij er niet aan vast. Smiley Knipoog Wanneer de eerste voorraad is ontvangen worden deze altijd eerst gereserveerd gehouden voor monteurs, omruil wegens defect en nieuwe leveringen. Ik vermoed dat het voor u mogelijk is om de ExperiaBox v8 om te ruilen zodra de support voor dit modem is gestopt. Over 2 maanden hoop ik u meer informatie te kunnen geven.

Het wachtwoord van de webinterface van de ExperiaBox kan niet worden achterhaald en alleen worden gereset door middel van de fabrieksreset. In de fabrieksinstellingen is geen wachtwoord ingesteld voor de webinterface, u zou kunnen proberen in te loggen zonder wachtwoord. Lukt dat niet, is er een wachtwoord actief.

Als u tevreden bent met dit antwoord verneem ik dat graag, dan markeer ik het topic als beantwoord.

 Als ik nu de ExperiaBox V8 reset, moet ik dan ook de printers, die in het netwerk zitten een nieuw ip adres geven? En ook de client bridge? (Engenius ECB350)
Reputatie 7
Badge +11
Dag LFB Wolvega,

Dat hangt er vanaf. Als u apparaten een vast IP-adres hebt gegeven in de ExperiaBox, dient u deze instellingen opnieuw in te voeren. Bij de Engenius ECB350 lijkt mij dit zeker aan te raden, al helemaal als u een extern IP-adres had toegewezen. Overige apparaten zoals printers werken meestal prima zonder vast IP-adres. Hopelijk heb ik uw vraag goed begrepen en beantwoord? ;)
Badge
Tim,

Hoe staat het met de pilot met de ExperiaBox V10? Ik zou enkele maanden terug reactie van u krijgen, maar niks gezien.
Is het al bekend wanneer wij een ExperiaBox V10 kunnen krijgen?
Reputatie 7
Badge +11
Goedemiddag LFB-Wolvega,

Om eerlijk te zijn, het is nog niet bekend wanneer de ExperiaBox V10 aan te vragen is voor het Ondernemerspakket. Op het moment wordt nog altijd de ExperiaBox V8 geleverd bij nieuwe aansluitingen. We gaan hier meer navraag over doen en komen hierop terug!
Badge
Tim,

afgelopen vrijdag, 9 september jongst leden, was er een monteur in het gebouw met een ExperiaBox V10. Bij een andere klant van de KPN. Nu keek ik daar van op dat hij een nieuwe ExperiaBox V10 bij zich had.
Ik dacht dat ik op de hoogte zou worden i.v.m. de ExperiaBox V10. :? Ik vind dit geen juiste communicatie van jullie kant.
Ik ga zelf wel achter een monteur aan en dat ik graag een nieuwe ExperiaBox V10 zou willen hebben.
Reputatie 7
Badge +11
Beste LFB Wolvega,

Bedankt voor uw bericht op het forum, ik ben blij dat u de moeite neemt. Uw feedback neem ik erg serieus. Sterker nog, ik heb meteen uw signaal doorgegeven.

De ExperiaBox V10 is al heel lang in roulatie op de consumentenmarkt. Weet u of deze klant ook het Ondernemerspakket heeft? De monteur, kwam deze de klant aansluiten of een storing verhelpen?

Voorwaarden:
- Nieuwe aansluitingen: ExperiaBox V8
- Service omruilingen: ExperiaBox V8 (bij defect of upgrade vanaf de TG789)
- Verbrekende verbinding met Vectoring VDSL: ExperiaBox V10
- IPv6 test aansluitingen: ExperiaBox V10

Er zijn niet veel ExperiaBox V10 modems voor handen, het is daarom gebruikelijk dat de monteurs zuinig zijn met het uitgeven van de modems.

Nu is het mij nog niet gelukt om een update te ontvangen over bovenstaande. Wellicht heb ik informatie gemist? Nieuwsgierig ben ik absoluut nog steeds, ik blijf achter antwoorden aanjagen. Ik heb alle begrip voor uw reactie en blijf, als geïnteresseerde, graag op de hoogte gehouden indien u vooruitgang boekt. Ik ga in ieder geval mijn best doen om deze strijd te winnen. Hopelijk met een goed resultaat voor u.
Reputatie 7
Badge +11
Als toevoeging op bovenstaande en ter verduidelijking. De ExperiaBox V10 op de consumentenmarkt draait op andere firmware dan nodig is voor het Ondernemerspakket.
Badge
Tim,

Bedankt voor uw antwoord.
Ik had inmiddels van de telefoniste van de KPN gehoord dat de ExperiaBox V10 alleen aan (zakelijke) klanten worden gegeven als er wat aan de hand is met de ExperiaBox V8. (Bijv. slechte verbinding)

Antwoord op uw vragen:
Weet u of deze klant ook het Ondernemerspakket heeft? Dat weet ik niet zeker. Ik weet wel dat hij een site host bij jullie. Dat hij dus gebruikt maakt van de cloud diensten van de KPN. Maar weet niet verder hoe dat zit met de pakketten bij de KPN.
De monteur, kwam deze de klant aansluiten of een storing verhelpen Zij hadden last van traag internet en wegvallen van het Wifi signaal.

Wat bedoelt u dat er een andere firmware draait dan nodig is voor het Ondernemerspakket?
Reputatie 7
Badge +11
De ExperiaBox v10 voor de consumentenmarkt kan niet werken op het Ondernemerspakket. Dus stel u had stiekem het modem van de monteur gepakt en aangesloten op uw verbinding, was deze vermoedelijk niet gaan werken. 😞
Badge
Net de telefoniste van de KPN aan de lijn gehad en die vertelde me dat de ExperiaBox V10 wel geschikt is voor ons Ondernemerspakket. (Ik heb de postcode + huisnummer doorgegeven)

Dus wat is er nou waar? Wat u zegt of de telefoniste. :?
Reputatie 7
Badge +11
Ik heb u overigens zojuist een privébericht gestuurd. Maar zie al dat u heeft gereageerd! :D

Er zijn 2 varianten van de ExperiaBox V10.
- variant met software voor Consumentenmarkt (interactieve tv)
- variant met software voor het Ondernemerspakket (IP Bellen)

Een ExperiaBox V10 is dus geschikt voor een consumentenaansluiting OF het Ondernemerspakket.

U hebt een ExperiaBox V10 voor het Ondernemerspakket nodig en die zijn zoals ik al aangaf zeer moeilijk te verkrijgen.
Badge
De variant voor het ondernemerspakket is alleen als er gebruikt word gemaakt via IP bellen? Of bedoelt u dat het staat tussen '()' dat het ook geschikt is als er gebruikt word gemaakt van IP bellen?
Reputatie 7
Badge +11
Ik bedoel dat laatste.

Het gaat om Zakelijk Internet (Zonder Bellen) of het Ondernemerspakket. Bij deze verbindingen worden meerdere IP-adressen gebruikt en is andere software voor nodig in de ExperiaBox. Vandaar zal een consumenten V10 niet werken op uw aansluiting.

Reageer