Beantwoord

Factuur e-mail

  • 25 March 2015
  • 5 reacties
  • 1416 keer bekeken

Een van mijn klanten heeft een e-mail ontvangen van diensten_noreply@kpn.com waarbij een factuur voor KPN Internetdiensten als bijlage zou zijn meegestuurd.

De bijlage ontbreekt echter. Daarnaast neemt deze klant geen los KPN Internet af, heeft het gebruikte adres nooit opgegeven en heeft geen gegevens waarmee de factuur online ingezien kan worden.

Waar kan ik de ontvangen mail naartoe sturen zodat dit uitgezocht kan worden?
icon

Beste antwoord door Tim 25 March 2015, 13:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste RichardW,

Sinds kort zijn we bij KPN Zakelijk overgegaan naar digitale facturen. Voorheen werden de facturen standaard via de post verstuurd en nu dus digitaal. Vreemd natuurlijk dat uw klant geen KPN diensten heeft. Graag zoek ik dit voor u uit. Kan het toevallig kloppen dat deze klant een Apple computer of mailaccount gebruikt? Hier zijn problemen mee bekend dat de bijlagen kunnen ontbreken.

Ik stuur u per privebericht een e-mailadres waar de ontvangen e-mail naar mag worden doorgestuurd.
Beste Tim,

Dank voor je snelle reactie. Deze klant gebruikt een zakelijke PC met Windows en Outlook met Exchange servers daarachter. Ik stuur regelmatig mails met bijlagen (o.a. PDF), en dat is nooit een probleem.

Ik wacht jouw privé bericht af.

Met vriendelijke groet,

Richard
Reputatie 7
Badge +11
Beste Richard,

De bijlage is terecht verwijderd door de SPAM filter!

Dit betreft namelijk een Phishing e-mail met een virus die zeker niet van KPN afkomstig is. Ik herken de datum en het factuurbedrag meteen. In de header van de e-mail zou dit ook te zien moeten zijn.

Op het e-mailadres kan ik ook geen aansluiting vinden. ;)

Is dit voldoende informatie voor u?
Zeker!!

Bedankt voor je snelle actie. Ik geef het meteen aan de klant door.

Met vriendelijke groet,

Richard
Reputatie 7
Badge +11
Helemaal goed, graag gedaan Richard! 😃

Reageer