Beantwoord

FRITZ!Box kan geen verbinding opbouwen via KPN EEN Glasvezel

  • 15 October 2021
  • 5 reacties
  • 35 keer bekeken

We zijn recent gedwongen overgestapt van XS4ALL naar KPN EEN, en hebben daarbij, omdat we er bij XS4ALL altijd erg tevreden over zijn geweest, weer gekozen voor een FRITZ!Box, een 7590. Deze is door KPN opgestuurd, door de monteur geinstalleerd, maar kon geen verbinding op bouwen. De monteur heeft tijdelijk een Experia v10 achter gelaten, omdat die zonder problemen gelijk de verbinding op pakte, zodat we in ieder geval een werkende IPv4 verbinding hadden.

Na wat vijven en zessen hebben we deze week een vervangende FRITZ!Box 7590 binnen gekregen, welke, ook na een handmatige upgrade naar de laatste firmware (v07.28), nog steeds geen werkende verbinding op kan bouwen, ook al zit in die versie van de firmware nadrukkelijk de optie voor KPN EEN Glasvezel als het type verbinding.

We zijn dus weer terug naar de Experia v10, en hebben nog steeds geen IPv6, iets dat bij XS4ALL altijd probleemloos heeft gewerkt. De KPN orderbehandelaar die verantwoordelijk is voor de XS4ALL-KPN transitie heeft z’n best gedaan, de monteur kwam er ook na overleg met collega’s niet uit, en vervangende modem heeft dus ook niet geholpen.

Heeft iemand nog suggesties wat hier verder mee te doen is? Het alternatief is een Box 12 aan te vragen en de andere drie modems weer terug te sturen, maar als het even kan zouden we liever de FRITZ!Box behouden.

icon

Beste antwoord door upbeatrobot 18 October 2021, 13:54

Bekijk origineel

5 reacties

De suggestie om ‘advancedinternet’ te gebruiken als APN, zoals genoemd in deze post;
 


heeft niet gewerkt, maar we kregen vervolgens wel een nieuwe foutmelding, en na username en password weer terug gezet te hebben naar internet/internet werd opeens wel succesvol een verbinding opgebouwd, en hebben we dus IPv4 via de FRITZ!Box 7590.

Nu IPv6 nog, wat nog steeds niet werkt, met “Could not establish IPv6 internet connection: No response from DHCPv6 server (SOL).” als foutmelding. 

En blijkbaar is de IPv6 niet automatisch, maar deze als statische configuratie worden opgegeven op basis van de /56 die je van de order desk krijgt? Dat werkt in ieder geval nu, hopelijk is dit nog nuttig voor iemand anders.

Reputatie 5
Badge +4

Goedemiddag @upbeatrobot welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Wij zijn actief op het forum ma t/m vrij tussen 08.00-18.00. Goed om te lezen dat het ondertussen is gelukt om een verbinding op te bouwen met de FRITZ!Box. 

IPv6-adressen moeten inderdaad apart worden aangevraagd. Is dat ondertussen ook geregeld?

Ja, IPv6 hadden we al toegewezen gekregen, en werkt dus ondertussen ook. Thanks!

Voor de volgende die dit in wil regelen op de FRITZ!Box;

Internet > Account Information > IPv6 > Connection Settings > Use static settings > LAN prefix

Daar de /56 invullen die je toegewezen krijgt.

Reageer